[Samba] Mount "loopt vast"

Pagina: 1
Acties:

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 16:15

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Misschien een beetje een wazige titel, maar ik zal het even uitleggen:

ik heb een P2 233mhz servertje staan, en een samba share met mijn verzameling MP3 files.
Deze share mount ik met mijn desktop. Dan speel ik met xmms de MP3 files af, via het netwerk (streaming zegmaar).

Maar nu komt het probleem.
Zodra ik data naar de share wil pompen, stopt xmms met afspelen (freeze), en wordt de mount onbruikbaar. Commando's als "df -h" etc, blijven hangen, enz. Soms gaan de transfers ook nog de mist in, met de melding "Input/Output error". Na een remount, doet xmms het weer, en kan ik weer muziek afspelen.
Ik kan probleemloos via FTP alles op de server share zetten, maar zodra ik het via samba doe gaat het dus fout.

Overige Info:

Server:
Pentium 2 233Mhz
Debian unstable
2.6.8.1 kernel
Samba 3.0.6-Debian
ProFTPd als FTP server

Desktop:
AMD XP 2200 (1.67 Ghz)
Debian unstable
2.6.7 kernel
Samba 3.0.6-Debian

Stukje van /var/log/messages @ desktop:
code:
1
2
3
4
5
Sep  2 21:35:32 zion kernel: smb_add_request: request [c90baea0, mid=8996] timed out!
Sep  2 21:35:32 zion kernel: smb_writepage_sync: failed write, wsize=4096, write_ret=-5
Sep  2 21:35:32 zion kernel: smb_add_request: request [c90baca0, mid=8997] timed out!
Sep  2 21:35:43 zion kernel: smb_lookup: find //A failed, error=-512
Sep  2 21:35:48 zion kernel: smb_add_request: request [c90ba0a0, mid=8998] timed out!

De de "timed out!" messages gaan nog een tijd door.

samba config m.b.t. share:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[mp3]
path = /mnt/storage/mp3
guest ok = yes
writeable = yes
browseable = yes
create mask = 0755
directory mask = 0755

*zal niet helemaal secure zijn, maar zo kunnen de windows bakken er iig op schrijven/etc*

Wat ik allemaal al gedaan heb
- /etc/init.d/samba stop @ desktop (las iets op google dat 2x samba kon conflicten),
- DMA aangezet 8)7
- Schrijfrechten gechecked
- Gegoogle-ed tot ik er bij neerviel. Kwam elke keer dezelfde berichten tegen, zonder oplossing. Een post berichte over een conflict met de 2.6 kernel, maar dit zou opgelost zijn in de 2.6.6. kernel.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat jullie me uit de brand kunnen helpen.

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2025

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Kun je dan niet beter NFS gebruiken?

Samba is eigenlijk voor Windows bakken bedoelt niet voor Linux zeg maar...

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Daantje20 schreef op 02 september 2004 @ 22:12:
Kun je dan niet beter NFS gebruiken?

Samba is eigenlijk voor Windows bakken bedoelt niet voor Linux zeg maar...
Maar dan zit ik met 4 Windows bakken, die er dan niet op kunnen?

Verwijderd

Windows kan gebruik maken van NFS. Services for unix of iets dergelijks. Dat werd een tijdje geleden gratis uitgedeeld; Ik vermoed dat je dat nog steeds wel van de microsoft site kan plukken. Ik heb verder geen ervaring met hoe het werkt.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Ik heb hier een NFS server en een Samba server en ze serveren allebei de zelfde directories. Ik zie niet in waarom je er niet een extra service op zou kunnen draaien.

Ik heb dit probleem trouwens al eens eerder gezien alleen ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen. Al is met google gezocht ?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
active2 schreef op 03 september 2004 @ 08:28:
Ik heb hier een NFS server en een Samba server en ze serveren allebei de zelfde directories. Ik zie niet in waarom je er niet een extra service op zou kunnen draaien.

Ik heb dit probleem trouwens al eens eerder gezien alleen ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen. Al is met google gezocht ?
Gegoogle-ed tot ik er bij neerviel. Kwam elke keer dezelfde berichten tegen, zonder oplossing. Een post berichte over een conflict met de 2.6 kernel, maar dit zou opgelost zijn in de 2.6.6. kernel.
...

Ik zou iig het probleem niet weten.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Ik gebruik dit progje om vanuit windows XP mijn linuxschijven te benaderen. Werkt tot nu toe goed. Na install wel 1x booten.
http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/ext2ifs.htm

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Wat al gezegd werd: neem nfs. Dan heb je meteen de juiste usernames en filemodes, en het kan prima bestaan naast samba. Voor de performance wel even mounten met rsize=8192,wsize=8192 :)

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Oke, bedankt!
Vandaag even met NFS aan de gang dus :)
Pagina: 1