Toon posts:

Snel startende Database PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader heeft een hobby, en dat is wijn. :Y) hij heeft dan ook een kelder prop vol met niks anders dan wijn. nu heeft hij een groot boek waarin hij bij houdt hoe veel flessen van welke zijn hij heeft, van welk jaar die zijn, wanneer je ze het beste kunt drinken etc etc. maar dat boek is een beetje te klein. dus ik stelde voor alles op een computer te zetten. zo kan hij alles veel sneller en makkelijker vinden, en het ook makkelijker aanpassen. :)

om dit voor elkaar te krijgen moet er een nieuwe pc gekocht worden. de belangrijkste eigenschap voor de pc is dat hij zo snel mogelijk moet opstarten en het gewenste database programma moet starten. als hij namelijk 10 minuten over het starten doet kan je het net zo goed in het boek opzoeken.
verder hoeft die pc vrij weinig te kunnen, het enige wat ermee gebeurd is namelijk opzoeken welke wijn er vanavond het beste kan worden gedronken. :9

ik hoop dat jullie met kunnen vertellen waar ik op moet letten bij het kopen van de pc.
verder wil ik jullie nog verwijzen naar een ander topic over hetzelfde onderwerp, alleen dan met de vraag welk programma ik het beste kan gebruiken. kijk daarvoor op Database programma

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 23:53 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Mijn advies: Reviews lezen.

Maar aangezien ik nu toch al aan het typen ben geef ik je maar meteen goed advies.

Zoek een leuk systeem gebaseerd op het Pentium-M platform, erg koel, energie zuinig (evt. pc altijd aan laten) stil, en snel.

En ja ik weet dat er niet veel moederbord zijn voor de Pentium-M maar ze zijn er.
Je kunt ook altijd nog naar de AMD Sempron / Duron kijken.

Maar eigenlijk zou je dit ook wel allemaal zelf kunnen vinden

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01 09:55
Mijn advies: Draai er een OS op dat kan hibernaten, of koop een computer die het hardwarematig kan.

Dan kan het nog wat goedkopere/tragere hardware zijn, en het start snel op.
Vergeet niet eens te rebooten als je windows XP gebruikt, die vind het nog wel eens lekker om af en toe gereboot te worden..

[ Voor 51% gewijzigd door Krypt op 02-09-2004 23:58 ]

Pvouput live

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 23:49:
verder hoeft die pc vrij weinig te kunnen, het enige wat ermee gebeurd is namelijk opzoeken welke wijn er vanavond het beste kan worden gedronken. :9
Waarom een PC? Waarom geen leuke PDA? Die krengen hebben bijna zero opstarttijd en genoeg capaciteit om een paar wijntjes te onthouden. En dan is 't nog draagbaar en dus altijd en overal beschikbaar ook.
Installeer Pocket Office ofzo (neem aan dat zoiets bestaat :? ) en de daarbijbehorende Access et voila :Y)

Ik zie niet in waarom hier een PC voor nodig zou zijn, ik vind het zelfs overkill. Doe dan een PDA-tje met een wireless aansluitinkje op de rest van je netwerk (aannemende dat je een netwerk hebt thuis).

Verder is crossposten niet echt netjes... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 03-09-2004 00:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
wat misschien ook een idee is, gebruik de slaapstand of hibernate in plaats van altijd alles helemaal afsluiten, of misschien de boel op standby zetten iedere keer als je klaar bent, dat is nog sneller.

• Johnny
  • Laatst online: 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aangezien we het hier vast niet over honderdduizenden records hebben ben je naar mijn inzien het beste af met een PDA.

In dit geval zou ik een tweedehands Psion Netbook/series 7/Malaybook nemen, dan heb je een goed toetsenbord voor de invoer, en een groot leesbaar VGA kleurenscherm en allerlei database applicaties beschikbaar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Speedpete
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Snel en database = dos :P (mits je een programma kan vinden)

Heel eenvoudig is natuurlijk een pc met een lichte 95 versie en access in de opstartmap, alternatief is een kleine linux-distro met bijv. mysql.

Een pda zou ik persoonlijk niet voor gaan. Als een boek al te klein is en je geen aparte applicatie hebt die alle gegevens kan bijhouden hang je. Daarnaast moet je al voor tweedehands gaan omdat je anders voor een pda teveel betaald (+/- 300 euro).

Mijn idee: een machine die in de basis _veel_ te snel is voor Windows 95 (epia/eden van Via, aansluiten via tv-out en je hebt niet eens een monitor nodig. Aandrukken, tv op videokanaal en finito), daar win95 opzetten in combinatie met een programma als PrimaSoft Wine Organizer en je bent klaar. De nodige tweaks uitvoeren om het nog meer te versnellen en een shortcut naar het wijnproggel in de opstartmap...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1