Toon posts:

[debian testing ldap]na reboot ldap database kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een doodnormale regel in mijn firewall script zette, en deze laadde crachte mijn hele linux machine. Het verwijderen van die regel bleek niet de oplossing te zijn, waarna ik mijn halve fireall uit moest schakelen voordat dit weer zonder in zijn geheel te crashen werkte.
Helaas is ook mijn ldap database hierdoor waarschijnlijk kapot gegaan. Via de database inloggen lukt niet meer. Als ik slapcat intik krijg ik onderaan het volgende te zien:
code:
1
Segmentatie fout
.
ldapsearch ziet ook niks meer evenals "LDAP account manager".
Hoe is deze fout in de database weer te repareren?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom zou een crashende app inhouden dat een database stuk is ?
Ik zou eerst proberen slapcat opnieuw te installeren, en mocht de zooi dan nog crashen je database even te moven.
Dat lijkt me een stuk logischer dan gelijk te proberen je database te verbouwen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21
Je kunt proberen met "apt-get install --reinstall slapd libldap2" de LDAP server en de lib die erbijhoort opnieuw te installeren. Ik denk echter dat je LDAP database gewoon gaar is en dat je opnieuw mag beginnen.

Heb ik destijds ook gehad: LDAP server die replication deed naar een andere server, replication slave kreeg upgrade van 2.1.x naar 2.2.x, met een ander databaseformaat, welke niet geconverteerd werd. Na aanpassen van een entry in de master crashte deze omdat replication compleet mislukte op de slave. Na downgraden van de slave kon ik met slapcat daar de db nog uithalen en op de master terugzetten.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Hoogstwaarschijnlijk is je LDAP database gewoon kapot en kun je opnieuw beginnen met opbouwen van die database.

Ten tweede ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat je firewall de boel vernaggeld heeft. Als je nu eerst is even syslog messages en andere log files checked misschien zie je dan wel wat er fout gaat.

Ik hoop trouwens dat je een backup van die database hebt anders ben je aardig de ***! Ik heb het laatst een keer gehad door een onweersbuitje. Ik was aardig blij dat ik net een week of 2 daarvoor een slave opgezet had en die deed het gelukkig nog :)

Nu heb ik er een paar backups van :P

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!