repotec router refreshed chello dhcp niet

Pagina: 1
Acties:

• solslice
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10-2004
ik heb hier een repotecj routertje aan een thompson chello modem liggen, het probleem is nu dat na dat de leasetijd is verlopen inet plat ligt. het onderlingen netwerk draait als een zonnetje maar de inet verbinding wordt pas weer hersteld als ik in de router zijn wan dhcp vrijgeef en refresh. Dit hoor de router toch zelf te doen ???.

router is zelfs al een keer omgeruild tegen een andere modelmaar die geeft het zelfde probleem, aleen als je handmatig renew doet werkt hij weer zolang de leasetijd loopt.

chello abbo is instap.

iemand enig idee hoe dit op te lossen, de heletijd handmatig refreshen begint een betje irri te worden.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Heb ook een Thomson modem aan mn Chello-lijn (classic) hangen, maar ben dit probleem nooit tegen gekomen. Maar ik, en ik meen iedereen, heb een statisch IP van chello. Deze veranderd alleen als ik het modem uit en weer aanzet. Er zit dan ook geen lease op het IP dat je van Chello toegewezen krijgt.

Zie je geen optie in je router over het hoofd?

Verwijderd

Maar ik, en ik meen iedereen, heb een statisch IP van chello. Deze veranderd alleen als ik het modem uit en weer aanzet. Er zit dan ook geen lease op het IP dat je van Chello toegewezen krijgt.
Je hebt een statisch IP dat verandert als je het modem reset... Wat is er statisch aan dan? :) De meeste Chello abonnees krijgen hun IP via DHCP en die is dynamisch.

@TS: Kijk of er een nieuwere firmware is voor de router, leg je probleem voor aan de helpdesk of ruil 'm om voor een ander merk.