Toon posts:

motorola modem + draytek 2200E router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem ik twee dagen geleden mijn nieuwe motorola modem gekregen omdat ik mijn account had geupgrade bij wanadoo. Het gaat hier om het motorola modem Motorola Surfboard EuroDOCSIS SB5100E. Het probleem luidt als volgt na mijn draytek router op dhcp ingesteld te hebben kon ik gewoon het internet op. Maar na een half uur liep alles mis alle pagina's laden traag (google in zo'n 4 a 6 minuten of ik kreeg gewoon pagina kon niet weer geven worden.). Ik besloot een kijkje tenemen in de config van de router maar tot mijn verbazing begon mijn router ook heel traag met laden van de config pagina. Na een tijd wachten(ongeveer 20mins denk ik) load alles weer gewoon normaal snel, ook de pagina's van mijn router. Dit gaat dan zo continue de hele dag door....

Iemand enig idee wat het probleem is ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 23:17 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat gaat continue de hele dag door? Dat vertel je namelijk niet, zover als ik weet deed alles het toch weer? Met andere woorden je verhaal is vaag. Verder zou iets over isntellingen in je modem en router ook wel handig zijn.

Daarnaast, wat heb je allemaal al zelf uitgevoerd om het op te lossen? (reset, firmware upgrade etc)

Verder schijnt dit draadje wel handig te zijn:
Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Verwijderd

Topicstarter
Wat continue door gaat is dat mijn router om de ca. 30mins helemaal vast loopt en het internet zelf ook. Dit probleem heb ik nu verholpen alleen nu heb ik het probleem dat mijn internet nu soms nog steeds langzaam blijft lopen en dat deze het gewoon niet meer doet na 30mins internetten. Mijn router crashed nu dus niet meer.

Het raarste is nog dat als me internet het niet doet en ik bij de router online status kijk dat mijn ip er nog gewoon staat en dat alles het eigenlijk gewoon nog moet doen. En weer na een reboot doet me internet het weer wel.. dit betekent dus dat ik nu ongeveer de router om de 30minuten moet rebooten

Mijn firmware versie is v2.2

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Upgrade die dan eerst even!

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
Dat linkje wat SSH gaf is in dit geval niet van toepassing denk ik. Idd zou een router reset of een firmware upgrade meer kunnen helpen.

Maar wat zijn je instellingen? Kun je de router wel gewoon pingen als hij zo traag is? Of gaat dat ook erg langzaam dan?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik nog niet geprobeerd zal het zo eens proberen.. Ben nu de hele dag mee bezig geweest misschien heb ik het zelf nu verholpen ik wacht nog eventjes af en als het weer gebeurd zal ik wat meer info verzamelen.

Verwijderd

Topicstarter
en ja , ouch! Vandaag de hele dag niet het internet op ge kunt. In het begin had de router (192.168.1.1) een ping van 804ms en een packetloss van 50%. Hierna had ik dus maar weer van de router + het modem de spanning afgehaald. Uiteindelijk kon ik weer naar me router connecten en had deze weer een ping van 0ms. Maar toen kwam het volgende problemen internet deed het weer niet ik kijken bij het modem branden het lichtje van online niet meer, dit is de hele dag door gaan tot nu (17.49u). Ik heb nu weer normaal internet en kan weer normaal connecten naar me router... Iemand een idee al hoe ik het kan oplossen ? Ben bang dat het wel weer zal gebeuren en zo kan dit echt NIET verder!

Ps. ik had gelezen in een andere topic dat het motorola surfboard modem een ingebouwde router had? Wat is het ip dan om bij de config pagina te komen(ik neem aan dat ze dan ook een config pagina hebben). Als het namelijk het geval is dat er een router in zit gebouwd dan kan ik natuurlijk ook gewon een switch er tussen gooien... maar dan heb ik wel config pagina ip nodig zodat ik ports naar buiten open kan zetten

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
De router opties in het Moterola modem zijn geblokkeerd. Je kunt zelf niet in de config page komen. Zowiezo heb je er nix te zoeken met dit probleem.
Als je het weer hebt en je trek je modem los van je router. Is dat de connectie naar je router nog goed? En na een router reset?

Verwijderd

Topicstarter
My-Life helaas is dit verschillend in het begin deed die het wel direct weer na een router reset/reboot. Maar nu heb ik gewoon de hele dag moeten wachten voor dat alles het weer deed:(
Pagina: 1