Toon posts:

[Speaker ervaring] Cadence

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de TT staat, ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit merk speakers. De kenners :7 (en bezoekers van De Doelen Hifi show in R'dam) weten dat deze speakers van het type hybride electrostaten (het type waar ik een oog op heb is de Avita) zijn en uit India komen.
Nu heb ik twee vragen:
1. Normale electrostaten zijn zeer onrendabel en de impedantie kan zelfs rondom 1 Ohm hangen waardoor zeer grote stromen uit de versterker wordt getrokken. Volgens de website (www.cadenceaudio.com alsie weer online is) bedraagt de nominale impedantie 8 Ohm. Er wordt geen minimale impedantie opgegeven.
Mijn versterker zal impedantie beneden de 4 Ohm in surround opstelling niet echt leuk vinden. Weet iemand of de impedantie van deze hybride-electrostaten een uitzondering is en netjes rondom de 8 Ohm blijft?
2. Weet iemand of de kwaliteit van deze speakers vergelijkbaar is met andere merken in dezelfde prijsklasse (B&W, KEF, Master etc)? Want India doet me wel een beetje vrezen voor kwaliteit (NoFI)... :X
PS: ik heb deze speakers dus in De Doelen gehoord en ik vond hem goed klinken. Uiteraard moet ik hem op mijn versterker luisteren, maar als de impedantie (grote stromen) een probleem gaat worden, kan ik hem al van de lijst afstrepen!

Verwijderd

Waarom zou je speakers van dik €2000 euro aan je surround versterker hangen? Als je daar nu al van uitgaat en hem van je lijst af wilt halen als je surround versterker hem niet trekt vraag ik me echt af wat jouw upgrade strategie is.

Of je moet ze ergens voor een super laag prijsje op de kop kunnen tikken, in dat geval doe mij er ook 2. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:57:
Waarom zou je speakers van dik €2000 euro aan je surround versterker hangen? Als je daar nu al van uitgaat en hem van je lijst af wilt halen als je surround versterker hem niet trekt vraag ik me echt af wat jouw upgrade strategie is.

Of je moet ze ergens voor een super laag prijsje op de kop kunnen tikken, in dat geval doe mij er ook 2. ;)
Mijn budget heeft voor deze speakers geen problemen mee (volgend jaar). :Y) Het enige wat ik me afvroeg of die hybride-electrostaten niet zoveel stroom trekken als standaard electrostaten, zoals Martin Logans. Verder wilde ik weten of de kwaliteit van deze Indiase speakers wel zo goed zijn voor hun prijs (Indiase C&A kleding is dus Kwalitatief Uitermate Teleurstellend). :X