[outlook] from field default waarde geven

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik wil bij een nieuwe e-mail of een een reply graag het from field voorgevuld hebben.

Ik heb hier nog geen optie voor gevonden. Wel heb ik een macro gemaakt, die het from field vult. Ik weet echter niet hoe ik deze automatisch laat runnen als ik een nieuwe e-mail (of een reply) maak.

Is er een manier om het from field te vullen met een default waarde.
Of is er een manier om een macro automatisch te starten als een form actief wordt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je het from field niet aan wilt passen kun je de weergave ervan natuurlijk aanpassen. Volgens mij wordt het from-field standaard al met een default waarde gevuld zodra je het leeg laat. Vertel eens wat meer over je setup; maak je gebruik van meerdere accounts ofzo, dat je het from-field aan wil passen? Welke versie van Outlook gaat het trouwens over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Onze setup is als volgt.

We hebben een centrale helpdesk account met bijbehorend e-mail adres.
Als hier een e-mail op binnenkomt, wordt deze door een externe tool eruit gehaald en geregistreerd in ons helpdesk systeem. Vervolgens wordt hij door dit tool doorgestuurd naar de helpdesk medewerkers.

Als deze helpdeskmedewerkers een antwoord geven, vullen zij in het from field altijd het mail account van helpdesk in. Op deze manier krijgt de klant netjes een mail van de helpdesk terug, i.p.v. een mail van de helpdeskmedewerker.

De bedoeling is dat wanneer een helpdeskmedewerker op reply klikt, het from field voorgevuld is met de helpdesk account.

Het is dus een handigheidje, wat voorkomt, dat men vergeet dit in te vullen. Richting de klant lijkt het netter als alle e-mails beantwoord worden via het helpdesk account.

Het gaat om outlook 2000

Verwijderd

de klanten ervaren het juist als positief als er een antwoord wordt gestuurd vanaf een persoonlijk email adres ipv een standaard helpdesk adres. Op die manier wordt de support persoonlijk, aangezien ze nu een naam hebben van een helpdesk officer.

De kans dat de klant replied op het antwoord is groter wanneer je een persoonlijk adres gebruikt ipv een algemeen adres.

Als je het reply-to adres goed invult zal een klant die replied op het antwoord zijn vraag weer naar helpdesk@ sturen ipv het persoonlijke account. Dit kan handig zijn als er in ploegendienst wordt gewerkt of de betrokken medewerken op vakantie is, of is ontslagen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 10:44:
de klanten ervaren het juist als positief als er een antwoord wordt gestuurd vanaf een persoonlijk email adres ipv een standaard helpdesk adres. Op die manier wordt de support persoonlijk, aangezien ze nu een naam hebben van een helpdesk officer.

De kans dat de klant replied op het antwoord is groter wanneer je een persoonlijk adres gebruikt ipv een algemeen adres.
Ben ik het niet helemaal mee eens... Naast het feit dat je vervolgens ook nog elke keer een reply-adres kan intikken.

Vind het wel jammer dat outlook bij Reply niet standaard het de naam gebruikt waarnaar de email verstuurd is (althans niet instelbaar).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt de mail, in plaats van doorsturen naar de HD medewerkers, in een public folder terecht laten komen en daar het default reply formulier veranderen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1