Toon posts:

Vanuit een DOS appl. naar outbin printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik heb een Lexmark T630 printer met een sorteerder (outbin 1 t/m 5). Ik heb gebruikers allemaal hun eigen outbin toegekend zodat hun printopdrachten netjes in de hun eigen bak komen. Alleen nu wordt er hier bij mij op het werk ook gebruik gemaakt van een DOS-applicatie en deze print altijd keihard naar de onderste bak (standaard bak van T630). Ik zal dus op e.o.a. manier een extra PCL code mee moeten sturen. Wie heeft een tip?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even onder welke Windows je dit gaat gebruiken? :)

Kan je geen printer aanmaken die als standaard tray een specifieke tray heeft die je wilt toekennen (dus zeg maar: prn_tray1, prn_tray2 en prn_tray3 en dan afhankelijk van de tray die je wilt gebruiken daar de lpt aanen die via net use mappen?) :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 september 2004 @ 11:06:
Vertel nog even onder welke Windows je dit gaat gebruiken? :)

Kan je geen printer aanmaken die als standaard tray een specifieke tray heeft die je wilt toekennen (dus zeg maar: prn_tray1, prn_tray2 en prn_tray3 en dan afhankelijk van de tray die je wilt gebruiken daar de lpt aanen die via net use mappen?) :)
Dit doe ik ook al! Precies zoals je het zegt. Maar een DOS applicatie trekt zich hier niks van aan. Print gewoon keihard naar bak 1.

Maar ik heb het al opgelost. Ik de DOS-applicatie kan ik de poort (LPT1) met TYPE printer opgeven. Deze type staat gedefenieerd in een database. In die databse staat een ESCAPE stuurcode. Ik heb hier Esc&5G (Bak 3, 6G = bak4 etc.) achtergeplakt en dit werkt perfect!