Toon posts:

Dell PE 2300, welke CPU's kunnen erin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
via mijn werk heb ik een dell poweredge 2300 kunnen opscharrelen.

hierin zit

1x p2-400 (slot1)
1x 512 mb ECC sdram :)
3x 9,1 GB u160 scsi --> raid 5
2x16 GB u160 --> raid 0 van gemaakt

heel erg leuk, maar het is dus een dual proc moederbord.
bios A14 (laatste)

kan iemand vertellen welke cpu's erin kunnen?

als ik 2 cpu's erin heb, moeten er dan ook 2 geheugenmodule's in?

* burnedhardware is niet zo thuis in deze materie...

Verwijderd

Twee geheugenmodules zal niet nodig zijn.

Je dient een exact dezelfde proc te gebruiken als die er nu in zit.

En heel soms moet je een voedingsmodule plaatsen, probeer de manual eens op te snorren bij sloerie (ow dell) 8)7 op de site.
http://docs.us.dell.com/support/edocs/systems/scham/en/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb daar dus al zitten kijken.

max cpu wordt niet vermeld. wel wordt vermeld dat je een andere"system board mounting tray" (zijn dat de klemmetjes om de cpu vast te klemmen? moet plaatsen indien je boven de 600 MHZ gaat (dat is een p3, is dat ook al de coppermine met het andere voltage of hoeft dat niet per-se?

verder hebben ze het erover dat er een speciale kap over de beide cpu's heen moet. die kap heb ik dus duidelijk niet en ik hoop dus dat ik niet een insufficient cooling sollution-error krijg van de bios...
'
ten slotte hebben ze het over een

esm -firmware
bios (die is dus al goed
rcu configuration (zegt me oook niets...)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar een mailtje gestuurd naar dell met de vraag of ze nog wat hebben liggen in een stoffig hoekje :)

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft dell mijn vraag NIET beantwoord (foei, slet!)

wie weet (liefst uit ervaring) wat erin kan?

Verwijderd

ik heb hier nog 2 x celeron 333 slot 1 liggen, identiek, passief gekoelt... intresse?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat iik daar veel mee opschiet, er zit nu 1x p2-400 in (hogere fsb, en dus waarschijnlijk even snel als 2x 333

desondanks bedankt voor het aanbod

Verwijderd

Topicstarter
met een beetje googlen heb ik een amerikaans bedrijf gevonden die die srevers opknapt en ze tot 1 ghz verkoopt. heb ze maar een mailtje gestuurd of ik meer nodig heb behalve 2 cpu's

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 15:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

kleine hint over een goede 2 maand is het hcc dagen, daar struikel je over de oude procs :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Ik heb hier nog wel een P2-400 over :). Check je mail.

Hmz je hebt je mail adres niet ingevult :P. Mail mij anders: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/45021/AAAAE6/000000

[ Voor 58% gewijzigd door iets op 15-09-2004 17:15 ]

tvw

Pagina: 1