Toon posts:

wit vierkant na vervangen geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

eindelijk heb ik mijn nieuwe geheugen binnen [Corsair XMS 265A-3200 c2pt] ik 2 reepjes er in doen krijg ik een wit vierkant op mijn scherm en verder start mijn pc niet meer op, kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is, kon niks vinden op de faq, brak geheugen?

MB= K8V de luxe
proc= AMD 3200 64 bit.

Verwijderd

Doet hij het wel met 1 reepje?
En ook met het andere reepje?
Al in andere PC geprobeerd?
En ge-memtest?
CMOS gereset?

:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 20:16 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Eh, wat heb je zelf in vredesnaam geprobeerd :? Check: PMG Beleid

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest geprobeerd maar dat werkt niet krijg gelijk een groot wit vierkant in mijn scherm, moet nog wel ff testen op andere pc maar die mogelijkheid heb ik pas morgen, maar ik dacht misschien kunnen jullie me het meteen vertellen want ik heb wel vaker problemen met geheugen gehad maar gelijk een wit vierkant in mijn scherm is nieuw...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:47
Maar, heb je ze ook los van elkaar in die pc geprobeerd?
Zo nee, meteen doen!
Als één van de 2 een wit vierkant geeft, dan is die dus niet goed.
Geven ze geen van beide een probleem los van elkaar, dan is de combinatie misschien niet goed.
Ook zou ik verschillende banken proberen waar je het geheugen in kunt steken.

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 19:34
Breng het reepje geheugen maar terug naar de winkel. Want die is zo verot als het maar kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Big Joe schreef op 03 september 2004 @ 18:46:
Breng het reepje geheugen maar terug naar de winkel. Want die is zo verot als het maar kan.
Mag ik alsjeblieft jouw glazen bol lenen :?

Hoe kun je dat in vredesnaam zeggen als hij nog niet eens z'n twee reepjes los van elkaar getest heeft :? :/

TS, als je voor het eind van de avond niets meer post, dan gaat deze topic dicht wegens gebrek aan informatie en zelfwerkzaamheid... :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sry vergeten te posten,

heb ze los van elkaar uiteraard getest allebei geven ze een wit vierkant heb nu momenteel twinmos erin dat loopt wel goed maar alleen op fsb 200 en niet op 400 vandaar dat ik corsair gekocht heb omdat mijn mobo nogal kieskeurig is voor geheugen (K8V) kost wat maar dan heb je goed stabiel geheugen, dacht ik....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

400-DDR=200MHz ;)

Dus dat zal wel kloppen...

Behalve dan dan een A64 geen FSB heeft maar hypertransport, dus volgens mij zit je verkeerd in te stellen, het gaat om de mem bus :o

Verder is Corsair net zoals Kingston en Dane-Elec enzo 3rd party meuk. Perfecte garantievoorwaarden enzo, maar je weet niet wat voor chips je koopt, dus in geval van compatibility twijfels ten zeerste af te raden. Kijk voortaan gewoon op de approved mem list van de fabrikant, die zullen ZEKER werken.

Ik zou met mobo in hand naar leverancier gaan en daar laten testen. is dat niet mogelijk, kijk of je kunt ruilen of geld terug krijgen. Daar heb je trouwens geen recht op, die DIMMs doen het waarschijnlijk prima, alleen niet met jouw specifieke mobo :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

http://nl.asus.com/products/mb/socket754/k8v-d/overview.htm

Onderaan:

K8V Deluxe DDR400 geheugen Qualified Vendor List

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, er staat een Corsair bij, maar niet deze :o

Omdat Corsair met chips van verschillende fabrikanten werkt zegt dus dat de CMX256A-4000 XMS4000V1.1 goed werkt niets over of de XMS 265A-3200 c2pt zal werken...

Edit: dat er als 'chip brand' Corsair bij staat zegt alleen dat Corsair aan relabeling doet, dus dat je niet eens kunt achterhalen welke chips het zijn :X

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 04-09-2004 12:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal het geheugen gaan regelen met de juiste chip er op andere oplossing is er niet, loop gewoon met het lijstje naar de winkel toe en dan kijk ik wel welke ze hebben...
Pagina: 1