[BBG] Paar punten aangaande de BBG

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Studentensysteem

* Processor

AMD AthlonXP 2000+ (S-A, 1,67GHz, 256KB, 266MHz FSB, Boxed) € 63,30
AMD Sempron 2400+ (S-A, 1,67GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) € 64,60

Waarom is er niet voor een Sempron gekozen?

De Sempron 2400+ heeft dezelfde specificaties met uitzondering van de FSB die op 333MHz draait. Zelfs de prijs is nagenoeg gelijk.

Volgens een recente test presteren de Sempron 2600+ processoren nagenoeg gelijk aan de Mobile Barton 2600+ processoren. En als ik me niet vergis presteren die mobiles toch iets beter dan de desktop versies? Of is dat alleen bij Intel zo? Dus ik neem aan dat de Sempron 2400+ ongeveer net zo goed presteerd als de AthlonXP 2400+ ('t zou toch niet alleen voor de 2600+ gelden? :P)

De Sempron zou dus beter moeten presteren dan de AthlonXP 2000+ en dat voor vrijwel hetzelfde geld.

* Geheugen

En als de proc wordt vervangen dient het geheugen natuurlijk ook te vervangen worden door PC2700. Met een prijsverschil van slechts minder dan 20 euro tussen de noname PC2100 en PC2700 setjes (2x 256MB) vind ik dit te verwaarlozen aangezien men er wel een leuke performance boost van krijgt. En die 20 euro kan de student wel sparen door een keer een weekendje niet uit te gaan :P

* Geluid

Leuk dat er voor zo'n speakersetje is gekozen maar voor 10 euro staat er al een onbekend 5.1 setje in de PW (ff niet op de kwaliteit lettend :+) en voor 10,30 euro een 2.1 setje

Basissysteem

AMD AthlonXP 2400+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 266MHz FSB, Boxed) € 72,07
AMD Sempron 2500+ (S-A, 1,75GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) € 78,34

Weer hetzelfde als bij het studentensysteem. Ook hier kan voor slechts een paar euro meer een betere processor in het systeem.

Dat was mijn beklag wel zo een beetje, brand maar los :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tja, er wordt vooraf een limiet van €400 gezet en daar gaat men al overheen. Het is dat de langzamere Athlon XP's niet boxed zijn en je dus alweer een koeler moet gaan kopen, maar eigenlijk hoort de 1800+ er eerder in thuis. Student=goedkoop (tenminste, dat is de gedachte).
Door jou aanpassingen wordt het alweer €25 meer. Dan kun je ook zeggen dat ze een maandje door moeten sparen en voor die €60 extra een XP 2700+ moeten monteren.

Het kan natuurlijk altijd beter en sneller, maar als je je niet strikt aan de grens houdt dan heeft zo'n BBG natuurlijk helemaal geen zin meer. Zo te zien is €400 zo'n beetje het minste waar je nog een goed werkende PC voor kunt krijgen, laat het daar dan ook bij.

Signatures zijn voor boomers.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Ja maar is een student zoiezo al niet eerder geneigd om naar een tweedehands systeem te kijken als het op een desktop systeem aankomt? Dan is dit systeem toch eigenlijk overbodig?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 19:44
IPV voor 5 euro een Trust setje te kopen kan je beter voor 10 euro een Creative SBS250 kopen. Geeft extreem goed geluid. Zelfs meer middentonen dan menig 5.1 set!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

NitroX infinity schreef op 03 september 2004 @ 12:44:
Ja maar is een student zoiezo al niet eerder geneigd om naar een tweedehands systeem te kijken als het op een desktop systeem aankomt? Dan is dit systeem toch eigenlijk overbodig?
Garantie is wel leuk als je weinig geld hebt, toch?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Best Buy Guide is net opgesteld om de tweaker te adviseren in welke hardware hij/zij het beste op dit moment kan kopen. Omdat er ook een budget aan hangt moet je wel gaan kijken naar de producten met de beste prijs/kwaliteitverhoudingen. De studentsysteem is deze keer de special en is niks anders dan een zo krachtig mogelijk systeem voor een spotgoedkope prijs. Het is dan op aan de student om te beslissen of de computer dan nieuw of tweedehands wordt gekocht. Het is tenslotte nog steeds een advies van ons uit naar de lezer. De koper moet dan ook zelf beslissen of hij boxset A of surroundset Q koopt, hij/zij is niet gebonden aan dat wat wij in de BBG plaatsen. Ook kan een BBG hulp bieden voor mensen die een iets ruimer budget hebben. Deze kunnen dan een systeem uit de Best Buy Guide nemen en dat als basis-pc gebruiken en hier en daar betere hardware voor in de plaats zetten. * Maasluip heeft het hier dus aan het rechte eind :).

Verwijderd

Nu hier toch al een topic over loopt, vraag ik me af waarom er is afgestapt van de oude indeling van de systemen. Die beviel mij beter, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Toch zou ik graag de achterliggende reden willen weten :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De indeling is volgens mij precies hetzelfde, alleen hebben we de namen van twee systemen veranderd (voornamelijk het woord "budget" eruit gesloopt) omdat er keer op keer tweakers waren die vonden dat het budget lager moest zijn c.q. een zo goedkoop mogelijk systeem verwachtten, en dat niet het doel ervan is/was.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 04 september 2004 @ 10:48:
De indeling is volgens mij precies hetzelfde, alleen hebben we de namen van twee systemen veranderd (voornamelijk het woord "budget" eruit gesloopt) omdat er keer op keer tweakers waren die vonden dat het budget lager moest zijn c.q. een zo goedkoop mogelijk systeem verwachtten, en dat niet het doel ervan is/was.
Ik doel niet op de 'budget internet/office PC' (nu 'Basissysteem'), maar op het 'Budget gamesysteem', wat vervangen is door het 'multimedia systeem' :)
Het budget is bij de laatste nog hetzelfde, maar aan de config is duidelijk te zien dat het doel anders is, het is verschoven van gamen naar beeld/audio/video bewerken, het duidelijkst merkbaar bij de keuze van de videokaart: Een minder krachtige variant, die wel een TV Tuner heeft.

Verder is de config wel grotendeels hetzelde trouwens, het is meer een nuance.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 19:36
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:25:
[...]

Ik doel niet op de 'budget internet/office PC' (nu 'Basissysteem'), maar op het 'Budget gamesysteem', wat vervangen is door het 'multimedia systeem' :)
Het budget is bij de laatste nog hetzelfde, maar aan de config is duidelijk te zien dat het doel anders is, het is verschoven van gamen naar beeld/audio/video bewerken, het duidelijkst merkbaar bij de keuze van de videokaart: Een minder krachtige variant, die wel een TV Tuner heeft.

Verder is de config wel grotendeels hetzelde trouwens, het is meer een nuance.
Daarom is voor verschillende onderdelen ook aangegeven wat een goed alternatief is voor een gamesysteem :). Ik weet niet hoelang dit nog zal gebeuren, maar in de reviews die onder het item genoemd worden, komen vaak ook genoeg resultaten voorbij van exemplaren die meer geschikt zijn voor gamers. De lezer kan zo zelf het systeem wat aanpassen.
Pagina: 1