Toon posts:

Standalone PVR of PC based?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een weekje aan het expirimenteren met een PC based PVR. In eerste instantie draaide ik MythTV maar ik werd knettergek van het instellen van de Tuner onder Linux. Nu ben ik aan het kijken naar een Windows systeem (MediaPortal)

Ik gebruik voorlopig een oude PC (PIII 650 met 30GB disk en 256 MB RAM) maar ik merk nu dat dat bij lange na niet voldoende is. Dus óf ik koop een nieuwe PC specifiek voor dit doel, óf ik koop een Standalone PVR van Philips of Pioneer o.i.d. Voorlopig zijn de enige kosten die ik gemaakt heb een simpel framegrabbertje en een antennekabel dus dat valt erg mee ;-)

Wat de PVR in ieder geval moet kunnen:
- Min. 20 uur video opnemen
- Live TV pauseren
- Eenvoudig programmeren, liefst via web

Beide opties kunnen dit, maar om een beslissing te maken moet ik kijken wat hardware ik nodig heb om dit met een PC te kunnen. Plus het moet stabiel worden, ik heb er echt geen trek in om 2 dagen later te merken dat de opname mislukt is.

Hoe zijn de ervaringen van mensen die 100% opnames maken met een PC based PVR?

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Met de Hauppage PVR 250 zou dit moeten kunnen. Ook in je huidige systeem.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 09:33:
Hoe zijn de ervaringen van mensen die 100% opnames maken met een PC based PVR?
Ik heb een PVR350 en heb prima ervaringen. Met MythTV niet altijd even goed (de ivtv drivers voor Linux zijn nog volop in ontwikkeling) maar met GB-PVR onder Windows werkt alles prima. De kwaliteit is niet of nauwelijks te onderscheiden van live TV.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het apparaat in de woonkamer komt mag het lekker stil zijn... Red ik het kwa encoding en decoding met een 1 Ghz Nehemia? Is de TV-Out van zo'n mobo goed genoeg op S-Video?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Geinig topic, ik blijf hem ff volgen

Maar wat ik me af vraag, is dit niet allemaal te doen met een MSI Mega PC en zijn deze niet goedkoper ? in verhouding met de overige functies die ze hebben ? FM-Radio /AB enzo. Uiteraard eventueel een PVR250/350 erin ?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:06
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 11:36:
Aangezien het apparaat in de woonkamer komt mag het lekker stil zijn... Red ik het kwa encoding en decoding met een 1 Ghz Nehemia? Is de TV-Out van zo'n mobo goed genoeg op S-Video?
De hauppauge PVR350 heeft een eigen TV-out die elke videokaart TV-out verslaat.
1 Ghz is ruim voldoende PVR350 heeft hardwarematige mpeg2 compressie.

Mijn HTPC is een P3-600 mhz, 128mb, 2x120 GB HD, PVR350, MediaMVP
Ik kan dus iets van 100 uur opnemen. Afspelen door me hele huis dmv LAN en mediaMVP.

Je moet gewoon een hardware Mpeg2 kaart nemen dan is elke PC voldoende.

Zoals:
Hauppauge PVR250 (Maakt niet uit welke versie)
Hauppauge PVR350 (Als je onboard TV-out belangrijk vindt)
Hauppauge PVR USB2 (Heb ik geen ervaring mee)
Leadtek PVR2000 (Heb ik geen ervaring mee)
enz...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

leonbong schreef op 03 september 2004 @ 12:20:
De hauppauge PVR350 heeft een eigen TV-out die elke videokaart TV-out verslaat.
1 Ghz is ruim voldoende PVR350 heeft hardwarematige mpeg2 compressie.
Hij heeft niet alleen een TV-out maar ook een onboard MPEG decoder. Dus ook bij afspelen van opnamen zal de CPU load nihil zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

is een dc10 hier ook voor geschikt dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen PVR-xxx maar een eenvoudige frame grabber (PCTV Stereo). Ga ik het dan nog redden met een 1 GHz Nehemia? (Opnemen en afspelen tegelijk?)

Waarom ik zo op de Nehemia ram: Met een shuttle en een redelijke proc + geheugen etc red je het nooit onder de € 500 (Want dat kost een hardware based PVR ongeveer) Met een Nehemia based bordje gaat het mischien net: Kast ~ € 80 Mobo + Proc. ~ € 150 512 MB ~ € 88 160 GB HD ~ € 100.

Hier http://htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=3166 trouwens een opsomming van alle HTPC software.

En hier http://www.aardvark.co.nz/pvr/pvr7.shtml een interessant artikel dat een afweging maakt tussen hardware encoders en software encoders.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 13:36 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 13:33:
Waarom ik zo op de Nehemia ram: Met een shuttle en een redelijke proc + geheugen etc red je het nooit onder de € 500 (Want dat kost een hardware based PVR ongeveer) Met een Nehemia based bordje gaat het mischien net: Kast ~ € 80 Mobo + Proc. ~ € 150 512 MB ~ € 88 160 GB HD ~ € 100.
Ik heb voor m'n hele PVR systeem inclusief 2GHz Celeron, 160GB schijf en PVR350 zo'n 600 euro betaald. Neem een PVR250 ipv PVR350 en je bent voor wat meer dan 500 euro klaar. Met die Nehemia ga je encoden en decoden tegelijk niet redden. 256MB is overigens zat.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Ik ben erg voor de 250's en 350's. Ik heb er drie bij elkaar. En dat werkt uitstekend. Overigens speel ik af via de XCard en TVedia (www.8dim.com) Allemaal hardware-based en ik wil niets anders meer.

Heb ook een M10000 Nehemiah met 512M, als webserver onder FreeBSD draaien, als vervanging voor een PIII-600. Voornamelijk omdat hij minder energie verbruikt, en voor wat snelheidswinst.

Van die snelheidswinst komt niets in. Hij is voor mijn gevoel zelfs langzamer dan die PIII-600.

Zie ook dit artikel: http://www.dansdata.com/m10000.htm voor prestaties en performance van de Via Epia C3 Nehemiah M10000

Er zit één PCI-slot op de M10000 Nehemiah, en omdat een PVR-350 zowel encoding and decoding hardware-based doet, zou dat genoeg moeten zijn. De 350 kan echter niet (zoals de XCard), MP3, DivX hardwarematig decoderen en geen fancy on-screen menu's.

Nog een andere optie is de MediaMVP als client (http://www.hauppauge.com/pages/products/data_mediamvp.html)
Ik gebruik em nauwelijks, vind em wat langzaam. Hij staat in de woonkamer. Voordeel is namelijk dat hij 0 dB lawaai maakt.

[ Voor 51% gewijzigd door PJKs op 03-09-2004 14:08 ]

ja, graag!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik zou ook zeker voor een HTPC gaan ipv een dedicated DVD recorder omdat er eenvoudigweg zoveel meer mee kan.

Een PVR 250 of 350 is dan sterk te prefereren en wordt ook door het overgrote deel van de HTPC software aanbevolen om bijv. timeshifting te kunnen doen.

De al genoemde GB-PVR (GAM, Got All Media) is dan een aanrader, hoewel de ontwikkeling hiervan niet altijd heel snel gaat omdat er slechts 1 hoofdontwikkelaar is en anders kun je Media Portal eens uitproberen, hoewel deze nog in een vroeg stadium van ontwikkeling zit...

Afbeeldingslocatie: http://hem.bredband.net/b244633/banners/mpbanner_88x31.gif

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mars Warrior schreef op 03 september 2004 @ 14:27:
De al genoemde GB-PVR (GAM, Got All Media) is dan een aanrader, hoewel de ontwikkeling hiervan niet altijd heel snel gaat omdat er slechts 1 hoofdontwikkelaar is
Er zijn recentelijk twee releases geweest en ik ben een belangrijke patch tegengekomen die de ontwikkelaar naar aanleiding van een melding van een user had gemaakt. Al met al snelle feedback en verbetering :) Ik vind MythTV, Freevo en GB-PVR persoonlijk de beste software.

• leonbong
PJK schreef op 03 september 2004 @ 13:59:
Ik ben erg voor de 250's en 350's. Ik heb er drie bij elkaar. En dat werkt uitstekend. Overigens speel ik af via de XCard en TVedia (www.8dim.com) Allemaal hardware-based en ik wil niets anders meer.

Er zit één PCI-slot op de M10000 Nehemiah, en omdat een PVR-350 zowel encoding and decoding hardware-based doet, zou dat genoeg moeten zijn. De 350 kan echter niet (zoals de XCard), MP3, DivX hardwarematig decoderen en geen fancy on-screen menu's.
Je hoeft geen Xcard te hebben als je alleen MPEG2 wilt afspelen GBPVR ondersteunt ook OSD op de TV-out van PVR 350.
Nog een andere optie is de MediaMVP als client (http://www.hauppauge.com/pages/products/data_mediamvp.html)
Ik gebruik em nauwelijks, vind em wat langzaam. Hij staat in de woonkamer. Voordeel is namelijk dat hij 0 dB lawaai maakt.
Dat langzaam valt wel mee en GBPVR ondsteunt hem ook waardoor je vanaf je woonkamer ook opnames kan programeren op een 0dB apparaat.

Ideale combo kan zijn PVR250 ,mediaMVP en GBPVR.
Ik heb zelf een PVR350 die kocht ik op het moment dat de mediaMVP nog niet bestond anders had ik een PVR250 gekocht van het verschil kan je al bijna een mediamvp kopen of een HD })

In mijn woonkamer geen lawaige PC.
Als je PVR250 of 350 met mediaMVP koopt kan je zelfs je bestaande PC ervoor gebruiken want hij hoeft de woonkamer niet in.
Spaart weer poen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb een Pinnacle PCTV Pro, TV/TT/FM Radio, incl Afst. Bed. Kan ik dit ook gebruiken om tv mee op te nemen ?. OF moet ik toch geld uitgeven voor een PVR250/350. Want ik wil eigenlijk geen geld meer uitgeven. Want die 350 kost toch nog 200 euro :-(. Als is een DVD Recorder weer wel duurder. En kan je met een HTPC meer.

Ik heb net GB-PVR gedownload en ga dat zo eens proberen, maar welke software is er nog meer een aanrader ? en welke is "gratis" GB-PVR is dat wel.

Er staat in het lijste dat de Pinnacle PCTV Deluxe USB ondersteund wordt maar ik heb een Pinnacle PCTV Pro, iemand enig idee of ik die ook aan de praat krijg?

[ Voor 18% gewijzigd door raymonvdm op 03-09-2004 17:35 ]

• leonbong
Kan natuurlijk wel maar geen fullframe realtime mpeg2. Dat lukt nooit.

PS GB-PVR ondersteunt alleen hardware mpeg2 kaarten met je huidige kaart zal het niet werken..
De Pinnacle PCTV Deluxe USB heeft een hardware mpeg2 chip (Zover ik weet). Anders kon er geen Fullframe beeld over usb1.1

Voor het doel dat jij wilt zal je geld moeten uitgeven of met een buggy gebeuren tevreden willen zijn.

De storingen die genoemd worden over TV-kaarten zijn alleen van toepassing voor normale TV-kaarten en niet voor mpeg2 kaarten.

Een PVR250 kan je al voor ongeveer klik klik 115 eur hebben.
De genoemde inverstering is niet zo groot als je bedenkt dat je veel minder HD-ruimte nodig hebt met een dergelijke kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 03-09-2004 21:23 ]

Pagina: 1