fsb snel genoeg voor geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Andr01d
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11-2022
hey
ik ben van plan om de tweakers best buy van juni te gaan kopen, en dan het Budget gamesysteem.

Processor: AMD Athlon XP 3000+; FSB 333HMz,

moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe; FSB 200MHz, dual channel PC3200 DDR- geheugen en SATA RAID

Geheugen: 2 x TwinMos 256MB PC3200 DDR SDRAM

ik heb nog wat euro's over en wil dan hier en daar nog wat extra's toevoegen, ik heb al een monitor dus dat scheelt ook weer.

Dan wou ik dus het geheugen vervangen voor dat van het High-end gamesysteem, wat 2 x 512MB PC3200 DDR (Infineon Original) is.

alleen zag ik bij de beschrijving dat de FSB vd processor de 2X 256MB al niet aan kon, en is het dan nog voordelig (en geen ontzettende overkill) om die te vervangen voor die van de High-end?
Door de beperkte FSB levert dit jammer genoeg geen twee keer zo snel geheugen op, maar de paar procent winst die in de praktijk behaald wordt is altijd mooi meegenomen.
zo niet wat kan je dan wel aanraden om mijn computer betere prestaties te geven?

Alvast bedankt,

greetz,

Android

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je haalt hier ontzettend veel door elkaar.

Je CPU FSB is 166 MHz, en je mobo en ram kunnen 200 MHz aan. Deze werken (in dit geval) alle via DDR, vandaar dat marketing soms het 333MHz en 400MHz noemt.

Om kort te zijn: Alles draait om 166MHz DDR mét dual channel.
Voor een langere uitleg moet je gewoon bij de FAQ zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 02-09-2004 22:20 ]

{signature}

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Met een nForce2 bord haal je de beste prestaties door het geheugen even snel als de FSB te laten lopen (synchroon) en beide kanalen te gebruiken. In jouw 166MHz FSB geval dus twee DIMM's die met DDR333 (PC2700) snelheid lopen. Staat allemaal in de FAQ: RAM FAQ

Beste is gewoon dat je een 200MHz FSB cpu neemt, waarom nu zelfs deze chipset en cpu al snellere opvolgers hebben (nForce3 en Athlon64) gaan voor iets dat zelfs voor een ouder platform trager is :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.