USB functioneert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06-2025
Hallo iedereen,
Na mijn laatste poging om Windows opnieuw te installeren is er iets mislukt. Althans, mislukt, alles verliep volgens plan, maar mijn USB poorten functioneren niet. Ik heb simpel 4 USB poorten achterin m'n bak en 2 voor. Wat ik ook op welke poort aansluit (Bluetooth, digitale camera, MP3-speler of controller), ik krijg geen pop-up (zoals je in Windows XP Pro gewend bent) als er een nieuw USB apparaat wordt aangesloten, geen foutmelding, helemaal niets. Nu was dus mijn vraag of iemand drivers heeft of een andere oplossing heeft voor mijn probleem.

Bvd

Mijn specs zijn trouwens:
1.67 ghz amd athlon xp 2000
512 mb geheugen
geforce 4 ti 4200 128 mb ddr

Verwijderd

wat zie je in apparaatbeheer, als je daar kijkt bij de usb-controllers (welke entries, en staan er evt mooie icoontjes zoals uitroeptekens of kruisjes bij)

• Slofsky
Ik zie dit:
http://img15.exs.cx/img15/1845/a185.jpg

Ik vermoed dat het aan het ontbreken van drivers ligt, maar dat weet ik niet zeker.
Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

ziet er idd uit als ontbrekende drivers. gooi die entry anders eens weg, en laat de pc zoeken naar nieuwe hardware (of reboot). dan zal de pc de controller opnieuw vinden, mogelijk wordt hij dan wel goed geinstalleerd.
zo niet: staan er geen drivers op de cd van het moederbord (uitgaande van onboard-usb). of anders op de site van de fabrikant?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt er idd op dat de drivers of ontbreken of niet goed zijn geinstalleerd. Installeer dat ding eens opnieuw (desnoods in safemode) en kijk of het dan wel werkt.

• Slofsky
Maar hoe moet ik dan aan drivers komen voor een simpele USB poort? Dat weet ik dus niet 8)7. Bedankt voor de hulp mensen.

Verwijderd

ga naar de site van de fabrikant en zoek naar het artikelnummer oid van de usb-controller (je installeert dus niet zozeer de poort, maar de controller)

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:55
Slofsky schreef op 03 september 2004 @ 09:37:
Maar hoe moet ik dan aan drivers komen voor een simpele USB poort? Dat weet ik dus niet 8)7. Bedankt voor de hulp mensen.
Op de CD die bij je moederbord hoort. En anders zoals gezegd via de website van de fabrikant van je moederbord.

• Slofsky
Ok dank jullie wel, zal het zo even proberen :).

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

Spleasure

Ik hier?

Anders post je je moederbord gegevens even. Heb je een VIA chipset, installeer dan de 4in1 drivers.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
En gooi er ook SP1 over als je USB2 wilt gebruiken. Sommige MB fabrikanten vertrouwen op SP1 ipv zelf drivers te leveren :/

Verwijderd

ok, het gaat dus om mijn usb ding, ernst had het ff voor me gepost (ik moest snel weg, werken.....)

Mijn moederbord is van MSI, maar kheb geen idee welke driver ik op de site moet hebben, iemand een idee naar aanleiding van mn specs (zie bovenste post)?

Elwin

Verwijderd

met Ernst bedoel ik dus Slofsky :P

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
nee, maar download maar de 4in1 hyperion driver van via. Je merkt wel of ie werkt of niet, en bezoek de windows update site een paar keer, en zorg dus dat je SP1 installereer.

Verwijderd

Ok, ik heb die 4 in 1 geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet, en de updates ben ik nu aant downen, tnx 4 de tips iig!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54
Heb je niet toevallig in de bios lopen kloten en hierin de USb poorten uitgezet?

Verwijderd

Nee, aan mn bios heb ik nix veranderd

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 13:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:46:
met Ernst bedoel ik dus Slofsky :P
Off-topic, maar mag ik je even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif attent maken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

usb doet het inmidels weer door service pack 2, bij het opnieuw installeren van de hardware na service pack 2 install stond er een extra optie bij, namelijk zoeken op internet, dit bleekl de oplossing voor het probleem

p.s. On topic genoeg? :P
Pagina: 1