Toon posts:

PC1 herkent geen PC's in netwerk. Ook zichzelf niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het netwerk (WinXP <-> WinME), maar zoals in de titel vermeld zijn er wat probleempjes. Alle kaarten en de (crossed)wire zijn GOED aangesloten. Ik heb geen hub, want het zijn maar 2 PC's. Ik ben wel van plan om er nog een PC met win95 op te zetten, maar dat komt later wel.

De netwerkkaarten zijn Intel 100+ PCI in PC1 en e-Tech 10/100 in PC2, mocht iemand het willen weten.

Internet doet het nu op PC2 (na een hoop gezooi, maar de instellingen zijn nu goed, dus daar doe ik niks meer aan) en PC2 (met WinME) herkent ook de gedeelde mappen van PC1.

NU KOMT HET PROBLEEM!!!
PC1 laat in het netwerk (MsHome) geen enkele PC zien. Ook niet zichzelf. De inhoud van de map is zichtbaar, maar er staat gewoon niks in. Waarschijnlijk hebben al een hoop meer mensen dit probleem gehad, maar alle uitleg is incompleet of net iets anders, waardoor ik er niks aan heb.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met dit vervelende probleem?

Groeten, Jazz

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Heb dit probleem vaak gehad bij Win98 pc's.
De werkgroepnaam even aanpassen naar iets anders, terug veranderen, en opnieuw opstarten wou het vaak verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Juist... nee, dat hielp gedeeltelijk. In feite is het nu alleen maar erger. Internet wordt nu ook niet meer gedeeld. Ik heb een alcatel usb modem en PC1 staat aan waarop internet "gedeeld" is, maar daar schijnt PC2 niet zoveel van te merken.
PC1 en 2 herkennen nu allebei PC1. Van PC2 is nergens wat van te vernemen...

Kan iemand mij in dat geval vertellen welke instellingen je handmatig moet invoeren, ervanuitgaande dat de PC's IP 192.168.1.1/255.255.255.0 en 192.168.1.3/255.255.255.0 zijn? Moet ik ergens een gateway of dns server invoeren?

Helpt u mij alstublieft, beste mensen van het GOT forum!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41
je kan eens proberen op de 2de pc de dns server in te geven van je ISP (ook eens proberen het ip van een extern adres te pingen vanaf de 2de pc, dan weet je dat de inet sharing werkt)

kunnen trouwens beide pc's elkaar goed pingen?

ook eens proberen dat als de windows namen niet werken op het netwerk, de pc shares te bereiken met \\192.168.1.*

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg iig bij PC1 de melding: kna \\192.168.1.3 niet vinden.

ik zal ook die dns even proberen.

ga nu naar school, dus zet maar zoveel mogelijk oplossingen neer voor als ik terugkom.

b.v. dank

Verwijderd

Topicstarter
welke host en domein moet ik bij die dns invoeren? mijn provider is Freeler. dns heb ik al gevonden.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 08:16:
welke host en domein moet ik bij die dns invoeren? mijn provider is Freeler. dns heb ik al gevonden.
enkel host moet je invullen, maar dat maakt niet uit normaal gezien

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Als je gebruik maakt van de standaard Internet deling van Win XP dan moet het adres van deze bak 192.168.0.1 zijn. Vervolgens moet PC1 dan op DHCP worden ingesteld. Check in ieder geval ff of beide PC's dezelfde werkgroep hebben, dat de DHCP server functie op PC2 aan staat en dat beide netwerkkaarten bij de instellingen staan op auto-negotiate of als dat niet kan beide op 100MBit Full.

Check daarna of beide PC's kunnen worden gepingt. Als dit zo is dan is de link in orde. Als internetten ook werkt staan ook de instelling van de netwerkkaarten goed.

Als je dan nog altijd niet op de mappen van PC1 kan, de Win ME bak dus, dan moet je eens nakijken of de mappen hier goed gedeeld zijn. Bij de instellingen van het netwerk moet je bij de WinME bak in ieder geval dan ook hebben staan het TCP/IP protocol, maar ook het delen van bestanden en printers. Als deze niet aan staat kan je er ook niet op. Kijk of er rechter zitten op de gedeelde mappen.

E.P.M. Linsen

Pagina: 1