[Javascript| probleem met highlighten tekst in tabel

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
beste mensen,

Ik ben bezig een website te maken voor mijn voetbalteam, op het (voorlopige) adres http://www.xs4all.nl/~gertcrum

Nou heb ik daar (zoals u kan zien), bovenin een tabelletje gemaakt van 5 kolommen met daarin wat tekst en die heb ik gelinkt. dat wordt zeg maar een soort menu-/navigatiebalk. Nou heb ik door middel van wat javascript code al gezorgd dat als de muis in een van de 5 kolommen komt (dus een mouseover) de betreffende kolom van achtergrondkleur veranderd, namelijk de kleur die de tekst normaal heeft. Nou wil ik ook nog iets in javascript schrijven dat bij dezelfde handeling (dus bij een mouseover van de kolom) de tekst verandert in de kleur van de achtergrond. Dus dat de kleuren zeg maar omdraaien bij een mouseover.

Tot dusver is het mij echter alleen gelukt dit te bereiken bij een mouseover over de link zelf, over de tekst. want als je een mouseover over de kolom (DUS NAAST DE TEKST!!!) dan blijft de tekst wit en zie je dus geen tekst. ik hoop dat ik duidelijk en niet al te omslachtig ben geweest en dat jullie begrijpen wat ik wil bereiken. ik hoop dat minstens één van jullie mij de code kan geven die ik mis of die ik niet goed heb geschreven. voor alle duidelijk kan je natuurlijk gewoon mijn bron bekijken.
alvast hartelijk bedankt voor je hulp,

Murderer

Verwijderd

maak een stylesheetje voor de cel van de tabel en laat deze bij een onMouseOver wijzigen in een ander stylesheetje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.style1{
    font-color:#FFFFFF;
    background:#000000;
}
.style2{
    font-color:#000000;
    background:#FFFFFF;
}

Je kunt natuurlijk de stylesheet nog veel verder uitbreiden met andere opties, maar dit is waar je om vroeg

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 07:46 ]

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
HereIam bedankt voor je reply. Maar dit werkt niet helemaal. Tenzij ik wat verkeerd doe met jouw antwoord?! kijk daarvoor ff hier:
http://www.xs4all.nl/~gertcrum/default.html

alvast bedankt,

Murderer

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien moet je proberen om daadwerkelijk die style2 te definiëren op je pagina. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Wat NMe84 zegt idd, je hebt alleen style1 in je stylesheet gegooid. Bovendien:

code:
1
<td class="style1" onMouseOver="this.className='style2'" onMouseout="this.className='style1'">xxxxx</td>

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 07:46 ]