Toon posts:

Welk programma om wijn-database aan te leggen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader heeft een hobby, en dat is wijn. :Y) hij heeft dan ook een kelder prop vol met niks anders dan wijn. nu heeft hij een groot boek waarin hij bij houdt hoe veel flessen van welke zijn hij heeft, van welk jaar die zijn, wanneer je ze het beste kunt drinken etc etc. maar dat boek is een beetje te klein. dus ik stelde voor alles op een computer te zetten. zo kan hij alles veel sneller en makkelijker vinden, en het ook makkelijker aanpassen. :)

nu zit ik met de vraag welk programma ik het beste kan gebruiken om dit bij te houden. alle gegevens moeten makkelijk in te voeren en te veranderen zijn. ook moeten alle verschillende wijne gerangschikt kunnen worden op bijv. streek of soort. en er moet natuurlijk een goede zoek optie beschikbaar zijn.

ik hoop dat jullie met kunnen helpen bij het vinden van een dergelijk programma.

verder wil ik jullie nog even verwijzen naar een bericht met hetzelfde onderwerp maar dan met de vraag welke pc ik hiervoor het beste kan gebruiken. kijk daarvoor op Snel startende Database PC

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 23:54 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Gewoon een standaard database maken met acces of elk ander database programma wat je in je handen kan krijgen. Dit is niet bijster moeilijk zelf te maken namelijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Inderaad, als je zelf aan de slag wil kan dat prima met Access.

Ik zou ook eens rondkijken op internet naar kant-en-klare software. Jouw vader is vast niet de enige wijnliefhebber en ik kan me niet voorstellen dat er niet iemand (of een bedrijf) al eens iets gemaakt heeft.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:56
Als je iets eenvoudigers wilt dan Access (minder overbodige functies) kun je Works nemen. :)

^ Wat hij zegt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze je probleem iets beter beschrijft. Had je verder zelf al gezocht voordat je je vraag hier stelde? (naar bijvoorbeeld wine database) :? Het promoten van je andere topic (cross-promoten) is verder niet nodig en zelfs ongewenst :) )

Database programma > Welk programma om wijn-database aan te leggen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Voor dit doeleinde lijkt excel me ook voldoende. Daar kun je ook mee sorteren en zoeken.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Het fijne aan een Wine database is dat je het zonder emulatie ook op linux kan draaien :-)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

Dido

heforshe

Lijkt me inderdaad een uitgelezen kans om eens met Access te knutselen. Een datamodel mag niet al te moeilijk zijn, en een frontendje erop bouwen is leuk knutselwerk :)

Wat betekent mijn avatar?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wijncollectie van Easy Computing

EC maakt niks anders dan dergelijke software die eigenlijk voor bijna niemand echt nuttig is maar die wel iedereen wil :p

http://www.easycomputing....asp?id=2&lang=nl&ref=3214 ?

[ Voor 54% gewijzigd door Yoeri op 03-09-2004 10:48 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1