Toon posts:

gebrande DVD niet herkenbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal DVD's met wat gebrande documenten erop gekregen
en de PC ziet eerst wel dat er een DVD/CD inzit maar stopt dan
ineens met lezen.

Wil ik dan de DVD maar gewoon openen bij "deze computer" dan krijg ik een melding dat ik een geschikt medium moet plaatsen.

Het ligt niet aan de DVD want mijn DVD speler van mijn laptop leest de DVD's wel.

Ik heb het volgende

WinXPProf
Creative 12x PC-DVD speler

weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn en/of hoe ik dit op kan lossen.

Groeten Emiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je DVD speler wel compatible met DVDR schijfjes, mijn 6x Creative ding is dat namelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 september 2004 @ 20:01:
Is je DVD speler wel compatible met DVDR schijfjes, mijn 6x Creative ding is dat namelijk niet.
Nou het staat er niet bij en ik zou ht niet weten maar er staat op mijn DVD lezer van mijn laptop ook niet dat deze gebrande DVD's zou lezen.

Wil eerst ook even kijken of het anders kan voordat ik meteen een ander koop maybe is er een simpele oplossing als een update ofzo voor .. :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 20:08:
[...]

Nou het staat er niet bij en ik zou ht niet weten maar er staat op mijn DVD lezer van mijn laptop ook niet dat deze gebrande DVD's zou lezen.

Wil eerst ook even kijken of het anders kan voordat ik meteen een ander koop maybe is er een simpele oplossing als een update ofzo voor .. :?
Je zou een firmware update kunnen proberen om te kijken of hij hem dan wel herkend.
Maar mijn ervaring met die Creative dingen is dat ze allemaal uitgekomen zijn voor DVDR werd geintroduceerd.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 september 2004 @ 20:27:
[...]

Je zou een firmware update kunnen proberen om te kijken of hij hem dan wel herkend.
Maar mijn ervaring met die Creative dingen is dat ze allemaal uitgekomen zijn voor DVDR werd geintroduceerd.
Dat word dus niet weer een creative ;) haha maar goed thks anyway voor de info..

vind het wel raar DVD is toch DVD gebrande cd's zijn ook vaak gewoon te gerbruiken in oude cd-spelers :? maar jah t zal wel aan mij liggen :+

thks

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 20:31:
[...]

Dat word dus niet weer een creative ;) haha maar goed thks anyway voor de info..

vind het wel raar DVD is toch DVD gebrande cd's zijn ook vaak gewoon te gerbruiken in oude cd-spelers :? maar jah t zal wel aan mij liggen :+

thks
Maakt creative nog spelers dan?

Maar goed, houd er rekening mee dat een DVD speler toch wat gevoeliger is omdat de groeven een stuk kleiner zijn dan bij een CD.

Verwijderd

creative is echt het meest vreselijke wat je kan kopen als je een brander wilt hebben... echt wel....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CReative DVD en CD spelers zijn verschrikkelijk. Ik heb de DVD 12X encore kit. Na twee maal onder garantie de DVD-speler te hebben vervangen heb ik de laatste maar vervangen door een Pioneer deze moest ik dan wel zelf kopen. Laat Asus a.u.b. bij moederborden en eventueel VGA-kaarten blijven. In ieder geval geen CD, DVD spelers of branders, want dat kunnen ze niet....

TIP voor topic starter koop een goede DVD-speler...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1