Toon posts:

Extern Bureaublad via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik ben mij wat meer aan het verdiepen in het hele netwerk gebeuren en ik stuit telkens op een probleem.

ik wil via een pc die buiten mijn huis staat, bij kennissen bijv. op mijn desktop komen, via extern bureaublad,

nou is het punt dat ik een @Home aansluiting heb met een Q-tec router
en volgens mij blokkeert die router mijn aanvraag voor een Extern Bureaublad, of ik typ iets verkeerd in.

wat moet ik doen om via een andere computer verbinding te maken met mijn bureaublad ?

Netwerkspecs :

@Home breedband aansluiting
Q-Tec Router
en op de pc waar ik verbinding mee wil maken staat Extern Bureaublad ingeschakeld, ik kan er wel verbinding mee maken in het LAN, maar hoe doe ik dit hierbuiten ?

als ik niet duidelijk genoeg ben of je moet meer gegevens hebben moeten jullie het maar zeggen, en nee, je krijgt m'n IP niet !

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zet je port 3389 eens open dat is namelijk vereist, tenzij je dat in de registry heb veranderd natuurlijk :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je doet je naam niet echt eer aan :P
/flauw

Ik zou eens beginen met de NT Faq (zie vooral "Hoe kan ik mijn Windows computer vanaf afstand beheren?") en Het Grote Poortmappingsverhaal

Dan zou je kunnen vermelden wat je al hebt geprobeerd en hoe je Router nu staat ingesteld. Ook is het interessant om te weten hoe 't aan de andere kant van de lijn geregeld is m.b.t. Windows versies, Routers, Firewalls etc.

En verder natuurlijk met stupid hierboven :Y)

Je moet (op je router) dus poort 3389 mappen naar het interne IP van de te beheren PC. Vervolgens kun je dus connecten met je Extern Bureaublad op je extern ip (vanuit een andere lokatie dus) en zorgt je router dat alles wat op 3389 aangeboden wordt doorgesluist wordt naar de juiste PC aan de binnenkant van je netwerk. Simpel :+

Om het nu helemaal spannend te maken: Wat nu als je meerdere pc's wil beheren? Nou, dan map je 3390 door naar de 2e pc naar 3389 en vervolgens 3391 naar 3389 naar de 3e pc... enz.

Wil je nu connecten met de 2e pc in je interne netwerk, dan start je dus je extern bureaublad en verbind je met je ip als volgt: xxx.xxx.xxx.xxx:3390
Zo kun je van buitenaf toch nog bij al je PC's op je netwerk :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 02-09-2004 23:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de uitstekende post van RobIII , dit is echt wel te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.