Toon posts:

ACPI support Mandrake 10

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake 10, maar als ik het wil runnen moet ik iedere x acpi uitzetten in de bios, wat vrij irritant is :).
hoe kan ik KDE laden met een comando standaard zodat ik het niet steeds in het bios hoef uit te zetten? of is er een nieuwere kernel update voor deze kernel zodat het wel werkt? ik kon in de search niks vinden hierover :) alleen over 2.6.6 enzo kernels..

Abit NF7s rev2
AMD xp 2500

ps. ben beetje noob hiermee dus excuses voor onduidelijkheden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 21:22 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

BoAC

Memento mori

Je kan bij je boot-loader de kernel-parameter pci=noacpi meegeven zodat acpi niet wordt geladen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe voer ik dat in?

en ik heb nog een vraagje, als ik xmms download, en dan uitpak dan kan ik niet /configure doen of make ...blabla. dan missen er bepaalde dingen.
mischien dat iemand me hiermee kan helpen ?:)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

BoAC

Memento mori

Welke bootloader gebruik je?
grub, lilo ....
en ik heb nog een vraagje, als ik xmms download, en dan uitpak dan kan ik niet /configure doen of make ...blabla. dan missen er bepaalde dingen.
Dependency probleem en ik heb helaas geen ervaring met Mandrake ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:12:
hoe voer ik dat in?

Een compiler installeren helpt dan vaak, maar dat is iets wat wel uit te vinden is, je kunt trouwens beter op zoek gaan naar een rpm van xmms lijkt me.
Hoe je je bootloader configureert is volgens mij ook wel te vinden, grub of lilo in ieder geval, als je daar op zoekt kom je een heel eind.
Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 even, de dingen die je nu vraagt zijn met wat moeite echt wel zelf op te lossen, succes!

Dit topic is gesloten.