Wat een stelletje hufters zijn het daar zeg. Ik zal de situatie even schetsen
* Ik heb nu meer dan een jaar een vrij goed lopend forum bij de laten hosten die ik nu zelf wil gaan hosten omdat ik een eigen domein heb aangeschafd. Die mogelijkheid geven ze, omdat je een backup kan downloaden die je over kan zetten naar een ander forum. Nou, dat klonk prima...Vervolgens klik ik op 'download backup' en dan zeggen ze dat ik niet voldoende krediet heb (je moet 1,25 betalen om sommige acties te mogen uitvoeren). Nou, 1,25 vind ik dan nog prima als ik zelf het hosten van m'n forum over kan nemen. Ik bellen, 1 krediet bijgeschreven, klik ik op 'download backup' staat er "De backupserver is tijdelijk niet bereikbaar"...nou, lekker is dat...ik de dag erna, nog steeds niet bereikbaar, de dag DAARNA, nog steeds niet bereikbaar...
* Enigszins gefrustreerd stuur ik m'n eerst vraag (in de categorie backups), waarom ik de server niet kan benaderen om een backup te downloaden. Het antwoord is "Er zijn geen problemen met de server".... vraag op slot...Er waren dus duidelijk WEL problemen met de server, want ik kon nog steeds niks
*Ik stuur dus m'n tweede vraag van "Volgens mij zijn er WEL problemen, want ik kan de server niet bereiken om een backup te downloaden", krijg ik een antwoord "Oh, u heeft het over de backup sever, dat verklaart een boel
(grrr, dat ZEI ik ook!!) u mag over dit onderwerp geen vragen stellen, gebruik de helpdesk (daarmee bedoelen ze de faq), je krijgt een officiele waarschuwing, na 3 waarschuwingen mag ik geen gratis support meer ontvangen"....ook zo lekker klantvriendelijk
* Nou, ik ga weer even naar de helpdesk kijken om te zien of ik iets over het hoofd heb gezien, de enige vraag in de categorie backups is 'maken jullie ook backups' nou, dat leek me nogal vanzelfssprekend omdat je ze ook kan downloaden en terugzetten, maar ik heb toch nog maar even het antwoord gelezen:
Nou, ik weet een vraag gesteld, ik dacht, ik krijg hooguit een tweede waarschuwing, dus dan is er nog niks aan de hand. Krijg ik dit antwoord terug:
Nou goed, die ene euro is nog die de grote ramp, maar ik wil eigenlijk gewoon m'n forum redden (bijna 100 leden, meer dan 11.000 posts). Vind het zonde om opnieuw te beginnen. Is het mogelijk om zelf ergens m'n forum eraf te jatten? Ik heb wel gewoon de administrator rechten. Of kan ik nu echt niks meer beginnen? Die backup zie ik in elk geval niet meer komen de komende tijd.
* Ik heb nu meer dan een jaar een vrij goed lopend forum bij de laten hosten die ik nu zelf wil gaan hosten omdat ik een eigen domein heb aangeschafd. Die mogelijkheid geven ze, omdat je een backup kan downloaden die je over kan zetten naar een ander forum. Nou, dat klonk prima...Vervolgens klik ik op 'download backup' en dan zeggen ze dat ik niet voldoende krediet heb (je moet 1,25 betalen om sommige acties te mogen uitvoeren). Nou, 1,25 vind ik dan nog prima als ik zelf het hosten van m'n forum over kan nemen. Ik bellen, 1 krediet bijgeschreven, klik ik op 'download backup' staat er "De backupserver is tijdelijk niet bereikbaar"...nou, lekker is dat...ik de dag erna, nog steeds niet bereikbaar, de dag DAARNA, nog steeds niet bereikbaar...
* Enigszins gefrustreerd stuur ik m'n eerst vraag (in de categorie backups), waarom ik de server niet kan benaderen om een backup te downloaden. Het antwoord is "Er zijn geen problemen met de server".... vraag op slot...Er waren dus duidelijk WEL problemen met de server, want ik kon nog steeds niks
*Ik stuur dus m'n tweede vraag van "Volgens mij zijn er WEL problemen, want ik kan de server niet bereiken om een backup te downloaden", krijg ik een antwoord "Oh, u heeft het over de backup sever, dat verklaart een boel
* Nou, ik ga weer even naar de helpdesk kijken om te zien of ik iets over het hoofd heb gezien, de enige vraag in de categorie backups is 'maken jullie ook backups' nou, dat leek me nogal vanzelfssprekend omdat je ze ook kan downloaden en terugzetten, maar ik heb toch nog maar even het antwoord gelezen:
let op die laatste zin....mooi is dat, je weet pas of er wel een backup beschikbaar is NADAT je hebt betaald, en ik geloof er inmiddels HELEMAAL NIKS MEER VAN dat ze uberhaupt beackups maken. Die 1,25 was zogenaamd om de kosten van de server te dekken waar mijn backup op zou staan, maar ze hebben daar dus mooi helemaal geen server staan?! Waarom zou er anders 'langere tijd geen backup beschibaar zijjn'?? En wat is langere tijd?Maken jullie ook een back-up?
Elke dag worden er back-ups gemaakt. Deze worden 7 dagen bewaard. Standaard Forums kunnen een back-up downloaden voor het geval ze thuis een kopie van hun forum willen hebben, of bijvoorbeeld verhuizen naar een andere provider. Een back-up terugzetten kan ook, alleen moet de back-up dan nog wel op de server aanwezig zijn (een gedownloade back-up kan bijvoorbeeld niet teruggeplaatst worden).
Hier zijn wel kosten aan verbonden. Deze kosten zijn om de extra serverruimte, die het houden van back-ups met zich mee brengt, te bekostigen.
Wij geven geen garantie op de aanwezigheid van een back-up, het is mogelijk dat er langere tijd geen back-ups beschikbaar zijn om te downloaden.
Nou, ik weet een vraag gesteld, ik dacht, ik krijg hooguit een tweede waarschuwing, dus dan is er nog niks aan de hand. Krijg ik dit antwoord terug:
Nou...Anja is dus genaaid...hij vond het in elk geval niet fijn dat ik door had dat je 1,25 betaald, en daar nooit meer iets voor terugkrijgt, want anders zou ik niet zo abrupt zijn gebanned, en zouden ze niet helemaal in de stress schieten als je iets over een backup vraagt....stelletje klootzakken.U heeft het recht op gratis support verloren. Indien u voortaan gebruik wilt maken van ons systeem dient u een krediet te betalen. Dit houd niet in dat wij alsnog persoonlijke aandacht geven, vragen die al beantwoord staan beantwoorden wij niet opnieuw persoonlijk. Wij danken u voor uw begrip. LET OP: Heeft u niet voldoende krediet heeft dit na het opnenen van een ticket directe gevolgen voor de hosting van uw forum!
Nou goed, die ene euro is nog die de grote ramp, maar ik wil eigenlijk gewoon m'n forum redden (bijna 100 leden, meer dan 11.000 posts). Vind het zonde om opnieuw te beginnen. Is het mogelijk om zelf ergens m'n forum eraf te jatten? Ik heb wel gewoon de administrator rechten. Of kan ik nu echt niks meer beginnen? Die backup zie ik in elk geval niet meer komen de komende tijd.