Toon posts:

error met mac cloning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een mac adres wil clonen in mijn micronet sp890 router krijg ik de volgende error:

MAC with Broadcast/Multicast type is not allowed.Please correct your MAC setting.

Ik de help file of op de website staat niets vermeld wat dit te betekenen heeft, iemand een idee?
Het is gewoon een standaard realtek kaartje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je al geprobeerd met de hand die MAC in te vullen?

Oslik blyat! Oslik!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

google weet raad:
ETHERNET MULTICAST ADDRESSES

An Ethernet multicast address consists of the multicast bit, the
23-bit vendor component, and the 24-bit group identifier assigned by
the vendor. For example, DEC is assigned the vendor component
08-00-2B, so multicast addresses assigned by DEC have the first
24-bits 09-00-2B (since the multicast bit is the low-order bit of the
first byte, which is "the first bit on the wire").
Dus de foutmelding is
"het eerst octec moet even zijn"

^^^^ lees koffie.dion_b

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 03-09-2004 13:41 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is met de hand ingevuld en 100% is het ingegeven mac adres correct.
Daarom snap ik die melding niet, ik kan gewoon geen ander mac adres ingeven omdat dit het juiste is.

Met een ander mac adres werkt de (chello) verbinding niet

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

welk macadres vul je dan in. en hoe heb je het opgevraagd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het mac adres van de netwerk kaart die aangemeld is bij chello uiteraard.
Die kun je opvragen met ipconfig of via rechtermuisklik op de netwerk symbooltjes in de systray.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

En, is 't eerste octet ook echt oneven in jouw MAC-adres?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
En heb je de kaart met dat AMC adres (voorheen gebruikt voor chello) ook uit je netwerk gehaalt? Twee maal hetzelfde MAC-adres geeft problemen ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Met 2 dezelfde MAC-adressen 'vraag' je inderdaad wel om problemen, maar zou een goeie router die niet uit elkaar moeten houden? De router zou toch moeten weten of een pakketje voor hemzelf is of dat 't moet worden doorgestuurd? Anders zou die hele cloning-functie in routers eigenlijk maar een domme actie van de fabrikanten zijn... :?

Nu we 't trouwens toch over MAC-adressen hebben: dit is wel een leuk lijstje om te bookmarken (als je 't interessant vindt iig), er staat in welke fabrikanten welke MAC-adressen toegewezen hebben gekregen. Iedereen staat erin, netwerkkaartfabrikanten, kabelmodemfabrikanten, etc. :)

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 21:24
een router heeft toch al 2 MAC adressen dus als je die van je pc op router zet moet het niet uit maken zit dan niet in het zelfde netwerk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 18:52:
Ja dit is met de hand ingevuld en 100% is het ingegeven mac adres correct.
Daarom snap ik die melding niet, ik kan gewoon geen ander mac adres ingeven omdat dit het juiste is.

Met een ander mac adres werkt de (chello) verbinding niet
bij chello kom je nu op het "provisioning" netwerk als je een ander mac invult... aan de hand van je username en pw kan je tegenwoordig zelf een ander mac registeren... wel ff je router en pc booten...

Verwijderd

hidden schreef op 06 september 2004 @ 15:12:
een router heeft toch al 2 MAC adressen dus als je die van je pc op router zet moet het niet uit maken zit dan niet in het zelfde netwerk.
precies...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:22:
[...]

bij chello kom je nu op het "provisioning" netwerk als je een ander mac invult... aan de hand van je username en pw kan je tegenwoordig zelf een ander mac registeren... wel ff je router en pc booten...
Ja dat weet ik, maar dan krijg je ook een nieuw IP adres en dat wil ik juist niet.
Vandaar dat ik zo graag dit mac adres wil blijven gebruiken.
En, is 't eerste octet ook echt oneven in jouw MAC-adres?
Het mac adres begint met:
40-c0-4c-39-xx-xx
(de laatste 2 laat ik bewust weg hier)
Ik heb dit mac adres wel 100 keer gecontroleert of ik het zeker goed had en dat was zo.
En heb je de kaart met dat AMC adres (voorheen gebruikt voor chello) ook uit je netwerk gehaalt?
Ja, sterker nog alleen de router is aangesloten met 1 pc eraan op het chello modem, in de aangesloten pc zit deze netwerk kaart niet eens in.
Zodra ik dat IP adres ingeef in mijn router krijg ik dus die error. Geef ik een andere in is er niets aan de hand, maarja dan werkt mijn chello niet.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Het eerste octet is even, dus het is geen multicast adres, dus er zit een bug in de firmware van de router. Als je geen firmware-update kunt krijgen zou ik hem terugbrengen naar de winkel en vragen om een betere router.

[ Voor 40% gewijzigd door Bergen op 07-09-2004 02:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een firmware update gedaan alleen geen effect, een andere router is ook niet echt een optie daar dit een router is met dubbele WAN aansluiting voor loadbalancing.
Echte alternatieven zijn er niet.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Is 't dan echt zo'n probleem als je een ander IP-adres krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou groot probleem niet maar ik wil dit IP graag behouden.
Het gaat erom dat het niet werkt terwijl ik geen reden kan vinden waarom niet.

Nu moet ik bv een nieuwe NIC gaan kopen voor een probleem op te lossen terwijl deze niet eens defect is. Niet dat de kosten zo hoog zijn maar toch.

Maargoed er zal anders niets op zitten.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Een nieuwe nic? Waarom? Je kunt je router toch gewoon een willekeurig MAC-adres geven? Het is niet de meest politiek correcte optie, maar dan krijg je tenminste een 10-adres zodat je gewoon op dat aanmeldscherm van chello komt.

Verwijderd

Het mac adres begint met: 40-c0-4c-39-xx-xx
Toch wel een beetje raar dat er voor 40-c0-4c geen manufacturer code te vinden is. Sterker nog: geen enkel MAC adres lijkt met 40 te beginnen... :?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Best wel. 00-40-0c bestaat trouwens wel. Weet je zeker dat je niet verkeerd hebt gekeken ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 07-09-2004 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Bergen:
Nee 100% zeker niet verkeerd gekeken, mac adres klopt.

Geen willekeurig mac omdat ik de PC ook los wil kunnen aansluiten op chello zonder de router.
Als ik een willekeurige mac gebruik dan kan ik alleen weer gebruik maken van de router
Ik neem dit modem regel matig mee naar een ander adres en neem dan ook de PC mee, ik verblijf daar dan soms 1 tot 2 weken. De router met load balancing blijft achter en werkt verder op de adsl lijn. Zodra ik weer terug ben hang ik dat chello modem weer aan die router en de pc in het netwerk.
Dus als ik een "willekeurige" mac neem kan ik dus niet meer dit doen.
Ik moet dus wel een andere nic gaan kopen wil ik deze mogelijkheid blijven kunnen gebruiken.

Ik ga de fabrikant van de router mailen hoe dit kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Post anders gewoon eerst even fatsoenlijke specs- wat voor NIC heb je :?

Het zou wel eens kunnen dat je NIC drivers buggy zijn en daarom een verkeerde MAC geven waar de router dan weer over struikelt. Sowieso zou ik gewoon UPC opbellen, doorgeven dat je een nieuwe 'NIC' hebt en of ze dus jouw oude MAC kunnen wissen. Dan met de native MAC van de router aanmelden (op http://chello.upc.nl), dan ben je van dit gezeik af...

* dion_b denkt dat het gewoon aan de MAC/NIC ligt, want dit is wel een ERG obscure MAC...

Oslik blyat! Oslik!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:49:
@Bergen:
Nee 100% zeker niet verkeerd gekeken, mac adres klopt.

Geen willekeurig mac omdat ik de PC ook los wil kunnen aansluiten op chello zonder de router.
Als ik een willekeurige mac gebruik dan kan ik alleen weer gebruik maken van de router
Hoezo? Je kunt dat willekeurige MAC-adres ook gewoon voor je netwerkkaart gebruiken hoor... Bij de geavanceerde instellingen van je netwerkkaart kun je het MAC-adres ("netwerkadres") veranderen. Als 't daar niet kan, kan 't wel in 't register. In de FAQ staat wel ergens hoe dat moet, maar de kans is klein dat je dat nodig hebt.
Pagina: 1