Ik ben al een weekje aan het expirimenteren met een PC based PVR. In eerste instantie draaide ik MythTV maar ik werd knettergek van het instellen van de Tuner onder Linux. Nu ben ik aan het kijken naar een Windows systeem (MediaPortal)
Ik gebruik voorlopig een oude PC (PIII 650 met 30GB disk en 256 MB RAM) maar ik merk nu dat dat bij lange na niet voldoende is. Dus óf ik koop een nieuwe PC specifiek voor dit doel, óf ik koop een Standalone PVR van Philips of Pioneer o.i.d. Voorlopig zijn de enige kosten die ik gemaakt heb een simpel framegrabbertje en een antennekabel dus dat valt erg mee ;-)
Wat de PVR in ieder geval moet kunnen:
- Min. 20 uur video opnemen
- Live TV pauseren
- Eenvoudig programmeren, liefst via web
Beide opties kunnen dit, maar om een beslissing te maken moet ik kijken wat hardware ik nodig heb om dit met een PC te kunnen. Plus het moet stabiel worden, ik heb er echt geen trek in om 2 dagen later te merken dat de opname mislukt is.
Hoe zijn de ervaringen van mensen die 100% opnames maken met een PC based PVR?
Ik gebruik voorlopig een oude PC (PIII 650 met 30GB disk en 256 MB RAM) maar ik merk nu dat dat bij lange na niet voldoende is. Dus óf ik koop een nieuwe PC specifiek voor dit doel, óf ik koop een Standalone PVR van Philips of Pioneer o.i.d. Voorlopig zijn de enige kosten die ik gemaakt heb een simpel framegrabbertje en een antennekabel dus dat valt erg mee ;-)
Wat de PVR in ieder geval moet kunnen:
- Min. 20 uur video opnemen
- Live TV pauseren
- Eenvoudig programmeren, liefst via web
Beide opties kunnen dit, maar om een beslissing te maken moet ik kijken wat hardware ik nodig heb om dit met een PC te kunnen. Plus het moet stabiel worden, ik heb er echt geen trek in om 2 dagen later te merken dat de opname mislukt is.
Hoe zijn de ervaringen van mensen die 100% opnames maken met een PC based PVR?