Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox in de auto automatisch inschakelen en uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 17:25

Tick

Im that jerk,who wants to know

Topicstarter
De situatie: Ik heb een Sony Dak klap TFT scherm, welke een signaal geeft (normaal voor vertserker) bij het inschakelen/uitklappen. (POWER REMOTE Max 0.3A). Xbox in de auto, allemaal voor elkaar met spanning, maar deze zit in de kofferbak.

De vraag:Elke keer de xbox starten met de knop in de koffferbak is niks, nu wil ik het zo maken dat wanneer je het scherm uit klapt/aangaat en dus dat signaal geeft, de xbox automatisch start. Hoe kan ik die schakeling maken?
Het uitschakelen mag direct zijn, dit kan normaal ook en is niet schadelijk

Wie kan mij helpen.

There are many mysteries in this universe, including me!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10

FlashBang

Hoi.

Tick schreef op 02 september 2004 @ 20:26:
De situatie: Ik heb een Sony Dak klap TFT scherm, welke een signaal geeft (normaal voor vertserker) bij het inschakelen/uitklappen. (POWER REMOTE Max 0.3A). Xbox in de auto, allemaal voor elkaar met spanning, maar deze zit in de kofferbak.

De vraag:Elke keer de xbox starten met de knop in de koffferbak is niks, nu wil ik het zo maken dat wanneer je het scherm uit klapt/aangaat en dus dat signaal geeft, de xbox automatisch start. Hoe kan ik die schakeling maken?
Het uitschakelen mag direct zijn, dit kan normaal ook en is niet schadelijk

Wie kan mij helpen.
offtopic:
OMG!!!! Geef mij die auto!!! :9~ :9~ :9~ :9~

Niet al toevallig aan de elektroboer gevraagd?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27
Sorry om te vragen maar, heb je toevallig ook foto's?

Verder kan je de Xbox aan/uitzetten door middel contact te maken van 2 punten voorin de xbox, die punten kan je vinden door te kijken waar de aan/uit knop op aangesloten zijn.

Je kan heel veel info vinden over de xbox op www.xbox-scene.com , daar staan veel tutorials over hoe je bijvoorbeeldde xbox aan kan zetten met de afstandsbediening, of via een controller.

[ Voor 30% gewijzigd door Harmsen op 02-09-2004 20:38 ]

What a fine day for Science! | Specs

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

hoe heb je t pcies voor mekaar met spanning?
}) }) }) })

btw, is dat gwoon een compu jumpertje zoals je ze ook vind op je mobo (powerknop aansluiting)? want dan kun je v olgens mij geoon een oude powerknope ergens uitslopen. scheel al een heel stuk volgens mij...

[ Voor 64% gewijzigd door Technicality op 02-09-2004 20:40 ]

• Tick

Tick

Topicstarter
headhunternl schreef op 02 september 2004 @ 20:38:
hoe heb je t pcies voor mekaar met spanning?
}) }) }) })

btw, is dat gwoon een compu jumpertje zoals je ze ook vind op je mobo (powerknop aansluiting)? want dan kun je v olgens mij geoon een oude powerknope ergens uitslopen. scheel al een heel stuk volgens mij...
Voor 230V hebben ze hele mooie omvormers die kan je weer schakelen met een 12V relais.

En die knop van de xbox is het probleem niet, dat is inprincipe een gewone ATX schakelaar. Alleen hoe is het mogelijk om met dat versterker signaal om te zetten in een enkele (korte) schakeling.

Edit: Dit is misschien ook wel een mooie oplossing: http://www.charliemaurice...ject_XBOX&file=controller

[ Voor 13% gewijzigd door Tick op 02-09-2004 21:17 ]

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Normaal bestaan er speciale voedingen die je kunt gebruiken in auto voor spelconsoles, ik weet zeker dat de PSX 2 een voeding heeft die op sigratten aansteker werkt ben niet zeker van xbox.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Tick schreef op 02 september 2004 @ 20:42:
[...]

Voor 230V hebben ze hele mooie omvormers die kan je weer schakelen met een 12V relais.

En die knop van de xbox is het probleem niet, dat is inprincipe een gewone ATX schakelaar. Alleen hoe is het mogelijk om met dat versterker signaal om te zetten in een enkele (korte) schakeling.

Edit: Dit is misschien ook wel een mooie oplossing: http://www.charliemaurice...ject_XBOX&file=controller
Lol, dat is precies hetzelfde als wat ik ooit gemaakt heb:

[rml][ CM] Klein maar fijn -----> Xbox-MOD (PICS)[/rml]

Wat voor soort signaal komt er uit dat scherm? Een korte puls? Of een blijvend signaal? En hoeveel spanning staat erop?

[ Voor 3% gewijzigd door Atmoz op 02-09-2004 22:13 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Aan de powerknop van de Xbox zit helaas geen jumpertje (zou wel erg makkelijk zijn). Je moet er enkele dingen voor uit elkaar halen of onder op het moederbord wat solderen (1 draadje). De knop werkt naar de massa toe. Dus 1 enkele transistor (met voorschakelweerstand) is al voldoende om hem aan/uit te zetten. Alleen dan moet het signaal wel effe kort zijn en niet de hele tijd...

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 10:47
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
          TFT  -
             |    |
             |    |
P____[Relais]__
                        |
                       ---
                      |    |
                      |    |
                      -----
                         |
P_____________|

p = powerbutton-aansluiting (vandale?)

Je verbind de aan/uit knop aan elkaar met een condensator ertussen, die stroomkring onderbreek je met een relais, als er stroom op komt -> relais om -> kring contact -> p maakt contact met p -> condensator stroomt "vol" -> geen contact

De lengte van de puls is afhankelijk van hoe groot je condensator is.

Dit zou toch moeten werken?

• Thijsch
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.assies/Remote_Xbox.png
dit dus.
dat typenummer van het relais niet op letten dit was gewoon de eerste die ik zag :P De condensator hoeft geen grote te zijn.. een paar uF is genoeg.

Verwijderd

Het wordt ook steeds gekker! een pc, oke, voor routeplanning enzo, maar een XBOX! :P Drek worden spelcomputers in de auto ook nog verboden. Want dat leid de bestuurder teveel af! Goh! :9

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 14:01:
Het wordt ook steeds gekker! een pc, oke, voor routeplanning enzo, maar een XBOX! :P Drek worden spelcomputers in de auto ook nog verboden. Want dat leid de bestuurder teveel af! Goh! :9
je kan hem ook gewoon gebruiken als media center als je aan't rijden bent natuurlijk, en alleen spelen als je aan kant staat. :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Fire69 schreef op 03 september 2004 @ 14:10:
[...]

je kan hem ook gewoon gebruiken als media center als je aan't rijden bent natuurlijk, en alleen spelen als je aan kant staat. :)
Als je dan toch aan het modden ben, kan je de xbox (controller) misschien wel als vervanging van het stuur/gas/rem gebruiken. >:) >:)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

w00t, rijden en gamen (Forza Motorsport :9~ )tegelijk...
:D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 14:26 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

ParaDot schreef op 03 september 2004 @ 13:53:
[afbeelding]
dit dus.
dat typenummer van het relais niet op letten dit was gewoon de eerste die ik zag :P De condensator hoeft geen grote te zijn.. een paar uF is genoeg.
Wie zegt dat het een signaal is dat maar "effe" duurt?
En waarom niet met een goedkope BC546?

[edit]

Ik bedenk me ineens dat het misschien beter is dat je de powerknop niet aansluit op dat scherm. Want nu MOET het scherm uitgeklapt zijn als je de Xbox wilt gebruiken. Maar stel je wilt alleen effe wat muziek draaien op de Xbox dan moet dus toch je scherm aan...

Als je nu gewoon de powerknop verlengt en bijvoorbeeld een mooi klein druk schakelaartje voor in je auto maakt dan kun je het altijd handmatig bedienen. Of maak het gewoon allebij...

Scherm uitgeklapt ---> Xbox aan
Scherm niet uitgeklapt ---> knopje drukken --> Xbox aan

Lijkt me een uitstekende oplossing ;)
Bouw dan meteen een LCD (4x20 of 2x16) erin zodat je de tracknames (ID3 tag) of andere info... Je kunt het zo gek maken als je wilt. Woei ik krijg weer XBox mod kriebels van deze praat :7 Succes in ieder geval

[ Voor 49% gewijzigd door Atmoz op 03-09-2004 15:34 ]

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 09:52
Hoe ver zijn de XBox-hack projecten nu eigenlijk? Want gezien het kreng USB poorten heeft, lijkt het me niet onmogelijk om d'r een GPS-systeem in te bouwen.
  • XBox - €130,-
  • GPS muis - €80,-
  • GPS software -> Schatting €40,- ?
Dan heb je voor €250 een GPS systeem + een leuke MP3 speler + een leuke spelcomputer voor degenen die MS willen verrijken ;) . Lijkt me niet slecht.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ik weet niet zeker of we het hierover mogen hebben, maar in een andere topic hadden ze het ook over XBMC, dus het zal wel mogen...

Ze zijn al heel ver. Er zijn mensen die een NAS apparaat erop hebben aangesloten. Toetsenbord en muis was al langer bekent. Gister heb ik iets gelezen over een digitale camera (via USB). En je kunt op bepaalde forums ook requests doen voor software die je graag zou willen zien. Toevallig heb ik dat net gedaan voor XBMC...

Navigatie zou idd erg handig/leuk zijn!!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28
Wat je kan doen is zoeken op www.xbox-scene.com naar on/off switches die je kan 'inbouwen' in je controller.

* Silent Hunter pakt deze link wel even
http://www.charliemaurice...ject_XBOX&file=controller

Daarmee kan je dus als je te lui bent om 3 meter te lopen, je xbox aanschakelen via je controller.
Dan zou je denk ik alleen een lange Controller kabel moeten maken, dan daarop dus de switch monteren. Want ik neem aan dat je toch je Xbox wilt besturen ;)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Thijsch
atmoz schreef op 03 september 2004 @ 15:24:
[...]

Wie zegt dat het een signaal is dat maar "effe" duurt?
En waarom niet met een goedkope BC546?
1. een condensator is een buffer die volloopt. als hij leeg is geleid hij en daarna loopt hij vol en geleidt hij niet meer. Wat je dus krijgt is dat hij eventjes geleid -> contact, en daarna niet meer -> geen contact. een puls dus. Door de grootte van de condensator te veranderen kan je de lengte van de puls beinvloeden.

2. De remote is neem ik aan 12 volt, de powerknop zal wel iets van 5 volt zijn. Dit werkt dus niet. Als ze allebei 12 of 5 volt zijn kan het maar als het verschillend is niet, daarvoor heb je relais.

• Tick

Tick

Topicstarter
De oplossing is binnen, ik heb gekozen voor de controller versie.

Het uitzetten kan op 2 manieren, via de controller of wanneer je het scherm uitschakelt/ naar boven doet.

Dit heb ik gedaan met behulp van een relais te plaatsen tussen de accu en de omvormer en het Remote signaal van het scherm te gebruiken als schakeling. EN zo blijft er ook niet onnodig 230V op de omvormer staan.

Wireless Adapter er aan en ik kan van huis uit uploaden })

Ik ben alleen nog niet tevreden over hoe ik de xbox bevestig, iemand daar nog ideeën over/ voorbeelden. Ik zit te denken om een soort schuim en daar dan een dubbel kruis van klitteband over. De xbox staat op het schuim maar wordt door het klitteband op zijn plek gehouden.

[ Voor 33% gewijzigd door Tick op 04-09-2004 22:44 ]

Pagina: 1