Insider advies nodig betreffende een 19 Inch TFT

Pagina: 1
Acties:

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Ik zit nu 4 jaar te sun-tannen achter een 19 inch Aldi bakbeest (groot, zwaar, geen uitblinker kwa prestaties/kwaliteit, maar volstaat) en ik wil onderhand mijn bureau wel weer beschikbaar hebben...

Dus zat ik al te denken aan een tussenoplossing in de vorm van nog een CRT maar dan GOED, en dan wachten op OLED, maar vandaag vernam ik dat dat nog wel even kan gaan duren... Dus gaan we naar plan B: een LCD TFT.

Nou heb ik dat wereldje maar met een half oog gevolgd en weet niet meer waar op te letten zo onderhand, dus wie kan me een handje helpen of iig een duw in de goede richting geven?

dit weet ik iig WEL zeker:
-19 inch TFT (ben er nu eenmaal aan gewend en dan wil je dat behouden, maar groter hoef ik absoluut NIET)
-Digitaal aan te sluiten (DVI heet dat dan toch?)
-Snelle reactietijd (speel geregeld een snel spelletje en hij moet langer dan 2 jaar mee kunnen als het even kan)
-Goede pixel-garantie

Bij voorbaat dank!

www.avpnews.com

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
eigelijk zou ik voor een 17" tft gaan, aangezien het beeld oppervlak bij een tft groter is als bij een crt (een 17 tft heeft dus een groter beeld oppervlakte dan een 17 crt)

en er aan een 19" tft bijna geen een voordeel zit maar een grater nadeel: de aanbevolen resolutie is allebij even hoog, waardoor je dus bij een 19" tft duidelijker de pixels kan zien.

overgens is dit ook goed met de search te vinden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Lopen hier op GoT een aantal topics hierover, moet met de search wel te vinden zijn...

DVI-aansluiting heeft natuurlijk alleen zin als er ook en DVI-uitgang op je videokaart zit.

Reactietijd van 25ms of minder, i.v.m "ghosting" beste voor games...

Pixelgarantie verschilt per merk, soms is er ook extra garantie af te sluiten bij pcboer....(hoor weinig positiefs over philips op dit gebied)

en een flinke zak met euries is geen overbodige luxe.... ;)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 20:55:
Lopen hier op GoT een aantal topics hierover, moet met de search wel te vinden zijn...
Maar als ik die kick krijg ik weer op mijn nek omdat ik een "dood" topic kick (ervaring althans)
DVI-aansluiting heeft natuurlijk alleen zin als er ook en DVI-uitgang op je videokaart zit.
R9700 hier, DVI uitgang is al standaard op Ati sinds de R7500 geloof ik :)
Reactietijd van 25ms of minder, i.v.m "ghosting" beste voor games...
en 25 is zelfs nog "traag", liefst 16 of lager dus.
en een flinke zak met euries is geen overbodige luxe.... ;)
Tis ook niet binnen nu en morgen, maar meer binnen nu en eind dit jaar ergens ;)

Maar even over dat 17 inch: ik zal er eens naar kijken, maar wil wel dezelfd grootte of net iets groter als het kan, 17 inch is net iets kleiner en ik heb graag VEEL beeld voor mijn toeter...

Iemand raadde me net de BenQ FP937s (19 inch) of de BenQ FP783 (17 inch, kotsvoet) aan, iemand daar ervaring mee (search vond niets?)

www.avpnews.com

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
skullsplitter schreef op 02 september 2004 @ 21:13:
[...]

Maar even over dat 17 inch: ik zal er eens naar kijken, maar wil wel dezelfd grootte of net iets groter als het kan, 17 inch is net iets kleiner en ik heb graag VEEL beeld voor mijn toeter...
maar zoals ik al zei: als je een 19" neemt dan word alleen het beel oppervlak groter, niet dat je dan meer ruimte hebt op je bureaublad, want het aantal beschikbare pixels (de resolutie) is het het zelfde als bij 17"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Ah, heerlijk, onbedoelde tweakerhumor :D

Ik bedoelde dus letterlijk bureaublad, mijn monitor is nu namelijk zo'n beetje exact half mijn bureau diep :) Kwa resolutie weet ik dat je al vrij snel vast zit aan 1024 * 768 of 1240* 1024 (of in die omstreken)

www.avpnews.com

Verwijderd

1240 * 1024 is redelijk standaard , de bnq's zijn redelijk goed naar mijn weten natuurlijk moet je wel even opletten dat je geen 'dode' pixels vind, daarom ook dat je best altijd even het scherm goed bekijkt in de winkel etc want als er niet meer dan '3' dode pixels zijn, geven ze geen garantie

Dus ik raad je aan om te vragen of ze het scherm eens kunnen aansluiten voor je etc etc etc

• HunterPro
  • Niet online
daarin kan ik MediaMarkt aanraden; misschien niet de goedkoopste maar door hun garantie 'niet goed geld terug' kun je _altijd_ een nieuwe monitor meekrijgen als je oude niet pixel-perfect is.
Pagina: 1