ola
ik ben weer eens bezig met het installeren van Gentoo. iets wat ik wel eens vaker heb gedaan. echter wil het dit keer niet lukken.
mijn situatie:
2 hd's hde en hdf (hda t/m hdd zijn niet gebruikte raid en sata-raid)
hde > windows spul
hdf > complete schijf voor linux. met een boot, swap en root partitie
installatie gevolgd zoals beschreven op gentoo.org. LILO geinstalleerd en lilo.conf aangemaakt. ik wil lilo gewoon in de mbr van hdf zetten want die staat als first-boot device in m'n bios.
lilo.conf:
als ik de computer opstart krijg ik netjes LILO maar als ik gentoo kies gaat het scherm op zwart en begint capslock en numlock op m'n toetsenbord te knipperen.
Ik heb dat vga=792 regeltje al weggehaald maar dat hielp niet. de kernel en initrd staan wel gewoon in boot.
iemand een idee?
ik ben weer eens bezig met het installeren van Gentoo. iets wat ik wel eens vaker heb gedaan. echter wil het dit keer niet lukken.
mijn situatie:
2 hd's hde en hdf (hda t/m hdd zijn niet gebruikte raid en sata-raid)
hde > windows spul
hdf > complete schijf voor linux. met een boot, swap en root partitie
installatie gevolgd zoals beschreven op gentoo.org. LILO geinstalleerd en lilo.conf aangemaakt. ik wil lilo gewoon in de mbr van hdf zetten want die staat als first-boot device in m'n bios.
lilo.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| boot=/dev/hdf prompt timeout=50 default=gentoo vga=792 image=/boot/kernel-2.4.26-gentoo-r9 label=gentoo read-only root=/dev/ram0 append="init=/linuxrc ramdisk=8192 real_root=/dev/hdf3" initrd=/boot/initrd-2.4.26-gentoo-r9 other=/dev/hda1 label=windows |
als ik de computer opstart krijg ik netjes LILO maar als ik gentoo kies gaat het scherm op zwart en begint capslock en numlock op m'n toetsenbord te knipperen.
Ik heb dat vga=792 regeltje al weggehaald maar dat hielp niet. de kernel en initrd staan wel gewoon in boot.
iemand een idee?