[speedtouch 330] analoog op ISDN aangesloten, nu kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Hey mensen, bij het opnieuw installeren van een pc heb ik zo'n USB speedtouch bijgekregen. Ik heb nog aan hem gevraagd of dat een ISDN modem was en dat was het volgens hem. Nou aan de buitenkant kun je dat niet zien, dus ik maar het zaakje aansluiten om te testen. Geen linesync was het resultaat. :( Wat blijkt het is een analoog USB modem |:( Nou geeft ie bij hem ook geen linesync meer.

Ik heb even gezocht of er nog zo iemand zooo dom is en hetzelfde probleem heeft. Tot nog toe nog niks gevonden. Is dit modempje nu dood of is er nog een reset mogelijk? :?

-

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb net even gezocht , maar volgens de search staat op ISDN 90 Volt , Analoog 50 volt. Hoe het precies zit weet ik niet , maar zodra er gebeld word en de telefoon rinkelt staat er nog meer over. Hoewel ik dus niet met zekerheid kan zeggen wat het exacte spanningsverschil tussen isdn en analoog is , denk ik dat daar het probleem zit. Dat de werking anders is zou niet zo zeer voor problemen moeten zorgen , het werkt alleen niet.

Wat je kunt proberen:

Nieuwe firmware flashen
Reset doen mbv de resetknop achterop de modem :)

Raku

• Arie Kanarie
Ik zie geen resetknop op dit ding, let wel het is een simpel USB apparaatje. Nou ik ga nog 1 keertje aansluiten. Gelukkig hoorde ik net dat de buurman nog een oudje heeft liggen :) , dan moet ik die maar voor een mooi prijsje overnemen.

Pfieuw denk je even iemand te gaan helpen, sloop je de boel alleen maar

-

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Arie Kanarie schreef op 02 september 2004 @ 20:52:
Ik zie geen resetknop op dit ding, let wel het is een simpel USB apparaatje. Nou ik ga nog 1 keertje aansluiten. Gelukkig hoorde ik net dat de buurman nog een oudje heeft liggen :) , dan moet ik die maar voor een mooi prijsje overnemen.

Pfieuw denk je even iemand te gaan helpen, sloop je de boel alleen maar
Ow sorry , ik heb over USB heen gelezen :P Ik ging er vanuit dat het een ethernet modem was :)

Raku

• Arie Kanarie
Nou het verhaal heeft nog geen staart. Ik maar denken dat ik het analoge USB modempje had opgeblazen met mijn ISDN verbinding, dus maar een tweedehands modem gekocht en aangesloten. WEER geen line-sync (ook niet direct aan het aansluitpunt in de meterkast). Dat wordt morgenvroeg kpn storingslijn bellen.

*Update: Na een lijnmeting doet het USB-modem het opeens weer. Ik heb hem dus niet kapot gemaakt door hem op de ISDN aansluiting te gooien. Blijft overigens een beetje vreemd verhaal dat de tweedehands modem het nog niet doet :(

[ Voor 32% gewijzigd door Arie Kanarie op 04-09-2004 18:59 . Reden: moet is natuurlijk met een d ]

-