Ik wil een module compilen voor mijn Highpoint 372 controller met behulp van de source code die verkrijgbaar is op de site van Highpoint zelf. Als ik het goed begrijp heb ik hier een kernel voor nodig, maar hiervoor kan ik mooi 2.6.7 gebruiken die op de Gentoo Universal LiveCD staat als tar.bz2 bestand. Geen enkele kernel heeft, vanuit zichzelf, ondersteuning voor RAID functionaliteit op de betreffende controller, daarom moet ik de driver compilen voordat ik Gentoo installeer.
De vraag is, hoe doe ik dit? Volgens diverse fora moet dit met behulp van een geinstalleerde kernel, wat in mijn geval dus onmogelijk is. Is er een andere manier op de module te compilen zodat ik de Gentoo installatie voort kan zetten? Kan ik bijvoorbeeld Knoppix gebruiken, en deze updaten met de 2.6.7 kernel waarna ik de module compile? Heb geen ervaring met Linux, dus hou het aub simpel.
Ter info: Ik heb een RAID-0 array met diverse Windows installaties. Deze installaties moeten in tact blijven.
De vraag is, hoe doe ik dit? Volgens diverse fora moet dit met behulp van een geinstalleerde kernel, wat in mijn geval dus onmogelijk is. Is er een andere manier op de module te compilen zodat ik de Gentoo installatie voort kan zetten? Kan ik bijvoorbeeld Knoppix gebruiken, en deze updaten met de 2.6.7 kernel waarna ik de module compile? Heb geen ervaring met Linux, dus hou het aub simpel.
Ter info: Ik heb een RAID-0 array met diverse Windows installaties. Deze installaties moeten in tact blijven.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590