[JBuilder] Start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
Mijn JBuilder X Foundation start sinds net niet meer op. Ik druk net me PC aan en start JBuilder op, maar zie alleen het welkoms venster met reclame, druk daar op 'ok' en zie vervolgens een geheel leeg form met een mainMenu.

Ik heb JBuilder opnieuw geinstalleerd en Java 2 Runtime en de SDK, maar niets helpt. Heeft iemand enig idee.

Ik heb gisteravond niets geinstalleerd.

edit:

Ik zie net in me EventLogs, dat Norton zichzelf heeft geupdate gisteren met Norton WMI, ik kan deze niet meer verwijderen. Kan het hier aan liggen?

Norton en Norton WMI volledig verwijdert en het mog nog niet baten.

[ Voor 27% gewijzigd door pjvandesande op 02-09-2004 21:59 ]

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 09:36

nxt

als ik het me goed herrinner start jbuilder op met een exe met een naam als
jbuilderw.exe
en staat er in dezelfde dir ook een exe met dezelfde naam alleen zonder de w
als je die in een console (start -> run -> cmd) opend kun je misschien een foutmelding in beeld krijgen.

aan de java2 runtime zal 't in ieder geval wel niet liggen, want na een standaard installatie gebruikt ie de meegeinstalleerde VM om te starten.

een andere optie die je zou kunnen proberen
- er is een directory waar jbuilder z'n instellingen bewaard
(heb hier geen jbuilder, dus ik kan niet even kijken waar die staat)
maar als ik 't me goed herrinner is het een directory genaamd
.jbuilderx in de homedir van de ingelogde user (m.a.w. ergens in 'documents and settings')
misschien dat het helpt als je die directory volledig verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door nxt op 02-09-2004 22:07 ]

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
.jbuilderx verwijdert, license opnieuw geactiveerd en klaar was Questa. Bedankt! Hier was ik zelf nooit uitgekomen!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:25
psst... probeer intellij idea eens

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
In JBuilder zit net zo mooi me Nokia Developers Suite geintregreerd en ik ben nog vrij nieuw in Java, net een paar maanden mee bezig, dus ook de IDE was wennen voor mij. Ben nu net aan JBuilder gewent, het valt me niets tegen, hoewel het nog geen Visual Studio is en hij vreet geheugen... maargoed, hij is gratis. Wat is er zoveel beter aan Idea dan? Ik hoor ook veel over Eclipse, maar ik zie geen redenen om over te stappen.