Toon posts:

geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb een PII staan en daar wil ik nu geluid uit krijgen. ik had er al eerder geluid uit maar die kaart begaf het op een gegeven moment zonder rede. ik heb nu 2 nieuwe kaarten maar krijg ook deze kaarten niet goed werkend.

-beide kaarten zitten nu in de slots(kan dit problemen opleveren?).
-de FCC ID's van de kaarten zijn: "DXLSK803" en "J98MF021"

bij de "DXLSK803" komt er trouwens zonder drivers of iets wel geluid uit maar dat is een herhaling van de eerste seconde. dus als ik een nummer start herhaald hij vanaf dat punt permanent die eerste seconde. ik dacht dat is een driverprobleem, drivers moeilijk te vinden. toch maar wat geprobeerd en het hielp niet.

die andere kaart geeft zowel met als zonder drivers gewoon geen kick.

wat kan ik hier aan doen en hoe kom ik erachter wat ik fout doe want het begint nu wel erg frustrerend te worden om met 3 niet werkende geluidskaarten te zitten

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien is het wel even handig om even erbij te vermelden wat voor kaarten het zijn, voor de mensen die de FCC ID's niet uit het hooft kennen :+

Verder is het handig om altijd eerst te testen met een kaart, aangezien twee stuks niet altijd goed gaan. Kijk verder eens wat voor chips er op de kaarten zitten, dat helpt vaak al een heel stuk bij het zoeken naar drivers. En natuurlijk is het ook handig om je OS te vermelden ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ah ja natuurlijk

ik gebruik windows 98

de DLX kaart heeft dit staan op de chip:
-REVEAL
-Sound FX
-RV82C929KT

en de J98 kaart heeft dit op de chip staan:
-Diamond Technology
-DT0398
(deze kaart is trouwens een stuk nieuwer en ik heb ook liever deze werkend)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Stop dan alleen die diamond erin. En zoek naar drivers op www.driverguide.com :+

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen de diamond erin zitten en heb deze driver geinstalleerd:
http://www.driverscollection.com/?file_id=1663

maar als ik nu iets met geluid wil doen geeft hij de error:
"bad soundcard driver please install blabla..."

Verwijderd

Topicstarter
nu geen error meer

drivers geinstalleerd enzo. winamp erop. winamp geeft geen error en begint vrolijk te spelen. boxen erin.

resultaat: geen geluid :'(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 22:01 ]

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

apart. Start eens in veilige modus op als het goed is staat nu bij apparaatbeheer alle hardware die je in je pc heeft gezeten, dus ook je oude geluidskaart(en) verwijder deze en ook de diamond. start dan weer normaal op en probeer dan nog is te installen. Ik weet niet wat voor pc je hebt. Maar misschien zijn er betere drivers voor winxp (denk dat winxp zelf ook wel drivers heeft voor die kaart). Lijkt het me handig om win xp te installeren of win2000. Of misschien mist windows een bepaald bestand. instal anders win98 opnieuw :+ Doe ik ook altijd as iets niet lukt en dan doet de zooi meestal wel weer :D

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Of je kaart is dood probeer je de andere toch eens. (zonder de diamond erin) :9

Pagina: 1