Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

notebook TFT plaat ( kan ik er wat mee?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vriend van mij heeft een HP notebook.

nam deze een keer mee naar de kroeg, en raad eens... hij laat hem op de grond flikkeren.

met als gevolg beeldscherm kapoet.

heeft ie een nieuwe besteld op E-bay bij een of ander amerikaans bedrijf, krijgt ie hem thuis, past ie niet in ZIJN notebook.

naja, pech zou je zeggen, maar wel zonde ( 280 dollar)

nu heeft ie hem te koop staan ( www.tweakers.net/aanbod )

maar ik zat zo te denken, kan IK er niet wat mee?

ik ben een beetje bekend op technisch gebied, maar ook niet afgestudeerd erin.

ik zat te denken, kan ik er niks van maken? home made TFT, of evt inbouwen in de auto...

ik zal even een paar pics posten:

Afbeeldingslocatie: http://images.auctionworks.com/hi/54/53629/12b4053b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.auctionworks.com/hi/54/53629/12b4053a.jpg

dit is em dus...

zoals je ziet zitten er achter op 2 kleine vierkante stekkertjes. hoe kan ik dit omvormen zodat het evt past op een VGA aansluiting? of komt er nog meer bij kijken ( neem aan dat het ding ook wel een beetje stroom lust.)

iemand een idee of dit een haalbare kaart is, of kan ie beter wachten tot er iemand komt met een kapotte notebook/TFT waar deze wel in kan?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

Rmg

Mja datasheets opzoeken en kijken naar de pinouts en dan hopen dat het te doen is ;)

Verwijderd

Die stekkers zijn GEEN beeld doorvoer, het is stroom voor je CCFL belichting.
Rechtboven moet je gaan solderen, maar hoe...?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Linksonder op de printplaat zit als ik het zo bekijk de aansluiting voor de beelddoorvoer. Daar moet je gaan solderen denk ik... Succes. :+
Het is wel leuk om bijvoorbeeld in je case te modden ofzo. :)

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Hopen op goede pin-outs en veel tijd

edit:

Lamaar, zit weer niet te lezen. tis nog vroeg

[ Voor 48% gewijzigd door RoBBS op 03-09-2004 07:45 ]

I said I'd be back...

Verwijderd

Zo lang het scherm nog aan de laptop vast zit kan je er erge leuke dinge mee doen :+ .

Verwijderd

Ja of je moet zo' n dure controller kaart ervoor aanschaffen... Sommige VIA EPIA/EDEN plankjes kun je zo op aansluiten geloof ik.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Aansluiten wordt erg moeilijk.

Pin out heb ik niet gevonden op i-net. Er was geloof ik iemand eerder hier bij GOT die geloof ik een zelfde scherm had.

Trouwens dat scherm kun je voor 50 dollar op e-bay kopen |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Steefph op 03-09-2004 17:58 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dan maar hopen dat er iemand komt die een kapotte TFT of laptop heeft die hem overwil nemen, anders heeft ie mooi een miskoopje gehad..

50 euro zal wel minimumbod zijn ja. tegen de tijd dat de veiling afloopt zal dit wel hoger liggen. hij vertelde mij dat alleen al verzenden en nog eens verzekeren ook lekker duur was

Verwijderd

Is het geen goed idee om ergens bij een tweedehands computerboer/ reparateur een kapot TFT schermpje te halen, en dan dit scherm erin te bouwen? Dat scheelt je een boel poen, en je hebt er een werkende monitor voor terug.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 23:05:
Is het geen goed idee om ergens bij een tweedehands computerboer/ reparateur een kapot TFT schermpje te halen, en dan dit scherm erin te bouwen? Dat scheelt je een boel poen, en je hebt er een werkende monitor voor terug.
Moet je eerst opzoek gaan naar 1 die juist dit scherm gebruikt.

Lijkt mij een speld in een hooi berg ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1