Toon posts:

win2k3 server -> 3com wireless -> adsl thomson 510 troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een kennis heb ik de volgende setup:

een windows 2003 server (192.168.0.1)
daaraan zit aan een NIC een 3Com wireless router (192.168.0.200)
In de adsl gateway van die router zit een Thomson 510i (10.0.0.138), die verbinding maakt met het adsl internet (84.x.x.x)

Nu krijg ik geen verbinding van buiten naar de server. Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar heb niet goed in de gaten hoe ik het moet doen. Het lukt me niet om de adsl modem in hetzelfde subnet als de server te gooien (moet dat eigenlijk wel), en wat ik eigenlijk wil weten is het volgende:

Hoe zorg ik ervoor dat de ADSL modem ALLE requests van Internet direct NAT naar de server, dus de router van 3com overslaan. Is dit mogelijk? Ik dacht dat je simpelweg een "default server"kon instellen, maar dat werkt niet.

Uiteindelijk moeten de clients vanaf Internet via een VPN verbinding de webmail kunnen checken en evt. lokaal bestanden ophalen.

De server heeft zelf wel 2 NIC aansluitingen, maar ook dat krijg ik niet soepel voor elkaar. Hellup? :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

bridgen, staat in de FAQ.

edit:
Dat zou ik eigenlijk niet doen, gewoon poortjes mappen lijkt me verstandiger dan je windows doos direct aan het internet zetten. Tis misschien preventief maar het kan je een harde klap voor je kop schelen in de toekomst.

Je moet dus 2 keer mappen he, maar bridgen kan wel omdat je router er nog tussen zit en je server dus niet direct met het internet verbonden is.

Verder kan je wel een NAT server instellen, maar aan je ST510 zit maar een apparaat en hij deelt zijn eigen IP´s uit, dus je moet default server instellen in de 10.0.0.150+ range.(dacht ik)

[ Voor 124% gewijzigd door SSH op 03-09-2004 00:01 ]