Toon posts:

[perl] tabellen maken

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn vader te helpen ben ik voor hem een programma in perl aan het schrijven. Op dit moment worden de gegevens allemaal keurig in een txt file onder elkaar gezet. Nu is het eigenlijk de bedoeling dat in deze txtfile een tabel wordt aangemaakt waar de gegevens in komen. Is het mogelijk om perl in een txt file, of in een file met een andere extensie een tabel te laten tekenen? Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem oplos? Het mag overigens geen site worden. Het moet echt een tekstbestand zijn. Liefst een .doc of een .txt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 22:06 ]

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

google perl draw ascii table

6e resultaat

Dus het antwoord is ja. Maar je hebt er een aparte module voor nodig.

(Heb geen zin om verder te zoeken naar andere oplossingen, dat kun je zelf ook)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Verwijderd

Topicstarter
Ja zover was ik ook, maar die asci tabellen zien er naar mijn mening niet uit. Ik wil graag strakke tabellen, niet iets dat bestaat uit een asci codering. Met strakke tabellen bedoel ik van die tabellen die je in MS word kan maken of in Exel. Deze presenteren een stuk mooier.

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Dan maak je toch tabellen in HTML?
Dat is heel goed te openen / importeren in Word / Excel.

Word is geen open formaat, dus even word tabellen uitpoepen is niet zo makkelijk.

Of je gaat aan de slag met Formatting Objects en PDF ofzo.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 13:51

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:43:
Ja zover was ik ook, maar die asci tabellen zien er naar mijn mening niet uit. Ik wil graag strakke tabellen, niet iets dat bestaat uit een asci codering. Met strakke tabellen bedoel ik van die tabellen die je in MS word kan maken of in Exel. Deze presenteren een stuk mooier.
Het enige wat ik kan bedenken is een word document openen met wordpad, dan kijken wat de 'tags' zijn en die met je perl programma gewoon aan je tekst vastplakken. Dat zou goed te doen zijn, maar ik weet niet hoe een tabel er in code uitziet van word. Dat zou het enige lastige eraan kunnen zijn

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
DaOverclocker schreef op 02 september 2004 @ 22:58:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is een word document openen met wordpad, dan kijken wat de 'tags' zijn en die met je perl programma gewoon aan je tekst vastplakken. Dat zou goed te doen zijn, maar ik weet niet hoe een tabel er in code uitziet van word. Dat zou het enige lastige eraan kunnen zijn
Ik heb in ms word een kleine tabel gemaakt. Vervolgens heb ik deze in wordpad geopend, maar hier wordt gewoon de tabel afgebeeld ipv tags. Ik heb hem ook geprobeerd om hem in kladblok/textpad te openen, maar dit levert een hoop onleesbare tekens.
pdf is geen optie. Het moet echt een tekstbestand zoals word zijn. Html is idd goed te openen in word, maar dat werkt niet goed voor eventuele uitbreidingen van het programma. de extentie moet dus .doc of .txt zijn. Iets anders kan niet.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 23:18:
Het moet echt een tekstbestand zoals word zijn.
.doc bestanden zoals die door Word worden uitgepoept zijn doorgaans geen tekstbestanden.

Als een beetje ASCII art te min voor je is kun je echter ook RTF::Writer gebruiken om een rtf bestand te maken. Zelfs als je die .doc noemt opent Word ze prima.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1