Ik heb mij sinds kort een Shuttle XPC SB6162R 20th Anniversary aangeschaft barebone met DVD-ROM included en nog wat andere dingetjes..
Hierbij heb ik een 2.8E Prescott gekocht (1mb cache)
Fijn, alles gemonteerd samen met de 9700 pro die geen enkel probleem gaf in men andere pc integendeel..
Nu viel het me op dat het spel op zich vastloopt als ik in games bezig ben, eerst dacht ik dat het aan de game lag dus heb ik het spel (Tactical ops) in dit geval al eens herinstalled echter bleef dit probleem duren!
Goed, 3Dmark,Super PI, CPU burn, allemaal gelijk aangezet om een dikke stresstest te doen.. Dit ging allemaal tegelijk zonder enig teken van probleem!
Goed, dan wat meer (legale games overigens) geinstalleerd C&C Generals -> Vastlopen
NFS:HP2 -> Vastlopen
Goed nu lijkt het me dus wel duidelijk dat het de videokaart is die te warm wordt.
Afneembaar omhulsel van de shuttle aangedaan om wat meer koudere lucht aan te zuigen.. Zelfde probleem als hierboven..
Nu lijkt het me dus echt wel duidelijk dat het de videokaart is die overigens heel heet is (de heatsinks dan).
Geheugen is al op fouten getest, niets gevonden.
Het enigste waar ik mischien nog kan op komen is de voeding, dat was een 220W dacht ik.. Zie hieronder linkje naar desbetreffende Shuttle.
http://eu.shuttle.com/sb61g2_reflexion.htm#reflexion
Het betreft dus:
Bovenstaande shuttle
Intel P4 2.8E FSB 800 HT 1mb cache..
9700 pro BBA
512 DDR400
1x 200 gigabyte hardeschijf 8mb cache van Maxtor
Dan nog een DVD-ROM die ook wel beetje hitte afgeeft.
WINXP alle laatste updates enzo zelfde als games..
De CPU temp is stressed 60°
Chipset 65°
Lijkt me geen probleem me dunkt.
Wat denken jullie ervan?
Hierbij heb ik een 2.8E Prescott gekocht (1mb cache)
Fijn, alles gemonteerd samen met de 9700 pro die geen enkel probleem gaf in men andere pc integendeel..
Nu viel het me op dat het spel op zich vastloopt als ik in games bezig ben, eerst dacht ik dat het aan de game lag dus heb ik het spel (Tactical ops) in dit geval al eens herinstalled echter bleef dit probleem duren!
Goed, 3Dmark,Super PI, CPU burn, allemaal gelijk aangezet om een dikke stresstest te doen.. Dit ging allemaal tegelijk zonder enig teken van probleem!
Goed, dan wat meer (legale games overigens) geinstalleerd C&C Generals -> Vastlopen
NFS:HP2 -> Vastlopen
Goed nu lijkt het me dus wel duidelijk dat het de videokaart is die te warm wordt.
Afneembaar omhulsel van de shuttle aangedaan om wat meer koudere lucht aan te zuigen.. Zelfde probleem als hierboven..
Nu lijkt het me dus echt wel duidelijk dat het de videokaart is die overigens heel heet is (de heatsinks dan).
Geheugen is al op fouten getest, niets gevonden.
Het enigste waar ik mischien nog kan op komen is de voeding, dat was een 220W dacht ik.. Zie hieronder linkje naar desbetreffende Shuttle.
http://eu.shuttle.com/sb61g2_reflexion.htm#reflexion
Het betreft dus:
Bovenstaande shuttle
Intel P4 2.8E FSB 800 HT 1mb cache..
9700 pro BBA
512 DDR400
1x 200 gigabyte hardeschijf 8mb cache van Maxtor
Dan nog een DVD-ROM die ook wel beetje hitte afgeeft.
WINXP alle laatste updates enzo zelfde als games..
De CPU temp is stressed 60°
Chipset 65°
Lijkt me geen probleem me dunkt.
Wat denken jullie ervan?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 19:38 ]