Toon posts:

Ervaringen Pioneer DVR-108 (DL)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die al gebruik maken van deze Pioneer kan er namelijk geen topic over vinden. Zit ernstig te twijfelen over welke dvd±rw ik moet nemen.

Zelf zit ik te denken aan de
- Philips DVDRW885K (8/4/12x, 10/24/40x DVD+RW, DVD+R, DVD+R DL 2,4x),
- Pioneer DVR-108 (16/4/16x, 32/24/40x DVD±RW, DVD±R DL 4x)

- NEC 3500A (maar als ik dat zo lees over instabiel gedrag valt deze eigenlijk al af voor mij)

Momenteel is de Philips alleen nog geschikt voor +schijfjes maar er zou in september een firmware upgrade beschikbaar komen.

Geef hier je ervaring over een van de spelers of een advies welke ik zeker moet kopen of welke juist niet ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de brander DVR-108 gekocht ;), kan er nog weinig over zeggen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 13:46 ]

Verwijderd

Ik heb hem u een tijdje, echt een top apparaat!!

Heb hier memorex 8x DVD-r. Met de nieuwste (officiele) firmware (1.10) schrijft hij deze op 12x! Gebruik deze brander voor dvd-r en niet voor +r. Ten eerste omdat pioneer -r voorstander is en niet +r, en omdat je met deze brander niet het booktype van +r op dvd-rom kunt zetten. Overigens, als je een dvd+r9 brandt, dan zet hij het booktype WEL automatiche op dvd-rom. Maar dat zal wel zijn, omdat er top op heden nog geen dvd-r9 te krijgen is. (wachten is op het dvd-forum).

Ik brand met de nieuwst dvddecrypter (3.5.1.0) en de schijfjes zijn perfect. Gebruik de laatste software versies om zeker te zijn van goede ondersteuning van deze brander.

DVD-r leest hij in van 5,5x tot max. 12x. Dat is dus een stuk sneller dan mijn dvd-120 (dvd-rom pioneer), die gaat tot max. 9x.

Op www.rpc1.org is, inmiddels gehackte firmware te downloaden om alle DVD-r schijfjes op volle snelheid te branden (max 16x), om je brander rpc1 (regio vrij) te hebben en om je ripsnelheid te verhogen naar max 12x voor originele films. Nadeel is dat deze firmware gebasseerd is op versie 1.06 en NOG niet op 1.10, maar over een week of twee is die wel te downloaden.
Voordeel van 1.10 tov 1.06 is dat de brandtijden van 12x en 16x behoorlijk verkort zijn, door eerder van 8x naar 12x, en van 12x naar 16x over te schakelen.
Aangezien ik nu 12x schijfjes heb en een regiovrije dvd-rom heb ik 1.10 origineel op mijn brander geflasht. (brander is geleverd met 1.04).

Ik heb hem gekocht bij www.opus.nl voor 95,40 euro, en de memorex dvd-r 8x voor 0,60 euro p/s bij www.cdrwinkel.com, maar zijn inmiddels uitverkocht.

p.s.
Vraag me niet naar ervaringen met nero, want die heb ik niet en ben ik ook niet van plan. Uit ervaring gebleken dat dit een zeer slecht programma is. Ik brand alleen nog maar met dvddecrypter, nadat ik eerst een iso heb gemaakt met behulp van Imagetool Classic (www.coujo.de).

Ik heb nog geen ervaring met dual-layer branden, maar uit ervaringen van verschijdene forums (van ervaren tweakers) is gebleken dat als je een 1:1 kopie wilt maken, je dit uitsluitend perfect lukt met dvddecrypter in de iso mode (read>write). Nero of andere programma's geven errors bij het uitlezen van het kopie.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wilde deze ook misshien gaan kopen als opvolger van m'n pioneer DVR-106. Ik dacht dat hij nu wel een DVD-ROM booktype kon zetten op een DVD+R, maar dat is dus alleen voor de DL schijfjes? :'(

(PS.
Welke nieuwe DL brander kan wel het booktype veranderen? De 16x Philips (DVDR1640K) leek me ook wel wat, hoewel die maar 2,4 speed is op DL. Maar die kan denk ik ook de booktype niet veranderen.)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 14:32
@BounceMeister : Neem dan de Benq-1620. Brand perfect op + media en met deze brander kan je wel op +r, +rw en +r9-dl het booktype veranderen.

Verwijderd

BounceMeister schreef op 07 september 2004 @ 13:32:
Ik wilde deze ook misshien gaan kopen als opvolger van m'n pioneer DVR-106. Ik dacht dat hij nu wel een DVD-ROM booktype kon zetten op een DVD+R, maar dat is dus alleen voor de DL schijfjes? :'(

(PS.
Welke nieuwe DL brander kan wel het booktype veranderen? De 16x Philips (DVDR1640K) leek me ook wel wat, hoewel die maar 2,4 speed is op DL. Maar die kan denk ik ook de booktype niet veranderen.)
waarom op dvd+r branden terwijl dvd-r beter is???
dvd-r heeft namelijk geen booktype nodig en is zelfs dan nog beter compatible EN goedkoper (als je niet in NL bestelt, maar bijv. bij www.cdrwinkel.com)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 14:32
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:51:
[...]

waarom op dvd+r branden terwijl dvd-r beter is???
dvd-r heeft namelijk geen booktype nodig en is zelfs dan nog beter compatible EN goedkoper (als je niet in NL bestelt, maar bijv. bij www.cdrwinkel.com)
Ik ga geen discussie voeren welke nou wel of niet beter is (en ik hoop anderen ook niet) maar ze hebben niet voor niets die booktype-setting mogelijkheid. Ik brand wel eens voor een kennis en die vraagt specifiek +r met booktype dvd-rom omdat dat veel beter werkt op zijn -r(w) stand-alone JVC dvd-speler dan een -r dvd'tje.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Lief Adje

Love is in the air

Ik ga de pioneer morgen dan toch maar kopen :) gewoon omdat ie er gelikt uit ziet en de brander goed uit de tests komt. Een waardige vervanger voor mijn DVR-106.
Ik post binnenkort mijn ervaringen wel.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 01:03:
Ik heb hem u een tijdje, echt een top apparaat!!
<knip verhaal>
Kun je ook iets zeggen over de brandtijden van data,films :?.

Ik had namelijk paar dagen terug een dvdr+ gebrand met foto's en daar deed ie ongeveer 1 uur over :(. Toen nog met firmware versie 1.04, maar na de update naar 1.10 was het niet veel beter ook 1 uur over het branden van foto´s. Het branden van mp3tjes een stuk of 700 bestanden duurde 20min+ (op 6x).
Ik weet het niet maar is er iets mis ik snap niet wat, ben nu een dvdr+ aan het branden met films maar daar zal die denk ook ongeveer 20min (8x) corectie 29:32 min overgaan doen :(.

Probleem is volgens mij ook dat telkens dat balkje van mn bufferlevel sterk daalt.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

edit: verdere specs van mn pc
P4 2,0ghz
Asus P4B
768mb sdram
60gb 5400rpm
dvdrom en dvdrw staan beide ingesteld op cableselected.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:17 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 08:47
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 10:49:
Kun je ook iets zeggen over de brandtijden van data,films :?.

Ik had namelijk paar dagen terug een dvdr+ gebrand met foto's en daar deed ie ongeveer 1 uur over :(. Toen nog met firmware versie 1.04, maar na de update naar 1.10 was het niet veel beter ook 1 uur over het branden van foto´s. Het branden van mp3tjes een stuk of 700 bestanden duurde 20min+ (op 6x).
Ik weet het niet maar is er iets mis ik snap niet wat, ben nu een dvdr+ aan het branden met films maar daar zal die denk ook ongeveer 20min (8x) corectie 29:32 min overgaan doen :(.

Probleem is volgens mij ook dat telkens dat balkje van mn bufferlevel sterk daalt.

Enig idee hoe dit op te lossen is?
ik denk dat je problemen hebt met je datatoevoer. probeer allereerst eens de dvd brander op je secondary master aan te sluiten en je dvdspeler op sec. slave.
vervolgens moet je zorgen dat je dma aan staat (misschien mobo drivers een keer updaten). wat ook nog kan helpen is je harde schijf te defragmenteren; dan moet je uiteindelijk een dvd binnen 16-17min kunnen branden @8x (haal ik iig met een pioneer 107d).
verder is je harde schijf niet al te snel, en je geheugen is ook niet van een supersnelheid, maar met je pc moet je wel @8x kunnen branden zonder bufferunderrun (leegloop)... 16x is een ander verhaal

Verwijderd

jpvk007 schreef op 09 september 2004 @ 17:16:
[...]

ik denk dat je problemen hebt met je datatoevoer. probeer allereerst eens de dvd brander op je secondary master aan te sluiten en je dvdspeler op sec. slave.
vervolgens moet je zorgen dat je dma aan staat (misschien mobo drivers een keer updaten). wat ook nog kan helpen is je harde schijf te defragmenteren; dan moet je uiteindelijk een dvd binnen 16-17min kunnen branden @8x (haal ik iig met een pioneer 107d).
verder is je harde schijf niet al te snel, en je geheugen is ook niet van een supersnelheid, maar met je pc moet je wel @8x kunnen branden zonder bufferunderrun (leegloop)... 16x is een ander verhaal
16-17 @ 8x????? leg uit.....
ik brand meestal op 8x en dan doet hij er hoogstens 8 minuten over.

en idd, haal die dvd-rom en dvd-rw van cable select af

Verwijderd

vraagje aan wussy ik heb vanmiddag de pioneer 108 gekocht maar nu zie ik dat jij 12 of 16 speed kan branden met deze memorex 8x DVD-r waar kun je die kopen !!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:49:
vraagje aan wussy ik heb vanmiddag de pioneer 108 gekocht maar nu zie ik dat jij 12 of 16 speed kan branden met deze memorex 8x DVD-r waar kun je die kopen !!!!
staat in mijn eerste post in dit topic. bij www.cdrwinkel.com of bij www.opusshop.nl
maar er zitten een hoop tussen die je maar op 4 speed kunt branden. deze brander is nogal kieskeurig wat mediakwaliteit betreft. maar ze hebben bij cdrwinkel nu weer een nieuwe zending memorex 8x dvd-r binnen, en misschien zijn deze wel allemaal perfect.

overigens kun je met de gehackte firmware alles altijd op 12 speed branden.
Pagina: 1