[gezocht] beeldscherm met thin client ineen

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet er iemand hoe je een beeldscherm noemt met een thin client erin???

Want wij denken hier erover om een aantal terminals ( ja echte uit 1989 etc. dus groen-zwart beeldscherm met toetsenbord en stroom en seriele aansluitingen ) die wij in het magazijn hebben staan te vervangen door nieuwe terminals. Ivbm dat tegenwoordig ps/2 toetsenborden goedkoper zijn dan "echte" toetsenborden.

Maar nu is het enige wat ik kan vinden een los beeldscherm met een losse thin client??? En dit is veels te groot / te veel kans om om te stoten.

Wij willen liever niet losse kastjes erbij hebben. Dus dachten wij dat er tegenwoordig wel tft's bestaan met daaraan vast getaped een thin client... Alleen waar moet je op zoeken? Hoe heten die dingen...

Let op, het gaat hier dus niet om een pc. Dus cd-spelers / disc-drives / usb - poorten / ander nieuw spul is allemaal niet nodig. Als minimale geldt dat het ding een telnet of seriele connectie naar een unix machine moet kunnen maken. Als maximale geldt de prijs.

Ik hoef hier dus geen aanbiedingen etc te hebben, het gaat mij alleen maar om en de naam en misschien een voorstel / discussie wat de beste is.

Op de sites van de grotere thin client fabrikanten ( wyse / compaq / axel / neoware ) kan ik niks vinden over gewoon een scherm met toetsenbord / muis uitgang....

P.S. misschien dat dit meer gepast is in Overige hardware of networks. Maar na lang tobben post ik hem toch maar hier.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Even voor de duidelijkheid: Thin clients zijn beelschermen met complete pc's erin toch?
Dan weet iedereen wat je ermee bedoeld :)

Als ik met google zoek op 'thin client tft' kom ik algwua op: http://www.square1.nl/solutions/nl/thin-client-overview.htm

Dat bedoel je :?

[ Voor 38% gewijzigd door Atlas op 02-09-2004 22:11 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11
Heb je die niet van Sony?

kwam al snel zoiets tegen, of is dit niet wat je bedoelt???
Sony Vaio PCV-W1 desktop

wijze woorden

• Gomez12
Ok.
Atlas : Thin clients zijn gewoon kleine pc's zonder al te veel bewegende delen etc. zie
http://www.wyse.com/products/winterm/1200le/1200le.htm als voorbeeld. De thin client is hier dus het kastje wat naast het beeldscherm ligt.

Zosas : even kijken, ik ken Vaio alleen als laptop lijn. Maar ga dus even zoeken.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11
Bij Dynabyte staan ze volgens mij te koop, moet je maar ff kijken of je deze bedoelt.

wijze woorden

• Gomez12
Zosas, dit soort bedoel ik dus. Alleen wil ik nog de cd / dvd speler eruit hebben maar ok.
Thnx. Nu kan ik kijken of ik ergens in een review een naam van dit soort computers kan vinden.

Btw. Als iemand de soortnaam van dit type computer weet schroom je niet om het hier neer te zetten, kan mij aanzienlijk wat lzoek en leeswerk schelen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 02-09-2004 22:21 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Maakt het platform nog uit? Zo nee, misschien een nieuw macje ofzo. Die zijn niet zo allemachtig duur (nouja, 1300 dollar, valt nog enigszins mee), of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
Macs zijn tegenwoordig gebaseert op Unix, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik weet alleen t budget niet, en of dit uberhaupt functioneel is (hele leuke gui, maar voor t zelfde geld hoef je die niet bijv. )

[ Voor 25% gewijzigd door RSpliet op 02-09-2004 22:28 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

If you choose to criticise you choose your enemies

• Gomez12
Seven of Nine schreef op 02 september 2004 @ 22:23:
Maakt het platform nog uit? Zo nee, misschien een nieuw macje ofzo. Die zijn niet zo allemachtig duur (nouja, 1300 dollar, valt nog enigszins mee), of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
Platform maakt niet zo zeer uit. Maar MAC is in dit geval ( volgens mij ) toch wel een redelijk fout platform. Want het gaat alleen maar om een paar terminals, deze kunnen nu alleen maar een telnet sessie over een seriele verbinding doen. En dan krijgen ze straks zeker een volwaardige GUI. Nee is niet echt verstandig in een magazijn.

Of kan je macs tegenwoordig ook zo africhten ze alleen maar opstarten met zonder GUI en met alleen telnet ( / email / web ). * Gomez12 heeft ooit eens in een ver verleden gewerkt met macs maar daarna nooit meer ( niets persoonlijks, maar geen kennis van en in een pc omgeving met kennis van pc's wordt 1 mac er al heel snel uitgegooid ). Plus dat ik een mac nog redelijk duur vind. 1300,- terwijl ik als min. eis stel dat ik alleen maar hoef te telnetten, alles wat er meer kan is leuk. Maar het is niet echt de bedoeling dat een magazijn medewerker een complete brief in word kan tikken als je snapt wat ik bedoel.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:46
Volgens mij zijn voor de HP Evo lijn 530 SFF monitoren waar je de computer aan/achter plaatst, dus dat wordt een geheel.

• Gomez12
Kijk, kijk een hele schitterende term : Display Integrated Thin Clients

Google return : Resultaten 1 - 10 van circa 47,400 voor display integrated thin clients.

Dat schiet lekker op. Morgen even een beetje gaan kijken naar de google resultaten, maar ik denk dat dit de goede term is :) :) :) :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Gomez12 schreef op 02 september 2004 @ 22:34:
[...]

Platform maakt niet zo zeer uit. Maar MAC is in dit geval ( volgens mij ) toch wel een redelijk fout platform. Want het gaat alleen maar om een paar terminals, deze kunnen nu alleen maar een telnet sessie over een seriele verbinding doen. En dan krijgen ze straks zeker een volwaardige GUI. Nee is niet echt verstandig in een magazijn.

Of kan je macs tegenwoordig ook zo africhten ze alleen maar opstarten met zonder GUI en met alleen telnet ( / email / web ). * Gomez12 heeft ooit eens in een ver verleden gewerkt met macs maar daarna nooit meer ( niets persoonlijks, maar geen kennis van en in een pc omgeving met kennis van pc's wordt 1 mac er al heel snel uitgegooid ). Plus dat ik een mac nog redelijk duur vind. 1300,- terwijl ik als min. eis stel dat ik alleen maar hoef te telnetten, alles wat er meer kan is leuk. Maar het is niet echt de bedoeling dat een magazijn medewerker een complete brief in word kan tikken als je snapt wat ik bedoel.
Nee okee, ik weet ook niet alles van de Macs af, maar als het echt een simpel CLI masjientje moet zijn is Mac waarschijnlijk wel beetje overkill. Moet je alleen niet straks met een Windows machine komen he, dan geef je ze voor meer geld een mindere GUI :+

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 02-09-2004 22:49 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Gomez12
Seven of Nine schreef op 02 september 2004 @ 22:49:
[...]

Nee okee, ik weet ook niet alles van de Macs af, maar als het echt een simpel CLI masjientje moet zijn is Mac waarschijnlijk wel beetje overkill. Moet je alleen niet straks met een Windows machine komen he, dan geef je ze voor meer geld een mindere GUI :+
Behalve als er winCE opzit en een standaard terminal emulatie zoals bij de meeste Thin Clients :)
Pagina: 1