[CSS Contest] Kennis op doen en prijzen winnen!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Op http://www.westciv.com/ is vandaag een wedstrijd gestart a la css zen garden.
Er wordt dus een xhtml bestand aangeboden met genoeg "haakjes" om je eigen css aan te hangen.

Jij maakt doormiddel van css een mooie vormgeving en wint een prijs van maar liefst $400! ;)

Er zijn veschillende competities met verschillende media types: screen, print, handheld, screen zonder graphics en meest innovatieve css template. Tevens wordt er een prijs uitgerijkt aan de beste css template gemaakt door een student.

Het leek mij leuk om samen met een paar GoTters (wel apart) mee te doen.
Iedereen die wilt en een beetje verstand van CSS heeft kan mee doen, je leert er een hoop van en achteraf kan er ook nog leuk worden na gepraat worden over de gebruikte technieken.

En natuurlijk kunnen de guru's lekker pimpen met hun skills en zo uber respect afdwingen bij de mede tweakers! :Y)

Laat even weten of je mee wilt doen!

Meer informatie:
http://www.westciv.com/style_master/templates/index.html

Contest xhtml bestand:
http://www.westciv.com/style_master/templates/sample.html

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

De broncode van die contest pagina ziet er op zich prima uit, geen lelijke hacks voor zover ik heb kunnen zien. Er zitten zelfs sporen van WCAG in, dus ik geloof dat dat wel goed zit.

Het document had van mijn wel een paar slagen complexer mogen worden. Maar ik zal zien of ik mezelf ertoe kan brengen om een inzending te doen.

[edit]
Beter gelezen: het is toegestaan om je eigen document te gebruiken, zolang je je best doet om het duidelijk te houden voor andere developers, en het wordt gewaardeerd als je dezelfde id's/classnames gebruikt. Mooi dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 12:48 ]

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik wil ook wel een poging gaan wagen. Het document zelf zit niet zo spectaculair in elkaar maar er moet werl iets moois van te maken zijn.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Het is dus toegestaan een eigen (x)html variant te gebruiken:
If you're not going to use our sample document, do bear the following in mind. The point of the exercise is to encourage learner developers to start creating HTML which is standards compliant (so make sure yours validates to a DOCTYPE, either HTML 4.01 Strict, XHTML 1.0 Strict, or XHTML 1.1) and semantically sound. Insofar as you include the types of elements I've got in the sample XHTML document, I'd love it if you used the same id names that I have.
Ik kan denk ik wel een plekje online reserveren waar we de GoT resultaten neer kunnen zetten.

Altijd leuk om door de GoT only resultaten heen te bladeren!

Verwijderd

Er staat niks in over browser support of tot welke specificaties je beperkt bent... * Anne vraagt zich af of een inzending ergens in moet werken.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Het enige wat er vermeld staat is dat de content in IE 6 beschikbaar moet zijn, layout hoeft niet pixel perfect.
Verder lijkt het mij dat het in nieuwe moderne browsers welke geen beta status meer hebben moet werken. Dus geen css working drafts of totaal niet ondersteunde css gebruiken.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

maar ook iests over dat het moest valideren ed.. met css3 kan je heel leuke dingen doen heb ik laatst geleerd, maar neem aan dat we dan niet mogen gaan gebruiken.. ;(

edit:
hmm.. dat is dus eigenlijk precies was Crash hierboven zegt..

[ Voor 20% gewijzigd door BetuweKees op 03-09-2004 16:29 ]

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Leuk. Het is wel een uitdaging om een stylesheet te maken geheel zonder plaatjes. En dan één die er strak uitziet.

http://hawvie.deviantart.com/

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan background-images gebruiken.

Verwijderd

ja het is idd een leuk id, ik wil graag mee doen.
maar ik wil vooral de winnende designs zien :9

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Het lijkt mij meer leuk om van de zijkant te gaan kijken. Veel respect mijner zijds voor de mensen van bijv. Zen Garden die gruwelijke dingen met CSS kunnen _O_

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 14:15
TRON schreef op 04 september 2004 @ 00:33:
Het lijkt mij meer leuk om van de zijkant te gaan kijken. Veel respect mijner zijds voor de mensen van bijv. Zen Garden die gruwelijke dingen met CSS kunnen _O_
Niets ten nadele van de Zen Garden (ben zelf qua vormgeving NULL). Maar wat ik altijd jammer vind aan dit soort projecten is het statische gehalte. Natuurlijk krijg je één enkele pagina prima gestyled met een beetje CSS... pixelperfect als het moet, je kunt alles absoluut positioneren.
Wat ik veel boeiender (en moeilijker ook) vind, is het maken van stylesheets die over je hele webpagina strak zijn zonder al te veel zaken hard te definiëren. Een zo klein mogelijk CSS file die zo min mogelijk mark-up toch de perfecte look geeft. Volgens mij zijn mensen die dat kunnen de mensen die het meeste respect verdienen en juist niet de mensen die hun kunstwerk aan de Zen Garden-markup kunnen hangen...
* T-MOB denkt dat iedreen met een mooi ontwerp een Zen-Garden CSS kan maken

Regeren is vooruitschuiven

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

CSS Zen Garden gaat ook meer om het ontwerp dan om de css, vaak is die vrij knudde*, of op zijn minst omslachtig. Dave Shea zegt dan ook op csszengarden.com:
Graphic artists only please. You are modifying this page, so strong CSS skills are necessary, but the example files are commented well enough that even CSS novices can use them as starting points.
Deze westpoint contest lijkt zich wat meer op css te richten, maar alsnog zullen designers -waarschijnlijk- aan het langste eind trekken. Te meer natuurlijk omdat je een css kunstje gewoon kan opzoeken, terwijl je de kunst van een goed design niet zomaar kan googlen.

*Ik dramatiseer, maar vele stylesheets kunnen beter

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ik veel boeiender (en moeilijker ook) vind, is het maken van stylesheets die over je hele webpagina strak zijn zonder al te veel zaken hard te definiëren. Een zo klein mogelijk CSS file die zo min mogelijk mark-up toch de perfecte look geeft. Volgens mij zijn mensen die dat kunnen de mensen die het meeste respect verdienen en juist niet de mensen die hun kunstwerk aan de Zen Garden-markup kunnen hangen...
Mee eens.

Daarom vind ik het ook erg spannend dat er de categorieën print en no graphics zijn. Wordt hopelijk erg inspirerend!

Verwijderd

Ik ben dus iemand die zelf eerst de HTML in orde gaat maken, en die dan eens wat met CSS ga doen. Mijn inzending zal als het goed is in alle categorieën meedoen, en zal in de tekst en commentaar zel zo goed mogelijk uitleg waarom ik welke keuzes heb gemaakt. Ontwerpen kan ik niet, daar gaat het mij ook niet echt om. Wellicht dat ik nog iemand vraag iets eenvoudigs in elkaar te zetten.

Het doel is duidelijk dat men ervan leert. Ik hoop dus dat die mensen het kunnen waarderen als ik uitleg hoe het beter kan ;)

Verwijderd

ik heb net mijn template ingezonden,
ik heb geen plaatjes gebruikt, dus ik ga voor de "Best No-graphics Template" 8)7
ookal maak ik niet zoveel kans :+

waren er nog mee mensen die mee gingen doen??

dexus

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 13:17:
Er staat niks in over browser support of tot welke specificaties je beperkt bent... * Anne vraagt zich af of een inzending ergens in moet werken.
Lijkt mij dat het XHTML compliant moet zijn. Hoe browsers ermee omgaan moeten ze zelf weten. CCS en XHTML moet correct zijn. Ik weet niet hoe vaak hier al discussies zijn geweest over hacks e.d. en dat die amper nodig zijn om in elke browser een degelijk resultaat te krijgen, dus het antwoord hebben de 'kenners' hier al vaak genoeg gegeven.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Waarom zou het XHTML compliant moeten zijn? HTML4.01 doet het nog perfect tegenwoordig. En what about Mozilla/Opera-only extensions? Valideren doet het niet in CSS (1 maal C, 2 maal S), maar werken zoals het moet wel.

Skat! Skat! Skat!

Pagina: 1