Toon posts:

Een stille computer

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik op letten zodat ik er zeker van kan zijn dat ik een 'stille' computer koop. Een vriend heeft namelijk een aldi computer met award winning technique en dat vind ik een heerlijk rustige computer, ik wil zelf ook een soortgelijk computer kopen / bouwen voor minder euro's. Maar waar moet ik op letten? Is het de ventilator op de processor of is het de kast zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 00:14 ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Je kunt op meerdere dingen letten voor het bouwen bijvoorbeeld:
-Silent noise voedingen
-Zalman processor koeler (of ander merk) met potmetertje om toeren in te stellen i.p.v. standaard meegeleverder koeler
-Videokaart die passief gekoelt is
-(geen optie i.v.m budget?) waterkoeling

Kast is eigenlijk wel een moeilijke, ik ken niet echt kasten waarvan ik echt het idee heb dat die superstil zijn. (ben wel tevreden met de stilte van me eigen kast hoor)

Bij een merk computer kun je meestal niet erin kijken hoe dat zit. Dan moet je weer op ervaring van een ander afgaan, of luisteren. Zelf vond ik Dell-desktop wel lekker stil.

-

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, maar als je op de search "stille pc" in tikt krijg je de informatie die je zoekt.

Succes! ;)

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Fancontroller in je pc bouwen, b.v. een rheobus.. 19,50 kost dat.
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Case%20Modding/Sunbeam_rheobus.gif

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn inderdaad al vele topics te vinden over het stil maken van je PC. Ten eerste is het nooit de kast die lawaai maakt, maar het zijn bijna altijd de fans. FANs/ventilatoren zijn er in alle soorten en maten.. van stille fans tot herriemakers. Je kan vele fans ook stiller maken door ze wat minder stroom te geven. Dit kan d.m.v. een weerstandje. Een fanbus beschikt gewoon over een variabele weerstand.

Om je even op weg te helpen bij het zoeken, alvast een paar linkjes:
Nieuw systeem, hoe superstil te krijgen?
Enige opmerkingen t.a.v. STILLE computers
EINDELIJK stilte mod klaar
• [search=pc stil maken] [search=stille pc]

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 03-09-2004 17:03 ]

Dit topic is gesloten.