[ADSL] Zonder inloggen op Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
Ik weet het, ik moet niet zeuren, maar toch... ;)

Gister een nieuwe computer gebouwd, met MSI K8N Neo Plat. en onboard LAN, aangesloten op een Speedtouch 510 modem van Xs4all.

Nadat Windows XP Pro SP2 is geinstalleerd heb ik de LAN drivers geinstalleerd en de LAN-poort wordt herkent. Meteen als ik IE opstart zit ik op het Internet en kan surfen.

Mooi toch! Maar, hoe weet de computer/modem wat mijn login naam is en welke provider, waar haalt hij deze informatie vandaan. Ik heb niks ingevult!? :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je computer weet die niet, maar je slaat dat soort instellingen op in het modem.
Een nieuwe computer zal dus meteen kunnen internetten, zonder dat je daar eerst je login gegevens ergens moet invullen.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
BredeP schreef op 03 september 2004 @ 07:37:
Je computer weet die niet, maar je slaat dat soort instellingen op in het modem.
Een nieuwe computer zal dus meteen kunnen internetten, zonder dat je daar eerst je login gegevens ergens moet invullen.
Mijn modem heb ik eerst gebruikt op mijn 'oude' computer en daar geinstalleerd met het bijgeleverde cd, wist niet dat hij dit soort gegevens opslaat. Je moet tegenwoordig oppassen wat je eventueel aan een ander verkoopt of weggeeft. :o

Bedankt! :)

Verwijderd

honey schreef op 03 september 2004 @ 07:42:
[...]
Je moet tegenwoordig oppassen wat je eventueel aan een ander verkoopt of weggeeft. :o
stroom eraf = data weg (voor zover ik weet bij alle modems/routers)

edit
InfoTracer heeft gelijk :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 07:57 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 21:41
als de stroom er af is geweest is niet gelijk al je data weg zou lullig zijn ivm stroom uitval
op de router zit meestal een reset knop of in de router configuratie zit vast een optie reset to defeult

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00

Korakal

Up up up!

voortaan even iets verder denken dan je neus lang is hè? ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.