Toon posts:

mpeg bestand bewerken op licht en formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een mpeg gemaakt van zo'n 2 minuten op std kwaliteit met m'n sony cybershot dsc-p73. vervolgens deze in 1e instantie bekeken op mijn jvc breedbeeld tv, en ben zeer tevreden over het beeld. het stukje is gefilmd in een vrij donkere ruimte met enkele spots dus helemaal helder is het zeker niet...maar als ik de mpeg vervolgens download van camera op pc en open in bv realplayer plus dan is de beeldkwaliteit nog steeds goed maar heel erg donker, veel te donker in vergelijking met de tv.

jammergenoeg zit er op deze sony camera geen flitsmogelijkheden tijdens filmen, maar is er wel een mogelijkheid om deze mpeg toch qua lichtmogelijkheden een beter en helder beeld te geven qua instellingen op de pc of moet ik dan een apart programma hiervoor aanschaffen, en is er iemand bekend met dit soort programma's?

tips zijn van harte welkom! ook hoe ik het formaat van 640x480 kan omzetten naar 320x240.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Ik kan je aanraden eens te kijken op bijvoorbeeld: www.videohelp.com , om een beetje vertrouwd te raken met wat er zoal kan op digitaal-video gebied en hoe je dit waarmee doet.

Weergave op een tv en weergave op een monitor kan inderdaad sterk verschillen. Veel is echter te corrigeren met behulp van de diverse parameters voor de diverse instellingen.

Veel is inderdaad ook te corrigeren door aanpassing van de mpeg met behulp van software. Begin met het programma: VirtualDub. Hierin/hiervoor zijn veel zogenaamde filters waarmee veel denkbare veranderingen tot stand kunnen worden gebracht.

Wil je de smaak direct echt goed te pakken krijgen begin dan met software van Adobe of Ulead etc. om digitaal-video te editen. Bedenk echter wel dat geen enkel programma universeel (immer toepasbaar) is.