Welke printer?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 20:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik had gehoopt dat er al een topic over was, maar kon deze niet vinden. Ik ben voor mijn pa op zoek naar een nieuwe printer voor ongeveer 100 Euro (mag ook minder ;) )

Deze printer zal veel gebruikt worden voor tekstuele documenten met af en toe iets simpel grafisch. Fotokwaliteit is dus niet boeiend. Wat wel belangrijk is dat de kosten van de afdrukken relatief laag zijn, omdat er veel geprint wordt en dat de printer het ook wel een jaar of 2 uithoudt.

Ik heb zelf op dit moment echt geen idee, hiervoor had mijn pa een Canon 320 gekocht, maar deze is na 1.5 jaar printen kapot. op zich was de kwaliteit voor tekst wel goed genoeg.

Verwijderd

in kleur? scoor gewoon zo'n ding bij de aldi. is prima spul, en er zijn tenminste diverse merken refills voor te koop.

zwartwit? budget laser van bv. samsung. nog geen 100 euro ook, en in gebruik een fractie van de kosten van een inktjet.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zou zeggen: T.net Pricewatch :Y) En dan om precies te zijn een laserprinter B) Met een beetje mazzel hoeft hij de komende 2 jaar dan ook geen toner te kopen.

Overigens had je dit uiteraard zelf ook wel kunnen opzoeken ;)

Verwijderd

Wat een prestatie na 3000 posts... :? :/ |:( :X 8)7

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 20:50:
Wat een prestatie na 3000 posts... :? :/ |:( :X 8)7
vind je ;)

tja ik ben niet zo gericht op printers...
Maar het gaat voornamelijk om zwart printen, kleur is geen must. Maar een laserprinter voor dat geld :? kan mij niet voorstellen dat de kwaliteit daarvan beter is dan van een inkjetprinter en daarnaast zal de toner waarschijnlijk ook niet al te lang meegaan?

Verwijderd

n00bs schreef op 02 september 2004 @ 22:50:
[...]

vind je ;)

Maar het gaat voornamelijk om zwart printen, kleur is geen must. Maar een laserprinter voor dat geld :? kan mij niet voorstellen dat de kwaliteit daarvan beter is dan van een inkjetprinter en daarnaast zal de toner waarschijnlijk ook niet al te lang meegaan?
/me heeft zo'n budgetsamsung thuis staan.

de kwaliteit is dan niet te vergelijken met een fatsoenlijke laser, ik ben nog nooit een deskjet tegengekomen die beter zwart-wit print dan dit ding.

zo'n toner gaat trouwens letterlijk duizenden pagina's mee en kost zo'n 50-100 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 22:54 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41
n00bs schreef op 02 september 2004 @ 22:50:
[...]

vind je ;)

zwart laser is wel goedkoop te krijgen.

Laser printen is per printje veel goedkoper dan inktjet. Alleen is de aanschaf meestal wat duurder. Dus moet je aardig wat printen om het rendabel te maken.

Budget Laserprinter

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 02-09-2004 22:57 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:54:
[...]

/me heeft zo'n budgetsamsung thuis staan.

de kwaliteit is dan niet te vergelijken met een fatsoenlijke laser, ik ben nog nooit een deskjet tegengekomen die beter zwart-wit print dan dit ding.

zo'n toner gaat trouwens letterlijk duizenden pagina's mee en kost zo'n 50-100 euro.
Voor een zwartwit cartridge betaal je ook al snel 30 tot 50 euro, en als je veel print is die met een maand leeg.....tel je winst

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
zwarte cartridge voor die Canon was rond de 10 euro ;) dus dat valt wel mee, maar het aantal pagina's schat ik op 100-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb zelf zitten kijken en de Samsung ML-1510, Samsung ML1710P en EPSON EPL-6200L.

Voor de Samsung kost dit 73 Euro per cartridge voor 3000 pagina's nij 5% dekking en voor de Epson kan ik dit niet terugvinden. Ik vraag mij dan ook af wat het verschil is tussen deze printers, want zo zijn er nog een aantal goedkopere laserprinters. Of is eventueel toch een inkjetprinter een betere keuze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41
n00bs schreef op 03 september 2004 @ 13:57:
Ik heb zelf zitten kijken en de Samsung ML-1510, Samsung ML1710P en EPSON EPL-6200L.

Voor de Samsung kost dit 73 Euro per cartridge voor 3000 pagina's nij 5% dekking en voor de Epson kan ik dit niet terugvinden. Ik vraag mij dan ook af wat het verschil is tussen deze printers, want zo zijn er nog een aantal goedkopere laserprinters. Of is eventueel toch een inkjetprinter een betere keuze :?
Ik zou wel voor een laser printer gaan. Maar wel een beetje een bekend merk, zodat het met de verkrijgbaarheid van de toners ook goed zit. Zeker over een paar jaar.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1