Na geruime tijd de complete MSDN-site en veelvuldig de search hier op GoT gebruikt te hebben open ik toch maar een nieuw topic.
probleem
Ik probeer het voor elkaar te krijgen dat een loop die tot een bepaalde maximum waarde loopt eerder af te breken door het intoetsen van een willekeurige toets. Dus op het moment dat er een willekeurige toets wordt ingedrukt moet er een exit do statement komen of een check die false wordt gemaakt zodat de loop stopt daarna verschijnt er dan een msgbox met de waarde tot dan toe.
het probleem zit in de functie iskeypressed.
Deze krijg ik niet voor elkaar. Ik weet dat het is is met onkeydown / WM_keydown, maar ik kom er niet uit hoe dit zou moeten gaan werken.
Ik zou zeer verheugd zijn als iemand mij een duwtje verder in de juiste richting kan geven.
probleem
Ik probeer het voor elkaar te krijgen dat een loop die tot een bepaalde maximum waarde loopt eerder af te breken door het intoetsen van een willekeurige toets. Dus op het moment dat er een willekeurige toets wordt ingedrukt moet er een exit do statement komen of een check die false wordt gemaakt zodat de loop stopt daarna verschijnt er dan een msgbox met de waarde tot dan toe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, _
ByVal e As System.EventArgs) Handles StartBt.Click
Dim blnCheck As Boolean = True
Dim intCounter As Integer = 0
Dim strText as String
Do
Do While intCounter < 120
intCounter += 1
If iskeypressed() = True Then
blnCheck = False
Exit Do
End If
strText = Counter
resultlbl.Text = strText
resultlbl.Refresh()
Sleep(10)
Loop
Loop Until blnCheck = False
MsgBox(strText)
End Sub |
het probleem zit in de functie iskeypressed.
Deze krijg ik niet voor elkaar. Ik weet dat het is is met onkeydown / WM_keydown, maar ik kom er niet uit hoe dit zou moeten gaan werken.
Ik zou zeer verheugd zijn als iemand mij een duwtje verder in de juiste richting kan geven.
Your time as a student is the best time of your life