Toon posts:

Waar kan ik Windows XP opstart regedit bekijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een stage plek de opdracht gekregen om te kijken waar ik in de Regedit het proces verloop kan kijken van het opstartproces van Windows XP??

En ik heb een kale Windows XP pro installatie gedaan op een PC en kreeg als opdracht om deze goed te beveiligen... Deze PC is wel aangesloten op het Domein ... wat is een goeie manier om niemand binnen te laten maar nog wel het internet op te kunnen gaan?? Welke serives kan ik uitzetten zodat ze geen toegang meer hebben tot Bijvoorbeeld mijn C$share....

En er bestaat toch ook een programma om iedere keer een nieuw IP te krijgen om de zoveel seconde weet iemand die nog???

Ik hoop dat iemand me kan helpen zodat ik morgen ff kan gaan uit proberen. 8)7 _/-\o_

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

start -> uitvoeren -> msconfig

maar dit moet je lekker zelf uit gaan zoeken, het is immers een stageopdracht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 02-09-2004 23:48 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Of download een klein progje genaamd "StartupCPL". Makkelijk te vinden met google ;)

Systeem specs

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Hmm. rare vraag; om regedit te gebruiken om het startup process te bekijken.. zou toch wat andere monitor tools gebruiken..

Ik zou naar de Run/Runonce kijken die zowel in de HKLM als de HKCU zitten, dan naar de HKLM\System\CurrentControlSet\Services om te kijken welke services geinstalleerd zijn om vervolgens te kijken met MMC naar de services die automatisch starten.

Kijk eens op bepaalde XP Tweak manuals om XP te tweaken, staan meestal ook security dingen op die sites die je kunnen helpen.

Een nieuw IP om de zoveel seconden? donnow dat programma, maar als je het echt secure wilt maken laat je alleen trusted/bekende MAC adressen een IP krijgen. Geen vreemde machines komen dan het netwerk op met een DHCP lease. Met Vlans en daar security op kun je er zelf voor zorgen dat de poort afgesloten wordt als er een untrusted MAC op komt te hangen, maar de hardware hiervoor is toch tamelijk duur.

Verder; Server service stoppen, dan kom je tenminste niet meer op de admin shares..

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 02-09-2004 23:50 ]

Pvouput live

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Ik denk dat google heel goed kan helpen met jouw vragen. En zoals turkish al zei:
Kom op je meot het zelf uitvinden om een grote ITer te worden.

Turkisch: IYI aksamlar lan :P

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ye bedankt......

Het is een stage opdracht.. en ik vraag gewoon om hulp omdat ik er niet uitkom omdat ik al van alles heb gezocht.... Ik vraag me gewoon af welke service's ik daar voor moet uitzetten en in welke regedit het wordt opgeslagen...

Maar jha kost veel moeite om het neer te zetten als je het weet.... of je bakt er niks van en komt maar met msconfig.... die had ik ook nog wel, ken ik er ook nog 2 MMC controle en in Systeembeheer....

maar bedankt voor je reactie.. [/quote]
:O

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hijack this is wel handig.

Maar ik denk dat we je al genoeg hebben geholpen, tis ook niet de bedoeling van GoT en als IT-er moet je dit toch eigenlijk wel weten/zelf kunnen uitvinden!?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20

Acheron

updatepack.nl

Vergeet de opstartmap in het Startmenu niet :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen ik kom er zo wel uit... En vooral bedankt Krypt... Goeie gozer....

De rest zal ik nu zelf wel uitvinden en proberen.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mosterd na de maaltijd, maar wat dacht je van BootVis...?

Bloed, zweet & koffie

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 23:52:
Ye bedankt......

Het is een stage opdracht.. en ik vraag gewoon om hulp omdat ik er niet uitkom omdat ik al van alles heb gezocht.... Ik vraag me gewoon af welke service's ik daar voor moet uitzetten en in welke regedit het wordt opgeslagen...

Maar jha kost veel moeite om het neer te zetten als je het weet.... of je bakt er niks van en komt maar met msconfig.... die had ik ook nog wel, ken ik er ook nog 2 MMC controle en in Systeembeheer....

maar bedankt voor je reactie..
:O
Als je het allemaal zo goed weet, waarom kom je dan met zo'n brakke topicstart aanzakken :?

Elke seconde een nieuw IP adres :Z ga je je DHCP server DoS'en ofzo :P

- Msconfig
- Regedit
- Regmon

Google eerst maar eens, er zijn ongeveer 50 tot 60 (!!) plaatsen/manieren om iets in Windows automagisch te laten opstarten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.