[ADSL] Nieuwe aansluiting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:07
Ik heb vandaag het doe-het-zelf pakket van Quicknet ADSL gekregen. Volgens de status zou 2/9 de verbinding worden opgeleverd, maar ik heb nog geen verbinding.

Situatie:
In de meterkast zie ik het punt waar de KPN-lijn binnenkomt. Dit is een kastje waar een dikke kabel ingaat en twee telefoonaansluitingen uitgaan. Ik sluit de splitter aan op de 1e telefoonaansluiting. Vanaf de splitter gaat er één lijn naar de telefoon. De telefoon werkt goed.

Vanaf de splitter gaat de andere lijn naar het modem (CopperJet 810, misschien getweaked door Quicknet).

Vanaf het modem gaat een 15m UTP kabel naar de netwerkkaart. De netwerkkaart wordt automatisch geconfigureerd, maar de computer meldt dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten. Op het ADSL-modem branden twee lampjes voor ADSL en Power. Het LAN-lampje brandt niet.

Standaard wordt bij het pakket een cross-over kabel geleverd, maar deze is te kort. De 15m UTP-kabel werkt wel correct tussen het @Home modem en netwerkaansluiting bij mijn ouders, dus deze kabel is niet kapot.

Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

de verkeerde netwerkkabel gebruikt

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• TweakersOnly
Welke kabel moet ik dan gebruiken? Volgens medewerker in speciaalzaak was een utp-kabel (CAT5) goed voor zowel een verbinding tussen @Home-modem en computer als een ADSL-modem en computer.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als de originele kabel cross-over is, dan heb je cross-over nodig
Kijk eens wat er op de 15 meter lange kabel staat?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• TweakersOnly
De bijgeleverde kabel is een crossover-kabel volgens de verpakking. De 15mt kabel is een CAT5 kabel.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Leen eens een switch of hub van iemand en knoop die tussen je router en je PC. Dan doet hij het wel.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57
het moet ook een 'straight' zijn. dus aan beide einden dezelfde kleuren.
sommige netwerkkaarten zijn auto-sensing, en dan maakt het niet uit (apples iig). Maar nu is dat duidelijk het probleem.

• TweakersOnly
De 15mt utp-kabel is volgens mij straight. Aan beide kanten achtereenvolgens de volgende kleuren:
oranje - oranje - groen - blauw - blauw - groen - bruin - bruin
Pagina: 1