Dat de regeling niet meer bij de tijd is vind ik misschien wel terecht.
Dat deze niet meer van toepassing was waarvoor hij diende is ook terecht.
Maar ik zag het wel als een extra inkomen, omdat je minder belasting hoeft te betalen. Veel mensen kochten ook een pc met vrije dagen. Dus de opmerking van mensen kopen nu wel gewoon een pc in de winkel gaat voor mij niet op.
En een simpele schreeuw van er word 220 miljoen word er bespaard slaat ook nergens op, er word toch ook minder btw geint als er minder verkocht (aantallen/verkoopwaarde) worden.
Zoiets is dezelfde stomme redenering die laatst in het nieuws was: "We schaffen LPG af dus moeten alle mensen op diesel overstappen dus innen we meer wegenbelasting".
Zoals ik al boven heb aangegeven worden dus nu werkende mensen gekort, terwijl ik van menig ben dat dit wel de makkelijkste manier is. In dit land is op veel meer plaatsen geld te halen, dat wel wat gevoeliger en moeilijker ligt.
Iedereen in dit land moet iets inleveren in het huidige economisch klimaat waarin we leven, dus IEDEREEN!. De werknemers, de top ambtenaren, de topmanagers, en zelfs de koningin. Nu is het wachten wat de werkgevers gaan korten op de werknemers. Maar de werkgevers moeten gaan korten om te kunnen blijven bestaan. Wanneer een overheidsinstelling geld te kort komt gaat de belasting wel omhoog.
De huidige regering moet in mijn ogen een sterk team zijn wat dit land gaat leiden, maar het lijken wel een aantal kleine kinderen in een schoolklas die alleen maar kunnen schreeuwen. Veel kan ik er niet aan veranderen, behalve dat ik mijn (burgerlijke) plicht doe en ga stemmen in de hoop een fatsoenlijke regering te krijgen.