Toon posts:

Compaq SCSI kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers _/-\o_

ik heb een oude server staan hier bij gaat het om een Compaq Prosignia 200. Deze heeft PCI SCSI-controller onboard. Hier hangen twee HD's van 4.3 GB aan en een tapestreamer. Deze pc wilde ik installeren en was bezig met die configuration utilitys. Deze vind keurig in slot2 een SCSI-controller en zet deze als opstartdevice. Uit ervaring weet ik dat tijdens het opstarten die SCSI kaart benaderd word en dan scant naar SCSI-devices en deze daarna laat opspinnen, maar dat doet ie dus niet meer. :'( Iemand enig idee hoe ik dit weer terug krijg?

Groeten Gijs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Probeer eens een oude Compaq Smartstart CD te vinden, die maakt een config aan op een kleine partitie waardoor het wel werkt :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd, en daarom is ie weg. Heb toen configuratie diskettes gedownload. 4 stuks om die System Utilitys partitie te maken die je met opstarten met F10 kunt benaderen. Dat werkt en dan ziet ie de SCSI kaart zitten in slot 2 en zegt dat ie daar van opstart!

Maar tijdens de POST gaat hij niet aan en benaderd mijn SCSI apparaten dus ook niet :(

Verwijderd

SCSI-ID's uniek ?
Zitten er ergens nog dip-switches ? Mobo ?, SCSI controller ?
Jumpers aangedrukt ?
Probeer eerst eens te booten met 1 HD.
Terminator goed geplaatst ?

Verwijderd

Topicstarter
Terminator zit op de laatste connector van de kabel.

Beide hd's hebben ID 0 en 1 en de tapestreamer 6.

Heb er al 1 device aan gehad, maar hielp ook niet.

Aan de jumpers heb ik niet aan gezeten, want het heeft zo gewerkt. En geloof ook niet dat die er op zitten.

Ik denk persoonlijk niet dat het daar in zit. Sinds ik met die configuration files ben bezig geweest wil die SCSI kaart niet meer aan het begin mijn devices zoeken en aanroepen. Terwijl de kaart wel word gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou op een IDE schijf Windows2000 geinstalleerd en bij Hardware staat mijn SCSI controller gewoon. Zonder uitroepteken! Hoe zou het dan toch kunnen dat hij niet bij de POST word aangeroepen en de HD's laat opspinnen??

Verwijderd

Topicstarter
Mensen heb het voormekaar :)
Pagina: 1