[c++] MS Embedded C++ 3.0 kent geen vector?

Pagina: 1
Acties:

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 10:13
Voor een project op school hebben we met een groepje een klein programmaatje gemaakt dat met vectors werkt.

Nu wilde ik voor de lol eens proberen dit programaatje naar mijn PocketPC te porten, maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
In MS embedded Visual C++ 3.0 zitten geen vectors! :|

Nu ben ik niet voor een gat te vangen, en heb ik geprobeerd dit op te lossen door de "vectors" header van c++ 7.0 (vs.net) te kopieren. Maar dat levert weer een hele hoop dependency problemen op.
Dan maar alle headers kopieren :Y) Hmm, nog steeds geen geluk!

Wat is nu wijsheid? Moet ik het programma ombouwen zodat het niet meer met vectors werkt? 8)7 (Vervelend, want we hebben juist een vector omdat het aantal elementen van te voren niet bekend is...)
Of is er een andere manier om vectoren in EVC binnen te smokkelen? (8>
Of kan ik het maar beter meteen opgeven? :'(

Alvast bedankt...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Zelf een vector schrijven misschien? Desnoods kun je de source van GCC downloaden om te zien hoe het zou kunnen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:01

klinz

weet van NIETS

Zoek anders eens naar STL voor Embedded Visual C++

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Werken templates sowieso wel met die compiler?
(Zie bijvoorbeeld ook Dinkumware over Embedded C++)

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2004 21:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:19

Super_ik

haklust!

arrays mischien. kun je ook gebruiken als je van te voren niet weet hoeveel elementen je nodig hebt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• bramseltje
Templates werken wel, ik was daar al even naar aan het kijken in verband met het zelf klussen van de vector...
Arrays zou inderdaad kunnen, maar dan zou er elke keer dat het array wijzigt (vaak!) een nieuwe kopie aangemaakt moeten worden, de oude erin kopieren en de oude verwijderen en dan het nieuwe element toevoegen. Ook bij het random verdwijnen van een element (zal ook regelmatig gebeuren) zal het steeds op die manier moeten gaan.
Ik zou natuurlijk iets van een simpele linked list kunnen maken, maar daarvoor moet dan alsnog het hele programma omgebouwd worden.

Gelukkig is het me met de hint van klinz op 02 september 2004 @ 20:52 ook gelukt.

Er is een STL implementatie voor eVC beschikbaar waar ik in ieder geval eenvoudig de vector uit kan gebruiken.

Op naar de rest van het porten :) :Z

Thnx allen!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij zit er trouwens wel gewoon een STL implementatie in MS Embedded Visual C++ 4.0, misschien dat upgraden wellicht een optie is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bramseltje
eVC++ 4.0 is voor pocketPC 2003 volgens de website, dus heb ik v3 gekozen.

Misschien toch even kijken of het mogelijk is om voor pocketPC 2002 te bouwen daarmee...
Pagina: 1