Met mijn script haal ik een afbeelding van een http:// adres naar mijn webserver, dat gaat allemaal prima:
so far, so good. Om te kijken wat voor afbeelding $temp_naam is gebruik ik "getimagesize", die netjes aangeeft:
vervolgens wil ik nog het een en ander met het plaatje doen, waarvoor ik in dit geval gebruik:
Nu geeft php de waarschuwing:
Dat is toch raar, omdat getimagesize() geen fouten geeft op hetzelfde bestand. Ook wanneer ik de overgezette afbeelding open in bijv. photoshop is de foto prima.
de volgende dingen heb ik inmiddels geprobeerd:
- renamen .TMP naar jpg
- alles in kleine- / alles in hoofdletters
- andere afbeeldingen kiezen
steeds komt deze fout. iemand ideeen?
EDIT:
vanaf php 4.3.0 (windows) is het mogelijk om direct met imagecreatefromjpeg een url te benaderen, gek genoeg geeft dit geen fouten..!
Weet iemand wat er fout zit in bovenstaand script? Dan kan ik het ook voor <4.3.0 servers werkend maken..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //afbeelding openen: $fp = fopen($_POST["url"], "r"); $afbeelding = fread ($fp, 3000000); fclose($fp); //temp bestandje maken $temp_naam = tempnam ($GLOBALS["DOCUMENT_ROOT"]."/afbeeldingen", "IMG"); //afbeelding in het tempbestandje schrijven $fp = fopen($temp_naam, "w"); fwrite($fp, $afbeelding); fclose($fp); |
so far, so good. Om te kijken wat voor afbeelding $temp_naam is gebruik ik "getimagesize", die netjes aangeeft:
code:
1
| Array ( [0] => 404 [1] => 290 [2] => 2 [3] => width="404" height="290" [bits] => 8 [channels] => 3 [mime] => image/jpeg ) |
vervolgens wil ik nog het een en ander met het plaatje doen, waarvoor ik in dit geval gebruik:
code:
1
| $im = imagecreatefromjpeg($temp_naam); |
Nu geeft php de waarschuwing:
code:
1
| Warning: imagecreatefromjpeg()[function.imagecreatefromjpeg]: 'C:\xampplite\htdocs\afbeeldingen\IMG6394.TMP' is not a valid JPEG file on ...etc . |
Dat is toch raar, omdat getimagesize() geen fouten geeft op hetzelfde bestand. Ook wanneer ik de overgezette afbeelding open in bijv. photoshop is de foto prima.
de volgende dingen heb ik inmiddels geprobeerd:
- renamen .TMP naar jpg
- alles in kleine- / alles in hoofdletters
- andere afbeeldingen kiezen
steeds komt deze fout. iemand ideeen?
EDIT:
vanaf php 4.3.0 (windows) is het mogelijk om direct met imagecreatefromjpeg een url te benaderen, gek genoeg geeft dit geen fouten..!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 12:10 ]