genaaid door messageboard.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11-2025
Wat een stelletje hufters zijn het daar zeg. Ik zal de situatie even schetsen

* Ik heb nu meer dan een jaar een vrij goed lopend forum bij de laten hosten die ik nu zelf wil gaan hosten omdat ik een eigen domein heb aangeschafd. Die mogelijkheid geven ze, omdat je een backup kan downloaden die je over kan zetten naar een ander forum. Nou, dat klonk prima...Vervolgens klik ik op 'download backup' en dan zeggen ze dat ik niet voldoende krediet heb (je moet 1,25 betalen om sommige acties te mogen uitvoeren). Nou, 1,25 vind ik dan nog prima als ik zelf het hosten van m'n forum over kan nemen. Ik bellen, 1 krediet bijgeschreven, klik ik op 'download backup' staat er "De backupserver is tijdelijk niet bereikbaar"...nou, lekker is dat...ik de dag erna, nog steeds niet bereikbaar, de dag DAARNA, nog steeds niet bereikbaar...

* Enigszins gefrustreerd stuur ik m'n eerst vraag (in de categorie backups), waarom ik de server niet kan benaderen om een backup te downloaden. Het antwoord is "Er zijn geen problemen met de server".... vraag op slot...Er waren dus duidelijk WEL problemen met de server, want ik kon nog steeds niks

*Ik stuur dus m'n tweede vraag van "Volgens mij zijn er WEL problemen, want ik kan de server niet bereiken om een backup te downloaden", krijg ik een antwoord "Oh, u heeft het over de backup sever, dat verklaart een boel |:( (grrr, dat ZEI ik ook!!) u mag over dit onderwerp geen vragen stellen, gebruik de helpdesk (daarmee bedoelen ze de faq), je krijgt een officiele waarschuwing, na 3 waarschuwingen mag ik geen gratis support meer ontvangen"....ook zo lekker klantvriendelijk :(

* Nou, ik ga weer even naar de helpdesk kijken om te zien of ik iets over het hoofd heb gezien, de enige vraag in de categorie backups is 'maken jullie ook backups' nou, dat leek me nogal vanzelfssprekend omdat je ze ook kan downloaden en terugzetten, maar ik heb toch nog maar even het antwoord gelezen:
Maken jullie ook een back-up?

Elke dag worden er back-ups gemaakt. Deze worden 7 dagen bewaard. Standaard Forums kunnen een back-up downloaden voor het geval ze thuis een kopie van hun forum willen hebben, of bijvoorbeeld verhuizen naar een andere provider. Een back-up terugzetten kan ook, alleen moet de back-up dan nog wel op de server aanwezig zijn (een gedownloade back-up kan bijvoorbeeld niet teruggeplaatst worden).

Hier zijn wel kosten aan verbonden. Deze kosten zijn om de extra serverruimte, die het houden van back-ups met zich mee brengt, te bekostigen.
Wij geven geen garantie op de aanwezigheid van een back-up, het is mogelijk dat er langere tijd geen back-ups beschikbaar zijn om te downloaden.
let op die laatste zin....mooi is dat, je weet pas of er wel een backup beschikbaar is NADAT je hebt betaald, en ik geloof er inmiddels HELEMAAL NIKS MEER VAN dat ze uberhaupt beackups maken. Die 1,25 was zogenaamd om de kosten van de server te dekken waar mijn backup op zou staan, maar ze hebben daar dus mooi helemaal geen server staan?! Waarom zou er anders 'langere tijd geen backup beschibaar zijjn'?? En wat is langere tijd?

Nou, ik weet een vraag gesteld, ik dacht, ik krijg hooguit een tweede waarschuwing, dus dan is er nog niks aan de hand. Krijg ik dit antwoord terug:
U heeft het recht op gratis support verloren. Indien u voortaan gebruik wilt maken van ons systeem dient u een krediet te betalen. Dit houd niet in dat wij alsnog persoonlijke aandacht geven, vragen die al beantwoord staan beantwoorden wij niet opnieuw persoonlijk. Wij danken u voor uw begrip. LET OP: Heeft u niet voldoende krediet heeft dit na het opnenen van een ticket directe gevolgen voor de hosting van uw forum!
Nou...Anja is dus genaaid...hij vond het in elk geval niet fijn dat ik door had dat je 1,25 betaald, en daar nooit meer iets voor terugkrijgt, want anders zou ik niet zo abrupt zijn gebanned, en zouden ze niet helemaal in de stress schieten als je iets over een backup vraagt....stelletje klootzakken.

Nou goed, die ene euro is nog die de grote ramp, maar ik wil eigenlijk gewoon m'n forum redden (bijna 100 leden, meer dan 11.000 posts). Vind het zonde om opnieuw te beginnen. Is het mogelijk om zelf ergens m'n forum eraf te jatten? Ik heb wel gewoon de administrator rechten. Of kan ik nu echt niks meer beginnen? Die backup zie ik in elk geval niet meer komen de komende tijd. :N :r

Verwijderd

Ik heb even gekeken en heb begrepen dat het phpbb forums zijn. Daar zit in het admin gedeelte een backup mogelijkheid. Dat is zover ik weet de enige manier maar die zullen ze er wel uit gehaald hebben :(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je wel je db benaderen? Je zou dan met PHPMyAdmin die db leeg kunnen trekken :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:57
Messageboard.nl bied een zeer uitgebreid forum aan. Voor eenmalige administratie kosten van €1,30 heeft u de beschikking over...

Onbeperkt aantal berichten.
Volledig phpBB2 forum.
2GB dataverkeer
Eigen logo toevoegen.
Kleuren aanpassen.
Gratis updates.
1.000 smileys.
5.000 Avatars.
7 Templates.
UNIEK 'doneer' systeem!

Tegen meerprijs mogelijk:

Reclame-vrij forum.
Backup downloaden.
Backup terugzetten.
Je hebt gewoon hiervoor betaald dus moeten ze je dat ding opsturen/ ter beschikking stellen.

Ik vind het een hele rare behandeling die ze er daar op na houden moet ik zeggen, dat mogen ze wel wat vriendelijker doen.

edit:

Je kunt ze ook gewoon even bellen:
WebGuru
Wateringweg 81
2031 EK Haarlem
(T) 023 5348543
(F) 023 5348538
(E) info@webguru.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Redshark op 03-09-2004 09:47 ]

Verwijderd

Zou het niet lukken met het progje Teleport Pro ?

http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm

Goeie ervaringen mee, probeer het eens :)

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

ALF

ze reagegeren een beetje mistirieus, lijkt erop dat voorlopig mischien de backup server niet online komt, ofzow. ik ken ook niemand die eens eerder dat geprobeerd heeft, ik weet alleen dat het oude forum van mijn vorige school daar ook draaide maar die hebben nooit de backup willen downloaden. voorderest nooit problem ermee gehad

[ Voor 32% gewijzigd door ALF op 03-09-2004 09:50 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
bellen, mailen, geen topics starten want dan 'schaadt je hun reputatie' en wordt alleen maar gesloten natuurlijk, je kan teleport pro gebruiken idd om een backup van alle topics te maken, maar dan heb je natuurlijk niet meer de database. Verder zou ik er gewoon zo ver mogelijk van weg gaan, rare mensen. :/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Staat het gegeven dat je geen vragen over de backup mag stellen (wtf :? ) in de algemene voorwaarden? Het systeem van 3 OW's en vervolgens geen recht meer op gratis support? Heb je deze algemene voorwaarcen ter ahnd gesteld gekregen bij het aanvragen van je forum?

Ik zou ze een mooie aangetekende brief sturen met in grote lijnen de inhoud van je openingspost (al zou ik er woorden als genaaid en zo eruit laten ;) ), en vragen (mits van toepassing) waarom je geen vragen over de backup mag stellen, waarom dat niet in de alg. voorwaarden staat, waarom je geen 3e OW krijgt maar meteen gebanned wordt, waarom je het OW systeem niet in de alg voorwaarden kunt vinden, waaom de algemene voorwaarden nooit ter hand zijn gesteld en waarom ze doorverwijzen naar de faq voor een vraag die daar niet in staat.

Let wel, ik ken de alg voorwaarden en zo niet, dus misschien kun je niet alle vragen hierboven kun je overnemen :P

Als er ook nog een wettelijke grond te vinden is voor je recht op backup dan kun je er evt zelfs nog een ultimatum in zetten waarbinnen ze je de backup moeten geven :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Dat antwoord dat je kreeg, over de back ups van
Wij geven geen garantie op de aanwezigheid van een back-up, het is mogelijk dat er langere tijd geen back-ups beschikbaar zijn om te downloaden.
stond dat in een mail die je terug kreeg (dus van een medewerker) of wordt dat ook ergens in de algeme voorwaarden ofzo genoemd?

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12
Volgens mij is er wel meer mis met Messageboard.nl

Er kunnen al geruime tijd geen nieuwe forums aangevraagd worden, nu ik dit lees ben ik benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zelf wil ik ook zo snel mogelijk mijn database 'veiligstellen' en wegwezen daar!

• kingmob
Ja, ik weet niet of ik zin heb om helemaal een brief te gaan sturen, ik denk dat ik zelf eerst iets van enige vorm van back-up wil maken, want nu dreigen ze er dus mee als ik nog iets vraag, dat ze m'n forum afkappen, en daar heb ik niet zo'n zin in. Ik stond net ook al met de telefoon in m'n handen, maar ik heb ze toch maar niet gebeld.

Misschien kan ik het inderdaad met teleport pro proberen, maar ik denk niet dat ik dat later nog voor m'n andere forum kan gebruiken, of wel?

Ik kan de algemen voorwaarden er nog eens op nalezen, maar het komt zowieso wat dubieus over. Dan zeggen ze dat ik 3 waarschuwingen krijg, en na de eerste wordt ik al geblokkeerd. Ze werden duidelijk een beetje nerveus. Ook is het zo lullig dat je pas ziet NADAT je hebt betaald of er uberhaupt een backup is, daar kunnen ze moeilijk iets over in de algemen voorwaarden zetten om dat goed te praten...

maar goed, ik ben momenteel even niet thuis, dus ik ga zondag wel even kijken of ik iets met teleport pro aankan.

:(

Verwijderd

tis bullshit.. messageboard is toch zeker geen fruitmachine waar je eerst geld in moet gooien en dan zien of het werkt?
Geen backup? ontbinding van die overeenkomst en geld terug eisen en dan weer backup aan vragen totdat die lamers het begrijpen.

Verder beetje dreigen met consumentenprogramma's/gerechtelijke acties blablabal helpt erg goed :p

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou willen zeggen dat je die backup wel op je buik kunt schrijven. Niet omdat je er over 'zeurt' maar omdat ze gewoon geen backups hebben. Waarom?
kingmob schreef op 03 september 2004 @ 09:27:
u mag over dit onderwerp geen vragen stellen, gebruik de helpdesk
Tja, als je niet mag vragen of de server down is en wanneer die misschien online komt dan kap je natuurlijk heel veel discussie af.
Haha, ofwel: we maken een backup maar garanderen dat niet en jij mag niet navragen of die backup wel beschikbaar is.
Ik lees daar: we maken geen backups en houden de user aan het lijntje.
(na maximaal twee OW's, en nog niet eens een officiele tweede OW)
U heeft het recht op gratis support verloren. Indien u voortaan gebruik wilt maken van ons systeem dient u een krediet te betalen.
Maar zeker. Dat is de standaard BOFH 'ik hou niet van die vervelende users' reaktie. Je hebt geen tweede OW gekregen, na een OW en een vraag word je direkt uitgesloten van gratis 'support'.
Nou...Anja is dus genaaid...hij vond het in elk geval niet fijn dat ik door had dat je 1,25 betaald, en daar nooit meer iets voor terugkrijgt, want anders zou ik niet zo abrupt zijn gebanned, en zouden ze niet helemaal in de stress schieten als je iets over een backup vraagt....stelletje klootzakken.
Precies. Ik denk dat je verder weinig kunt, ze zeggen al dat ze geen backups garanderen dus daarover klagen kan ook al niet, het enige wat je kunt doen is zo snel mogelijk een of andere backup proberen te maken en dan hard van die toco wegrennen (na misschien jouw berichtje op retecool te zetten, die weten daar wel raad mee).

Signatures zijn voor boomers.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
Met Teleport Pro krijg je niet je database terug, en dat is waar het om gaat.
Ik vind dit een heel slechte zaak van messageboard.nl, het neemt bijna alle vertrouwen weg.
Het beste is -lijkt mij- toch maar telefoneren, of contact te maken door middel van een aangetekende brief. Zodra je je database hebt snel weg bij dit bedrijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Pacjack op 03-09-2004 10:36 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik heb Teleport pro ook eens even geprobeerd, je hebt er niets aan. Hij haalt gewoon een mirror op van je forum.

Direct contact is toch handiger en je dan niet meteen laten wegsturen maar even volhouden, dan moet het lukken denk ik. Daarna nooit meer komen inderdaad.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:24

Nitai

Live the life you love.

Gewoon in gebreke stellen middels een brief (niet email). Vertrouw me, dat doet meestal wonderen... :) succes iig!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• kingmob
Ik ben van plan om morgen maar een aangetekende brief te gaan schrijven. Bah, dat het nou zo ver moet komen baal ik wel van. Heb maar vast de leden van m'n forum op de hoogte gesteld dat het waarschijnlijk niet goed af gaat lopen, en we opnieuw moeten beginnen....

Ongelovelijk dat ze dat durven te maken, het is ook zooo duidelijk wat ze aan het doen zijn...ze hebben inderdaad gewoon geen backupserver staan...

In elk geval bedankt voor alle reacties :D

[ Voor 7% gewijzigd door kingmob op 03-09-2004 19:38 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Backupserver of niet, ze hebben natuurlijk wel een exemplaar van je database tabellen zelf. :P
Rip inderdaad eerst je hele forum met Teleport Pro, dan heb je toch nog iets. Je zou dan eventueel nog een of ander ranzig script kunnen maken wat alles uitleest en juist in een nieuwe database stopt, maar dat is wel heel smerig.

Een aangetekende brief lijkt me inderdaad wel goed. Voor die ene klant die 1 euro per maand betaald zullen ze heus niet ZO moeilijk doen als je zulk soort truukjes uithaalt.

🌞🍃

• kingmob
Ik zie mezelf nog geen scriptje schrijven alleen ;) Misschien kan ik een huisgenootje charteren :*)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op 03 september 2004 @ 09:38:
Kan je wel je db benaderen? Je zou dan met PHPMyAdmin die db leeg kunnen trekken :?
JA, ik quote mezelf maar een keer O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op 03 september 2004 @ 22:10:
[...]

JA, ik quote mezelf maar een keer O-)
ja zo heb ik ook eens een keer me forum van lycos gered :)
werkt goed :D
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=13
:) werkt echt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:20 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33
Lekker is dat.
Ik denk dat je vanuit phpmyadmin iig je tabellen kunt kopieeren. Daar staan toch alle posts in?
Ik ben niet zo super goed in dit soort dingen maar ik probeer ook maar wat :)

Verwijderd

ID-College schreef op 03 september 2004 @ 22:17:
Lekker is dat.
Ik denk dat je vanuit phpmyadmin iig je tabellen kunt kopieeren. Daar staan toch alle posts in?
Ik ben niet zo super goed in dit soort dingen maar ik probeer ook maar wat :)
in phpmyadmin maak je een SQL en die sql kan je overal heen zeten ;)
zie mijn link hierboven

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 09:35:
Ik heb even gekeken en heb begrepen dat het phpbb forums zijn. Daar zit in het admin gedeelte een backup mogelijkheid. Dat is zover ik weet de enige manier maar die zullen ze er wel uit gehaald hebben :(
Heb je hier al naar gekeken of mis ik iets?
Ook hebben wij een paar kleine aanpassingen aangebracht in het Administratiepaneel; het maken van een database back-up is niet mogelijk en er is geen mogelijkheid om gzip-compressie aan/uit te schakelen
Wat een zooitje zeg. Zie dat ze in haarlem zitten (ik dus ook). Zal wel ff baksteen door de ruit gooien ( ;) )

LOL
Wilt u later deze aanpassingen ongedaan maken? Vervang de /templates//admin folder met de originele folder, verwijder de extra avatars en smilies uit de /images folder en u hebt weer een origineel phpBB forum
Misschien kan je daar wat mee. De enige maar die ik bedenk; ergens terug staat dat je geen directe server toegang hebt :?

[ Voor 54% gewijzigd door Glashelder op 03-09-2004 22:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Als ik naar de eerste post kijk. Zou het dan zo kunnen zijn dat je eerst zelf een soort van backup (opdracht) moet maken/kopen bij de provider. Deze backup is dan te downloaden en 7 dagen beschikbaar?
Zeer vaag maar het zou kunnen en dekt vervolgens de gehele lading?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:21:
[...]

in phpmyadmin maak je een SQL en die sql kan je overal heen zeten ;)
zie mijn link hierboven
Ja, je kan die troep backuppen tot een textbestandje toch?
En in die andere database laat je die uitlezen en dan staan in die database toch ook alle tabellen met gegevens ofniet?
Verder kan je toch gewoon alle scripts van je ftp afhalen?
B)

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Ik kan mezelf natuurijk ook even aanmelden op hun forum en zeggen dat ik het er niet mee eens ben hoe leden behandeld worden. Dan zal ik ook wel gebanned worden, maar dan helpen jullie me wel hea? _/-\o_ Dan zullen ze in ieder geval begrijpen dat jij het er niet mee eens bent.

Goed idee? Of toch niet? :+

Doewie!

Verwijderd

dan heb je alles als TXT file
wat je dan alleen noet moet doen is op je nieuwe host je forum weer opzetten
je kan em downloaden van je huidige ftp moet je wel je config.php aanpassen aan de nieuwe situatie en vervolgens de sql (txt format) weer uploaden via phpmyadmin van je nieuwe host

• DanielB
  • Laatst online: 21-08-2025
Slechte gang van zaken, om 1,25€ te laten betalen voor support, wat per mail gaat. Ik kan 1,25€ voor een backup nog wel snappen, omdat een server ook geld kost, maar dat ie dan niet bereikbaar is, is van de zotte.

offtopic:
Je topictitel had iets 'fatsoenlijker' gekund... Ipv 'genaaid door messageboard.nl' had je misschien beter 'Serviceproblemen bij messageboard.nl' o.i.d. kunnen doen...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

in phpBB zit standaard een backupmogelijkheid:

Algemeen Beheer/General Admin -> Backup Database

ik zie dat ze die hebben uitgeschakeld... heb je ftp toegang zodat je de .php file aan kan passen en ff het mapje /admin/ kan uploaden van een originele phpbb2

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
offtopic:
Je topictitel had iets 'fatsoenlijker' gekund... Ipv 'genaaid door messageboard.nl' had je misschien beter 'Serviceproblemen bij messageboard.nl' o.i.d. kunnen doen...
who cares about die topictitel hee, ik zou me ook zwaar verneukt voelen met zo'n service :s

service problemen :S, man wat zijn dat voor uitzuigers daar

maar idd, ALS je toegang tot phpmyadmin hebt, wat waarschijnlijk niet zo is, kan je heel makkelijk een backup maken van je database.

Je forum kan je altijd downloaden via FTP

[ Voor 25% gewijzigd door dribbel op 03-09-2004 22:41 ]

• dev icey
  • Laatst online: 09-12-2025
Kan je niet gewoon simpel een php bestand online gooien, die een dump maakt van je database? Of als je geen nieuwe bestanden mag maken een bestand dat daar staat, aanpassen? Hoef je niet de hele admin map up te loaden.

• DanielB
@dribbel:
Ik ben hier ook zo vaak op mijn vingers voor getikt, dat je ondanks hoe erg 't ook is, het enigzins beleefd kan/moet houden. Dat hij zich opgelicht voelt kan ik ook snappen, maar even net iets verder kijken dan je neus lang is is op GoT ook wel 's handig. Wat iemand al eerder in de topic zei, misschien handig om eventjes met de host te bellen. Overigens is 't niet de bedoeling dat je zwaar ingaat op offtopic's.

Even terug in de discussie:
Je mag toch niet een gratis script ombouwen en dan voor commerciele doeleinden gebruiken?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DanielB schreef op 03 september 2004 @ 22:53:
Je mag toch niet een gratis script ombouwen en dan voor commerciele doeleinden gebruiken?
weinig over te discussieren :P
Er wordt hier gebruik gemaakt van phpBB.
Als we kijken naar de licentie dan zien we een GPL:
http://www.phpbb.com/support/license.php
For example, if you distribute copies of such a program, whether gratis or for a fee, you must give the recipients all the rights that you have. You must make sure that they, too, receive or can get the source code. And you must show them these terms so they know their rights.
You may charge a fee for the physical act of transferring a copy, and you may at your option offer warranty protection in exchange for a fee.
Dus ja het mag :)
Daarnaast betaal je hier in dit geval ook voor de "service" ;)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
DanielB schreef op 03 september 2004 @ 22:53:
Volgens mij mag dat wel. Het hele idee achter open source is dat je de support verkoopt (het draaiend houden van een systeem) en dat je daar je geld mee binnenhaalt, in plaats van het verkopen van de software.
Als ik even uit het GNU manifest mag citeren ;)
Meanwhile, the users who know nothing about computers need handholding: doing things for them which they could easily do themselves but don't know how.

Such services could be provided by companies that sell just hand-holding and repair service. If it is true that users would rather spend money and get a product with service, they will also be willing to buy the service having got the product free. The service companies will compete in quality and price; users will not be tied to any particular one. Meanwhile, those of us who don't need the service should be able to use the program without paying for the service.
bron: http://www.gnu.org/gnu/manifesto.html
Dat is dus in feite wat ze doen. Alleen hun support op de software is wel bar en boos (welk fatsoenlijk bedrijf straft z'n klanten nou voor het stellen van vragen, kom er dan onderuit met een diplomatieke smoes ofzo....)
Je kunt het ook een beetje vergelijken met Apache, dat is een webserver. Er zijn hordes ISPs die webhosting pakketten aanbieden die draaien op pakketen. Ookal is Apache gratis, en kan je het zelf draaien, betekent dat nog niet dat bedrijven niet voor commerciele doeleinden diensten mogen aanbieden waar apache bij gebruikt wordt....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
T-mo-T schreef op 03 september 2004 @ 22:27:
Ik kan mezelf natuurijk ook even aanmelden op hun forum en zeggen dat ik het er niet mee eens ben hoe leden behandeld worden. Dan zal ik ook wel gebanned worden, maar dan helpen jullie me wel hea? _/-\o_ Dan zullen ze in ieder geval begrijpen dat jij het er niet mee eens bent.

Goed idee? Of toch niet? :+

Doewie!
Even voor de duidelijkheid: Dit soort acties zijn totaal niet de bedoeling. Iets van deze aard zorgt voor een slot op dit topic + een OW voor diegene(n) die meedoen.

Ik snap de frustratie, maar GoT kan en mag niet verantwoordelijk zijn voor het georganiseerd belagen van een ander bedrijf / forum / board.

Overigens wil ik ook even met klem vragen om het taalgebruik een beetje aan te passen, sommigen van jullie gaan wel (te) ver met sommige uitspraken.

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 04-09-2004 01:14 ]

• DanielB
@SirDupro / Erkens:
Hartstikke bedankt voor de uitleg! :)

• kingmob
Sorry, ik zal me nu even wat netter uit gaan drukken :) Ik was een beetje boos... (da's netjes gezegd he!)

Maar kan ik nu iets met dat PHPmyAdmin? Ik begrijp niet helemaal wat daar de bedoeling van is? Of is dat dan toch een functie die ze er uit hebben gehaald (of geblokkeerd).

Het was overigens ook niet mijn bedoeling dat andere mensen zich gingen aanmelden en vervelend doen hoor. Ik wil alleen weten of ik op de een of andere manier m'n database nog terug kan krijgen. Via FTP of iets dergelijks. Maar ik ben niet zo'n held in zulk soort dingen

Bij dat PHPmyAdmin lijtk het erop dat ik dingen anar de server moet uplaoden, maar dat kan toch helemaal niet daar? En hoe kom ik dingen als database naam te weten?

[ Voor 15% gewijzigd door kingmob op 04-09-2004 12:50 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DanielB schreef op 04 september 2004 @ 08:41:
@SirDupro / Erkens:
Hartstikke bedankt voor de uitleg! :)
Jammer genoeg is die uitleg onvoldoende. In dit geval wordt de software 'phpBB' niet verspreid. De TS heeft namelijk geen kopie van de software gekregen. De GNU GPL v2 dekt dit soort gebruik (application server) niet heel goed, en er is sprake dat de GNU GPL in versie 3 hiervoor wordt aangepast.

Met de GNU GPL in hand kan je hier dus niets over zeggen. Wat je wel kan zeggen is dat het bedrijf zuigt ;) en dat je er geen business mee moet doen.

• dribbel
  • Laatst online: 18:35
kingmob schreef op 04 september 2004 @ 12:48:
Sorry, ik zal me nu even wat netter uit gaan drukken :) Ik was een beetje boos... (da's netjes gezegd he!)

Maar kan ik nu iets met dat PHPmyAdmin? Ik begrijp niet helemaal wat daar de bedoeling van is? Of is dat dan toch een functie die ze er uit hebben gehaald (of geblokkeerd).

Het was overigens ook niet mijn bedoeling dat andere mensen zich gingen aanmelden en vervelend doen hoor. Ik wil alleen weten of ik op de een of andere manier m'n database nog terug kan krijgen. Via FTP of iets dergelijks. Maar ik ben niet zo'n held in zulk soort dingen

Bij dat PHPmyAdmin lijtk het erop dat ik dingen anar de server moet uplaoden, maar dat kan toch helemaal niet daar? En hoe kom ik dingen als database naam te weten?
tja, als je niet eens de database naam + user en password ervoor hebt, dan houd t al gauw op met phpmyadmin, en scriptjes die een backup maken enz.

een database is niet te downloaden via ftp

• kingmob
Ik heb wel username en paswoord. Ik neem aan dat dat gewoon mijn inlognaam + admin paswoord zijn.

Maar goed, toch maar die aangetekende brief denk ik

[ Voor 23% gewijzigd door kingmob op 04-09-2004 16:39 ]

Verwijderd

Erkens schreef op 03 september 2004 @ 22:59:
[...]

weinig over te discussieren :P
Er wordt hier gebruik gemaakt van phpBB.
Als we kijken naar de licentie dan zien we een GPL:
http://www.phpbb.com/support/license.php

[...]

[...]

Dus ja het mag :)
Daarnaast betaal je hier in dit geval ook voor de "service" ;)
Maar daar staat ook dat je de users alle mogelijkheden moet geven die je zelf ook hebt: Dus het uitschakelen van de back-up mogelijkheid mag niet.
dribbel schreef op 04 september 2004 @ 13:08:
[...]
een database is niet te downloaden via ftp
Dat ligt aan de plek waar MySQL is geinstalleerd. Als ze zo stom zijn dat ze dat in de www-root doen, kun je bij de d-base bestanden :P
X:\...\mysql\data\[dbasenaam]\

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 18:19 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

Tux

Weet je al zeker of ze de backupmogelijkheid er echt fysiek uitgesloopt hebben, of alleen het linkje?

Anders zou je: /admin/admin_db_utilities.php?perform=backup&sid=je_session_id eens kunnen proberen ofzo.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:53
Volledig phpBB2 forum.
in een VOLLEDIG phpBB2 forum zit een backup functie, dus die zou je in feite gratis moeten krijgen, anders leveren ze geen VOLLEDIG forum

De wijzen komen uit het Oosten!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26
Ik denk dat er niets anders op zit dan even langs te gaan met een bijl en daar eens gaat huishouden. Aangezien dat ook niet mag denk ik dat je weinig kansen gaat maken, als de backup functie uit phpbb is gehaald en je geen gegevens hebt van de mySQL server.

Wel matig van die gasten

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Tux schreef op 04 september 2004 @ 18:31:
Weet je al zeker of ze de backupmogelijkheid er echt fysiek uitgesloopt hebben, of alleen het linkje?

Anders zou je: /admin/admin_db_utilities.php?perform=backup&sid=je_session_id eens kunnen proberen ofzo.
probeer dit eerst uit, ik denk namelijk dat die gasten zo onprofessioneel zijn dat het daadwerkelijk alleen het verwijderen van een linkje is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Is de suggestie van tux al geprobeerd kingmob ?

• Jimbolino
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

Op de demo forum werkt het niet iig. Jammer want het was een mooie oplossing.
Ik hoop dat je via ftp de file admin_db_utilities.php kan uploaden, anders word het moeilijk...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jimbolino schreef op 05 september 2004 @ 04:27:
Op de demo forum werkt het niet iig. Jammer want het was een mooie oplossing.
Ik hoop dat je via ftp de file admin_db_utilities.php kan uploaden, anders word het moeilijk...
Lijkt me niet dat het kan omdat je dan ook andere PHP's kan uppen en binnen de kortste keer hun server is gehackt.

• DataGhost
  • Laatst online: 12:09

DataGhost

iPL dev

zoals al gezegd, probeer even dat linkje naar de backup functie van phpbb, zet anders inderdaad de admin map van een frisse install terug >:) die backup functie is er namelijk in de code uitgesloopt, kennelijk kan je er met ftp bij.
als je alleen bij de templates (oid) map kan kan je altijd een php scriptje schrijven dat alles exporteert naar een textbestandje en dat teruggeeft aan jou, dat kan je gewoon uitvoeren vanaf de templates map.
zet desnoods gewoon heel phpMyAdmin in die templates map >:) kan je daarin gewoon op export drukken en dan krijg jij netjes je dumpje
svdmeer schreef op 05 september 2004 @ 10:40:
[...]

Lijkt me niet dat het kan omdat je dan ook andere PHP's kan uppen en binnen de kortste keer hun server is gehackt.
Glashelder schreef op 03 september 2004 @ 22:21:
[...]
LOL
Wilt u later deze aanpassingen ongedaan maken? Vervang de /templates//admin folder met de originele folder, verwijder de extra avatars en smilies uit de /images folder en u hebt weer een origineel phpBB forum

[ Voor 34% gewijzigd door DataGhost op 05-09-2004 11:00 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Jimbolino schreef op 03 september 2004 @ 22:38:
in phpBB zit standaard een backupmogelijkheid:

Algemeen Beheer/General Admin -> Backup Database

ik zie dat ze die hebben uitgeschakeld... heb je ftp toegang zodat je de .php file aan kan passen en ff het mapje /admin/ kan uploaden van een originele phpbb2
Ik heb hier zelf geen PhpBB, maar als ik die posts zo lees kan het nog veel gemener (misschien). Als iemand eens een deeplink geeft naar het backup script, voor hetzelfde geld hebben ze dat script wel gewoon laten staan daarvoor.
Zo niet, TS, ik ga je er even doorheen helpen, hopen dat ze connecties van buitenaf niet blokkeren.
Allereerst, ik heb een stelletje executables beschikbaar gesteld op http://www.seven-soft.com/mysql_exes.zip . Download deze, en plaats ze in een map naar keuze. Voer vervolgens het volgende uit in een commandprompt (nadat je je in die prompt een weg hebt gebaant naar de map met de mysql bestanden natuurlijk :p)
code:
1
mysqldump -h messageboards.nl -u %gebruikersnaam% -p %wachtwoord% databasenaam > database.sql

De database naam moet het admin panel je wel kunnen vertellen, voor gebruikersnaam en wachtwoord vermoed ik ze ervan de zelfde te gebruiken als bij jou registratie. probeer het eens uit, eventueel zou de username ook in de infopagina van je bordje moeten staan.
Het bestand dat mysqldump nu creeert kan dan weer met phpmyadmin worden geimporteerd op je nieuwe host.

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 05-09-2004 11:20 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

/admin/admin_db_utilities.php?perform=backup&sid=je_session_id
Waar moet ik aan denken bij m'n session ID? :o (sorry hoor)

Ik zal even kijken ik er met datgenen van 7 of 9 uitkom!

Ik heb overigens vandaag een fax opgesteld die ik morgen ga sturen. Als ze daar niet op reageren, wordt het een aangetekende brief.

Oh, sorry, ik zie dat ik hier mijn eigen account heb! Zat op de account van m'n vriendje te posten! Ik ben dus Kingmob, TS, Anja, hoe jullie me ook willen noemen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 14:15 ]

• DataGhost
  • Laatst online: 12:09

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 14:14:
[...]

Waar moet ik aan denken bij m'n session ID? :o (sorry hoor)

Ik zal even kijken ik er met datgenen van 7 of 9 uitkom!

Ik heb overigens vandaag een fax opgesteld die ik morgen ga sturen. Als ze daar niet op reageren, wordt het een aangetekende brief.

Oh, sorry, ik zie dat ik hier mijn eigen account heb! Zat op de account van m'n vriendje te posten! Ik ben dus Kingmob, TS, Anja, hoe jullie me ook willen noemen :)
lijkt me niet dat dat gaat lukken, het is namelijk geen colo ofzo.. je hebt afaik shell toegang nodig om dat uit te voeren wat hij zegt en dat lijkt me dus niet
je kan dat proberen wat ik zei onderaan de vorige pagina :) dat geef ik persoonlijk meer kans (al zeg ik het zelf heh)

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 05-09-2004 14:17 ]

Verwijderd

Met 7 of 9's progje krijg ik een error dat ik niet met de MySQLserver mag connecten (error 1130)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ok, eventjes een hele simpele vraag
kan je php bestanden uploaden en uitvoeren?
in dat geval is het namelijk een fluitje van een cent (tenzij je die map niet uit kan dan)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Nee, ik kan niks daar uploaden

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Tux schreef op 04 september 2004 @ 18:31:

Die werkt dus iig niet (ik heb ook ff een forumpje aangemaakt om te testen)
Glashelder schreef op 03 september 2004 @ 22:21:
LOL

[Wilt u later deze aanpassingen ongedaan maken? Vervang de /templates//admin folder met de originele folder, verwijder de extra avatars en smilies uit de /images folder en u hebt weer een origineel phpBB forum]

Misschien kan je daar wat mee. De enige maar die ik bedenk; ergens terug staat dat je geen directe server toegang hebt :?
Het lijkt erop alsof je dat moet doen met de " Reset admin rechten.*" en "Reset template/kleuren.*" knopjes op de messageboard hoofdpagina :?

[ Voor 44% gewijzigd door Xander op 05-09-2004 14:37 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Helaas....

Ik zie in het administratiepaneel ook nergens iets aan database naam...

• Xander
Hmm, volgens mij is er idd niets zinnigs mee te doen...

De backupserver doet het overigens nogsteeds niet, en ik kan ook geen manieren vinden om iets te uploaden of om via het adminpanel een backup te maken dus...

Anjadepanja / kingmob: Ben bang dat alleen die aangetekende brief overblijft :)

Verwijderd

:'( Nou, ik geef ze 14 dagen om die backup beschikbaar te stellen, daarna aangetekende brief!

• Xander
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 15:12:
:'( Nou, ik geef ze 14 dagen om die backup beschikbaar te stellen, daarna aangetekende brief!
Uh, wat dacht je van een aangetekende brief sturen waarin je ze een termein stelt van 14 dagen om die backup beschikbaar te stellen?
Afwachten heeft volgens mij weinig zin....?

Verwijderd

Ik hoop dat ze op die fax ook al reageren. Misschien heeft het al genoeg effect dat ze zien dat die vanaf de zaak van m'n vader is verstuurd :) (hij is advocaat)

Verwijderd

Okay...dit is ook raar, ik zit nu te kijken bij backup terug zetten, en daar staat een hele lading backups...ze hebben ze dus wel??? WAAROM MAG IK ZE DAN NIET DOWNLOADEN??

407220040828.sql.gz
407220040829.sql.gz
407220040830.sql.gz
407220040831.sql.gz
407220040901.sql.gz
407220040902.sql.gz
407220040903.sql.gz
407220040904.sql.gz
407220040905.sql.gz

heb ik er iets aan dat ik nu namen weet?

• Xander
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:13:
Okay...dit is ook raar, ik zit nu te kijken bij backup terug zetten, en daar staat een hele lading backups...ze hebben ze dus wel??? WAAROM MAG IK ZE DAN NIET DOWNLOADEN??

407220040828.sql.gz
407220040829.sql.gz
407220040830.sql.gz
407220040831.sql.gz
407220040901.sql.gz
407220040902.sql.gz
407220040903.sql.gz
407220040904.sql.gz
407220040905.sql.gz

heb ik er iets aan dat ik nu namen weet?
Niet zonder dat je weet in welke dir deze staan.....

Verwijderd

Hierbij even een update:

Nadat ik vanochtend de fax heb gestuurd, heeft messageboard contact met me opgenomen. Ze waren uiteraard niet blij dat ik deze discussie heb gestart, maar dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen.

Uiteindelijk is alles gelukkig nog netjes opgelost, en heb ik nu de backups. Ik weet nog steeds niet wat er nu aan de hand was. Wat gelukkig wel gaat gebeuren is dat ze het helpdesk systeem gaan aanpassen, omdat ze het zelf ook geen normale gang van zaken vonden (eerst betalen, daarna pas zien of er wel een backup beschikbaar is). Het was kennelijk een vergissing dat ik geen tweede waarschuwing heb gekregen, en alle mogelijkheden tot contact met hun opnemen verbroken waren.

Hierbij wil ik Dirk even bedanken dat hij het zo sportief opneemt ;) Ik hoop dat hun service hierna verbeterd kan worden voor de andere gebruikers.

Misschien wil een moderator hierbij deze discussie sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 15:39 ]

• Xander
Mooi dat het alsnog opgelost is, een fax sturen werkt kennelijk goed :)
Misschien wil een moderator hierbij deze discussie sluiten.
Discussies worden niet gesloten zonder dat daar reden voor is. Als alles opgelost is wordt een discussie niet meteen gesloten, de enige redenen waarom een topic wel gesloten kan worden is als het uit de hand loopt oid; lijkt me hier niet het geval ;)

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:38:
Nadat ik vanochtend de fax heb gestuurd, heeft messageboard contact met me opgenomen. Ze waren uiteraard niet blij dat ik deze discussie heb gestart, maar dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen.
Spijtig dat er altijd eerst vanalles moet gebeuren voor sommige bedrijven/mensen wakkerschieten...

Ik heb nu pas dit topic ontdekt en voor de eerste keer gelezen, en moet zeggen dat het tegenwoordig wel vaker gebeurt dat bedrijven "doofstomme" spelen om op die manier hun klanten dwangmatig bij hen te houden

Hopelijk leren deze bedrijven dat dit géén oplossing is, en alleen maar tijd en geld kost, en vooral... een slechte naam.

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Dit zijn echt de betere topics....

Laat goed zien hoe een bedrijf met hun klanten omgaat.

Ben blij dat ik mijn eigen server heb.

Elk bedrijf moet naar mijn mening hun telefoonnummer op hun website zetten, vooral bij zulke diensten. Kun je in ieder geval je probleem kwijt, ligt aan je supportcontract of ze je helpen of niet, maar je ze in ieder geval dan duidelijk maken wat er is.

En bannen als je een vraag 2x gestelt hebt. Ik snap dat je op een forum als GOT op de vingers getikt wordt... maar als bedrijf ga jij je klanten toch niet bannen. Zou mooi zijn.. UPC helpdesk ja eeeh meneer, u helpen we niet meer want u heeft al 2x gevraag wanneer de nieuwsserver het weer doet!

Verwijderd

Als medewerker van Messageboard.nl wil ik nog wel het volgende kwijt;

Sommige mensen zien Messageboard.nl als een bedrijf, dat is zeer spijtig want dat is onjuist! Wij zijn vrijwilligers die met een klein team meer dan 3000 actieve forums hosten. Dat wij daarvoor gebruik maken van een commercieel bedrijf (WebGuru) om een kwalitatief goed product aan te kunnen bieden voor een wel zeer lage prijs is een kwestie van noodzaak. Webguru stemt hier alleen mee in als zij er zelf geen werk aan hebben, hierdoor kan de prijs zo laag blijven. Alle service die wij vervolgens leveren gaat op basis van vrijwilligheid! Daaraan zijn regels verbonden om te voorkomen dat mensen misbruik van de geboden dienst gaat maken. Wij zijn altijd bezig om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn maar wij zijn ook genoodzaakt om, vanwege tijdnood, kort maar krachtig op te treden/vragen te beantwoorden.

In dit geval ervaren wij wat narigheden mbt. ons nieuwe ticket systeem, mensen krijgen onterrecht te snel een 'ban'. Dat wij uberhaupt 'bannen' heeft weer betrekking tot het feit dat wij geen geld voor onze dienst vragen, slechts eenmalige kosten voor de aanschaf van nieuwe servers. Voor het hosten vragen wij niets en bieden wij 'best effort' support. Alles wordt overgens duidelijk uitgelegd op onze website.

Hieronder wat feiten uit ons laatste "Tevredenheids onderzoek" uit juli 2004

92% van onze (ex)klanten raad Messageboard.nl aan bij anderen.
Onze helpdesk krijgt als cijfer gemiddeld een 6.4.
Onze dienst krijgt over het algemeen een cijfer van 7.6
Wij streven ernaar om ieder jaar betere cijfers te krijgen!
En welk commercieel bedrijf kan nu zeggen dat ze een klantentevredenheid hebben van 7.6 op schaal van 10 ?

Wat betreft deze hele discussie:
Dagelijks zijn er ca. 1-3 mensen die een backup, zonder problemen, downloaden. Er is hier sprake van een 'enkel incident' en geen 'bedrog' in welke vorm dan ook!
Uiteraard is het vervelend als mensen denken dat ze hun gelijk via het starten van dit soort onderwerpen moeten halen. Wij gaan daarom onze best doen om onze site toegankelijker te maken voor mensen die onjuist behandeld zijn. Belangrijker nog, wij doen ons best om te voorkomen dat mensen die problemen krijgen.
Dit alles neemt niet weg dat wij dit werk doen op basis van "Best Effort" en dat er geen wonderen op korte termijn verwacht moeten worden. Wij zijn klein begonnen en worden steeds groter, dat dit gepaard gaat met fouten is helaas een feit. Ik hoop alleen dat men daar wat begrip voor kan tonen ipv. onwetend 'mee te praten' met een TS zonder kritisch te zijn over de inhoud.

Het probleem met Anja is gelukkig verholpen al wacht ik nog op verdere gegevens om de daadwerkelijke oorzaak te bepalen, maar dat is een zaak tussen mij en Anja ;)

Daar wilde ik het maar bij laten.

• Xander
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:37:
Dagelijks zijn er ca. 1-3 mensen die een backup, zonder problemen, downloaden. Er is hier sprake van een 'enkel incident' en geen 'bedrog' in welke vorm dan ook!
Ik had gisteren een testaccountje aangemaakt ( http://quebec.messageboard.nl/8302 ) en kon gisteren anders ook echt geen backups downloaden. Nu werkt het inderdaad weer wel, maar ik ben toch benieuwd welke ca. 1-3 mensen gisteren een backup gedownload hebben...

Verwijderd

Een backup komt beschikbaar 1 nacht nadat je forum online is geweest. Probeer jij het ook toevallig vanaf TU Delft? Ik heb nog een andere mogelijke oorzaak en wil graag van iemand vanaf een TU Delft verbinding weten of er nog problemen zijn. Zo niet zal ik mijn wijziging ongedaan maken en wil ik het opnieuw proberen, mocht het dan opnieuw mislukken ligt de fout aan een functie in een van mijn scripten en ben ik in iedergeval weer wat wijzer geworden.

We hebben overgens wel bekende problemen met forums die groter zijn dan de toegestaande 35MB aan DB ruimte. Die backups worden soms ivm tijdnood door ons script afgekapt. Dit mag echter slechts "om de dag" gebeuren zodat er altijd een recente backup beschikbaar is.

Onze "watchdogs", leden die voor ons extra opletten op evt. fouten en regelmatig zaken testen als het inkopen van datavrij verkeer etc. hebben ook geen probleem gemeldt. Over het algemeen is dat voor ons aanleiding om niet in aktie te komen.
Misschien is dit een goede aanleiding om die groep mensen eens uit te gaan breiden.

edit:
Ach, nu heb ik het er toch niet bij gelaten |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 20:29 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 20:28:
Een backup komt beschikbaar 1 nacht nadat je forum online is geweest.
Ik kreeg gisteren ook niet de melding dat er geen backup beschikbaar was ofzo, ik kreeg de melding dat de backupserver niet te bereiken was. Heeft imo niets met het feit dat mijn forum pas 1 dag bestond te maken.
Probeer jij het ook toevallig vanaf TU Delft? Ik heb nog een andere mogelijke oorzaak en wil graag van iemand vanaf een TU Delft verbinding weten of er nog problemen zijn.
Nope, gewoon XS4all ADSL lijntje.
Onze "watchdogs", leden die voor ons extra opletten op evt. fouten en regelmatig zaken testen als het inkopen van datavrij verkeer etc. hebben ook geen probleem gemeldt. Over het algemeen is dat voor ons aanleiding om niet in aktie te komen.
Misschien is dit een goede aanleiding om die groep mensen eens uit te gaan breiden.
Goed plan, die backupserver was dus echt wel down gisteren.
edit:
Ach, nu heb ik het er toch niet bij gelaten |:(
Mooi. Met je registratie op GoT heb je je aangemeld voor een forum, dat is gemaakt om te discussiëren! 1 post maken en niet meer reageren op reacties daarop is gewoon simpelweg niet de bedoeling van een forum.

Verwijderd

Goed plan, die backupserver was dus echt wel down gisteren.
Nope, dat was hij niet. Er draaien namelijk ook forums op die server (onder dezelfde Apache) en die waren ook gewoon bereikbaar. Je hebt die melding om een andere reden gekregen. De oorzaak is inmiddels achterhaald. Gelukkig had niet iedereen er last van (eigenlijk ook wel weer 'jammer' te noemen anders had het veel eerder duidelijker geworden). Er zat een "resolve" fout in het achterhalen van de subdomein bij een forumnummer. Hierdoor konden bepaalde 'reeksen' geen backups downloaden.
Mooi. Met je registratie op GoT heb je je aangemeld voor een forum, dat is gemaakt om te discussiëren! 1 post maken en niet meer reageren op reacties daarop is gewoon simpelweg niet de bedoeling van een forum.
Normaal gesproken niet, maar wel in het geval van dit draadje. Ik beschouw het als een 'interne' aangelegenheid die extern 'uitgevochten' is. Verder ga ik er hier op dit forum niet meer over verder. Beide kanten van het verhaal zijn duidelijk en hopelijk begrijpelijk. Dat was het doel van mijn reactie.

Ik laat het hier nu echt bij.

• Xander
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 05:31:
[...]

Nope, dat was hij niet. Er draaien namelijk ook forums op die server (onder dezelfde Apache) en die waren ook gewoon bereikbaar. Je hebt die melding om een andere reden gekregen.
Zorg dan eens dat die foutmeldingen duidelijker zijn :P
"De backupserver is tijdelijk niet bereikbaar"

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Je kan het natuurlijk blijven proberen bij ze, maar geloof me! ze zullen je niet helpen.
Ik "ken" die gasten vrij goed (let op de quotes :)) en ze zijn niet erg behulpzaam, en wanneer je kritisch wordt, dan wordt je als lastpost gezien en dan zijn ze liever van je af dan dat ze je verder helpen.

anyway succes!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 09:50

Nanax

Ik ben sjaak niet

lol er staat meer tussen de eerste post en die van jou als je die nou eens leest ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:37:
Als medewerker van Messageboard.nl wil ik nog wel het volgende kwijt;

Sommige mensen zien Messageboard.nl als een bedrijf, dat is zeer spijtig want dat is onjuist! Wij zijn vrijwilligers die met een klein team meer dan 3000 actieve forums hosten. Dat wij daarvoor gebruik maken van een commercieel bedrijf (WebGuru) om een kwalitatief goed product aan te kunnen bieden voor een wel zeer lage prijs is een kwestie van noodzaak. Webguru stemt hier alleen mee in als zij er zelf geen werk aan hebben, hierdoor kan de prijs zo laag blijven. Alle service die wij vervolgens leveren gaat op basis van vrijwilligheid! Daaraan zijn regels verbonden om te voorkomen dat mensen misbruik van de geboden dienst gaat maken. Wij zijn altijd bezig om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn maar wij zijn ook genoodzaakt om, vanwege tijdnood, kort maar krachtig op te treden/vragen te beantwoorden.
Ik zou zeggen: Zet deze informatie op de website, met daarbij dat men hierom minder kan verwachten van messageboard.nl. Momenteel komt Messageboard.nl wel als een commercieel bedrijf over: Reclamebanners en betaalde accounts is waarop verdiend kan worden.
Ik moet zeggen dat dit ticket systeem met ban mogelijkheid vreemd over vind komen, als non-profit bedrijf kan ik me hierbij meer voorstellen.

🌞🍃

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Nanax schreef op 07 september 2004 @ 21:21:
lol er staat meer tussen de eerste post en die van jou als je die nou eens leest ;)
vindt je het erg wanneer ik zeg de mensen van webguru goed genoeg te kennen, waardoor ik ga twijvelen aan het mooie verhaal wat de persoon met nickname messageboard.nl hier geeft!

gezien de karakters van de mensen van webguru, past dit verhaal precies in hun straatje, en zo ook de reactie van messageboard.nl

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26
Wat een onzin trouwens over backserver enzo..
Je wil gewoon de huidige database hebben :|
Pagina: 1