Toon posts:

[XP] Driver diamond edge 2000*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey ik heb een vraagie ik heb laatst een server gehad zonder video kaart hier heb ik nu windows xp op gezet en er een video kaart ingestop maar deze werkt nie zonder de drivers nu ben ik opzoek naar drivers voor een Diamod Edge 3d 2000 serie (video/audio) die op xp werken zou iemand me kunne helpen

stefan

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[google=Diamond Edge 3d 2000 drivers]

Heb je zelf eigenlijk wel gezocht?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Daar zijn vrijwel zeker geen Win2k/XP drivers voor.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
tuluk heb ik zelf lopen zoeken maar ik kan gewoon helemaal niks vinden heb wel drivers gevonden voor win 95 maar daar heb ie nie zo heel veel aan ;)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

BTW je kan die server gewoon met een standaard vga drivertje laten draaien, je werkt er toch niet vaak op.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
neey ut probleem is dat ik er op wil cs se omdat dat ding sneller is dan me normale pc ik heb namelijk een cel 466mhz met 96 ram en 16 video en die server is dual 933 p3 met 128 ram maar binnekort 512 en het probleem met dat ding is alleen dat ie geen vga slot heeft maar alleen maar pci dus ut was al best wel moeilijk om snel aan een video kaart tekomen

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 21:21:
neey ut probleem is dat ik er op wil cs se omdat dat ding sneller is dan me normale pc ik heb namelijk een cel 466mhz met 96 ram en 16 video en die server is dual 933 p3 met 128 ram maar binnekort 512 en het probleem met dat ding is alleen dat ie geen vga slot heeft maar alleen maar pci dus ut was al best wel moeilijk om snel aan een video kaart tekomen
Dan kan ik die edge 3d alleen maar afraden, zelfs een matrox mystique 2 mb is nog sneller :+

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Zo te zien zijn er geen drivers voor, was je dat zelf ook al tegen gekomen op google? Zo ja, zou je dat dan de volgende keer willen vermelden? Ik pas meteen even je topic titel aan, zodat het os er bij staat.

Mischien komen er nog trucs om bijv. een universele driver te laden, maar ik geef je weinig hoop.

Verwijderd

Topicstarter
thx zal ut volgende keer doen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Beter zoek je idd een tweedehands PCI 3D kaartje.
Niet dat je er veel van moet verwachten, maar zoek eens naar Matrox Mystique/G200/G400 kaarten, of een Geforce2MX PCI, een ATI Rage nogwat PCI ... die presteren allemaal zoiezo beter dan de Edge3D, ALS je em al aan de praat krijgt ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Kom er net achter dat in me oude pc een voodoo 2 2000 16 mb zit :*). Beetje stom natuurlijk dat ik daar nie naar had gekeken maar dacht dat er een vga slot in dat ding zat dus had er verder niet naar gekeken.

Maar is het mogelijk dat ik van de diamond de geluids kaart gebruik en dan van de voodoo de video.

Hoe zit het dan met de drivers moet je wel apparte drivers voor de geluidskaart van die diamond gebruiken en waar kan je die vinden weet mis iemand dat. Of zijn die net als de video drivers niet te vinden voor xp.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 22:14 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 21:59:
kom er net achter dat in me oude pc een voodoo 2 2000 16 mb zit :*) beetje stom natuurlijk dat ik daar nie naar had gekeken maar dacht dat er een vga slot in dat ding zat maar is het mogelijk dat ik van de diamond de geluids kaart gebruik en dan van de voodoo de video en hoe zit het dan met de drivers moet je wel apparte drivers voor de video van die diamond gebruiken en waar kan je die vinden weet mis iemand dat
Zou je even een paar enters en punten in je bericht willen verwerken? Tip: met de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop kun je het bericht nog wijzigen.

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 02-09-2004 22:02 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 01:05

Deem

Ontcijfer mij!

Die Edge 3d komt uit 1995 en ondersteunt geen D3d. maar heeft idd een geluidskaart aan boord. Alleen is deze zo brak dat ik je dat direct afraad. Er zijn geen drivers voor XP, alleen win95 en 98.

btw: Die kaart bevat de eerste Nvidia VGA chipset, de NV1.

[ Voor 28% gewijzigd door Deem op 02-09-2004 22:57 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Pagina: 1