[illustrator cs] vraagjes mbt lijn en gradient

Pagina: 1
Acties:

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een probleempje met het maken van een logo.

Afbeeldingslocatie: http://www.michelos.nl/div/logo42.gif

Het bovenste logo heb ik gemaakt in Illustrator, het onderste logo is nabewerkt in Photoshop. Ik wil de lijn een gradient geven van kleur naar transparant (dit is zodat ik het logo makkelijk op gekleurde ondergronden kan plaatsen zonder dat ik een andere kleur krijg te zien). Echter ik kan niet zomaar de lijnkleur een gradient geven. Hoe kan ik dit alsnog voor elkaar krijgen?

En als ik dit logo wil scalen, dan houdt de lijn altijd zijn dikte van 5px aan. Hoe kan ik dit voorkomen? (dus, als ik scale, dat de lijndikte automatisch mee wordt gescaled?)

Verwijderd

de lijn omzetten naar een vlak en daar dan een gradient in, weet alleen even niet meer hoe dat heet in ill

edit: even opgezocht:

path > outline stroke

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 12:36 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 10:56

DeFeCt

je wéét toch

SURFivor schreef op 03 september 2004 @ 11:52:
En als ik dit logo wil scalen, dan houdt de lijn altijd zijn dikte van 5px aan. Hoe kan ik dit voorkomen? (dus, als ik scale, dat de lijndikte automatisch mee wordt gescaled?)
In je preferences kun je dit aanpassen, edit > preferences > general > scale strokes & effects

wat betreft het plaatsen op andere ondergronden, is er geen huisstijl die voorschrijft dat dit maar op een beperkt aantal kleuren mag gebeuren?

Flickr

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:35:
de lijn omzetten naar een vlak en daar dan een gradient in, weet alleen even niet meer hoe dat heet in ill

edit: even opgezocht:

path > outline stroke
okay dat werkt dus inderdaad alleen ik heb nog één probleempje. ik krijg het niet voor elkaar om de gradient transparant te maken. hij doet het alleen van kleur naar kleur en niet van kleur naar transparant :(