Misschien een beetje een wazige titel, maar ik zal het even uitleggen:
ik heb een P2 233mhz servertje staan, en een samba share met mijn verzameling MP3 files.
Deze share mount ik met mijn desktop. Dan speel ik met xmms de MP3 files af, via het netwerk (streaming zegmaar).
Maar nu komt het probleem.
Zodra ik data naar de share wil pompen, stopt xmms met afspelen (freeze), en wordt de mount onbruikbaar. Commando's als "df -h" etc, blijven hangen, enz. Soms gaan de transfers ook nog de mist in, met de melding "Input/Output error". Na een remount, doet xmms het weer, en kan ik weer muziek afspelen.
Ik kan probleemloos via FTP alles op de server share zetten, maar zodra ik het via samba doe gaat het dus fout.
Overige Info:
Server:
Pentium 2 233Mhz
Debian unstable
2.6.8.1 kernel
Samba 3.0.6-Debian
ProFTPd als FTP server
Desktop:
AMD XP 2200 (1.67 Ghz)
Debian unstable
2.6.7 kernel
Samba 3.0.6-Debian
Stukje van /var/log/messages @ desktop:
De de "timed out!" messages gaan nog een tijd door.
samba config m.b.t. share:
*zal niet helemaal secure zijn, maar zo kunnen de windows bakken er iig op schrijven/etc*
Wat ik allemaal al gedaan heb
- /etc/init.d/samba stop @ desktop (las iets op google dat 2x samba kon conflicten),
- DMA aangezet
- Schrijfrechten gechecked
- Gegoogle-ed tot ik er bij neerviel. Kwam elke keer dezelfde berichten tegen, zonder oplossing. Een post berichte over een conflict met de 2.6 kernel, maar dit zou opgelost zijn in de 2.6.6. kernel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat jullie me uit de brand kunnen helpen.
ik heb een P2 233mhz servertje staan, en een samba share met mijn verzameling MP3 files.
Deze share mount ik met mijn desktop. Dan speel ik met xmms de MP3 files af, via het netwerk (streaming zegmaar).
Maar nu komt het probleem.
Zodra ik data naar de share wil pompen, stopt xmms met afspelen (freeze), en wordt de mount onbruikbaar. Commando's als "df -h" etc, blijven hangen, enz. Soms gaan de transfers ook nog de mist in, met de melding "Input/Output error". Na een remount, doet xmms het weer, en kan ik weer muziek afspelen.
Ik kan probleemloos via FTP alles op de server share zetten, maar zodra ik het via samba doe gaat het dus fout.
Overige Info:
Server:
Pentium 2 233Mhz
Debian unstable
2.6.8.1 kernel
Samba 3.0.6-Debian
ProFTPd als FTP server
Desktop:
AMD XP 2200 (1.67 Ghz)
Debian unstable
2.6.7 kernel
Samba 3.0.6-Debian
Stukje van /var/log/messages @ desktop:
code:
1
2
3
4
5
| Sep 2 21:35:32 zion kernel: smb_add_request: request [c90baea0, mid=8996] timed out! Sep 2 21:35:32 zion kernel: smb_writepage_sync: failed write, wsize=4096, write_ret=-5 Sep 2 21:35:32 zion kernel: smb_add_request: request [c90baca0, mid=8997] timed out! Sep 2 21:35:43 zion kernel: smb_lookup: find //A failed, error=-512 Sep 2 21:35:48 zion kernel: smb_add_request: request [c90ba0a0, mid=8998] timed out! |
De de "timed out!" messages gaan nog een tijd door.
samba config m.b.t. share:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [mp3] path = /mnt/storage/mp3 guest ok = yes writeable = yes browseable = yes create mask = 0755 directory mask = 0755 |
*zal niet helemaal secure zijn, maar zo kunnen de windows bakken er iig op schrijven/etc*
Wat ik allemaal al gedaan heb
- /etc/init.d/samba stop @ desktop (las iets op google dat 2x samba kon conflicten),
- DMA aangezet
- Schrijfrechten gechecked
- Gegoogle-ed tot ik er bij neerviel. Kwam elke keer dezelfde berichten tegen, zonder oplossing. Een post berichte over een conflict met de 2.6 kernel, maar dit zou opgelost zijn in de 2.6.6. kernel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat jullie me uit de brand kunnen helpen.