Toon posts:

9700PRO word te heet in shuttle!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij sinds kort een Shuttle XPC SB6162R 20th Anniversary aangeschaft barebone met DVD-ROM included en nog wat andere dingetjes..

Hierbij heb ik een 2.8E Prescott gekocht (1mb cache)
Fijn, alles gemonteerd samen met de 9700 pro die geen enkel probleem gaf in men andere pc integendeel..

Nu viel het me op dat het spel op zich vastloopt als ik in games bezig ben, eerst dacht ik dat het aan de game lag dus heb ik het spel (Tactical ops) in dit geval al eens herinstalled echter bleef dit probleem duren!

Goed, 3Dmark,Super PI, CPU burn, allemaal gelijk aangezet om een dikke stresstest te doen.. Dit ging allemaal tegelijk zonder enig teken van probleem!

Goed, dan wat meer (legale games overigens) geinstalleerd C&C Generals -> Vastlopen
NFS:HP2 -> Vastlopen :( :(

Goed nu lijkt het me dus wel duidelijk dat het de videokaart is die te warm wordt.
Afneembaar omhulsel van de shuttle aangedaan om wat meer koudere lucht aan te zuigen.. Zelfde probleem als hierboven..
Nu lijkt het me dus echt wel duidelijk dat het de videokaart is die overigens heel heet is (de heatsinks dan).

Geheugen is al op fouten getest, niets gevonden.
Het enigste waar ik mischien nog kan op komen is de voeding, dat was een 220W dacht ik.. Zie hieronder linkje naar desbetreffende Shuttle.
http://eu.shuttle.com/sb61g2_reflexion.htm#reflexion

Het betreft dus:
Bovenstaande shuttle
Intel P4 2.8E FSB 800 HT 1mb cache..
9700 pro BBA
512 DDR400
1x 200 gigabyte hardeschijf 8mb cache van Maxtor
Dan nog een DVD-ROM die ook wel beetje hitte afgeeft.
WINXP alle laatste updates enzo zelfde als games..

De CPU temp is stressed 60°
Chipset 65°
Lijkt me geen probleem me dunkt.

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 19:38 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hoi,

ik denk dat je temp van je system wel aardig aan de hoge kant zit. Ik heb ook een tijd een shuttle gehad. Een amd 2500+@3200+ met een 9800pro@XT. Deze draaide perfect met kast dicht. Mijn temps waren niet zo hoog als bij jou.

Haal je kap er eens af en zet een zo'n grote blazer/ventilator op gericht. Als het probleem nu nog aanwezig is, dan weet ik het ook niet :)

Maar dat je system 65 wordt is wel behoorlijk warm vind ik.

De voeding zal het waarschijnlijk ook niet zijn, aangezien ik ook een 200watt had en de voedingen van shuttle zijn over het algemeen heel erg goed.

Heb je toevallig je hd helemaal tegen je dvd speler aanzitten? dit kan ook problemen geven ivm een te warme hd. Waardoor je systeme heel erg traag kan worden of misschien wel kan vastlopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Laurens op 02-09-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je vergeet dat het een Prescott is, die worden wel héét allesinds toch warmer dan de gewone northwood..

Mwa, die HD word toch niet gebruikt tijdens het gamen.. Hoogstens wat swap geheugen de rest wordt allemaal netjes in het geheugen geladen..

Het NET een foutmelding gekregen, dus volgens windows zijn het crashende drivers ?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Outsync/Ati.JPG

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 20:02 ]

Verwijderd

220 Watt voeding lijkt me te weinig. Ati geeft voor de Radeon 9800pro een minimale eis van 300 Watt. Ik neem aan dat het voor de 9700pro ook daar in de buurt moet liggen

Wat je temperaturen betreft: Voor mij zijn temperaturen van in de 60 graden veel te hoog. Maar het zou moeten werken :) Probeer het anders eens met de kast open en kijk of het beter gaat. EDIT: Argh dat advies was al gegeven, had iets beter moeten lezen.

Ik weet niet of je Radeon 9700pro een stock fan heeft: Ati staat niet bekend om fantastische koeling.
Zitten er misschien PCI kaarten net onder de videokaart? Ik heb trouwens een PCIslot cooler vlak onder mijn videokaart zitten, dat heeft mij geholpen bij de temperatuurbeheersing van mijn videokaart.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 21:51 ]

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 00:19

Passievrucht

swarma

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 21:45:
220 Watt voeding lijkt me te weinig. Ati geeft voor de Radeon 9800pro een minimale eis van 300 Watt. Ik neem aan dat het voor de 9700pro ook daar in de buurt moet liggen

Wat je temperaturen betreft: Voor mij zijn temperaturen van in de 60 graden veel te hoog. Maar het zou moeten werken :) Probeer het anders eens met de kast open en kijk of het beter gaat. EDIT: Argh dat advies was al gegeven, had iets beter moeten lezen.

Ik weet niet of je Radeon 9700pro een stock fan heeft: Ati staat niet bekend om fantastische koeling.
Zitten er misschien PCI kaarten net onder de videokaart? Ik heb trouwens een PCIslot cooler vlak onder mijn videokaart zitten, dat heeft mij geholpen bij de temperatuurbeheersing van mijn videokaart.
De Shuttle voedingen trekken hele andere amperes mijn freund. Deze doen het beter met minder watt. En van de 9700pro. Heb je met je oude systeem niet de nieuwste drivers gebruikt? en met de 9700pro wel? want mijn pc hangt ook telkens door de nieuwe drivers volgens mij :/

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 21:45:

Sorry, maar heb je eigenlijk wel gelezen dat het een shuttle is??

Verder heb ik oudere drivers geinstalleerd en daar ging het dus even goed tot hij uiteindelijk weer vastliep.. Maar volgens mij zit het dus wel goed nu..

Het ligt dus echt aan de drivers en niet aan temperaturen ofzo, vermoed ik..

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 00:19

Passievrucht

swarma

ik heb je probleem al gevonden maat

Chipset 65°
als dat zo is is dat wel heel erg warm. Proc werken het beste onder de 60 graden de chipset daarentegen 40 graden of eronder

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Je kan blijven gissen, maar je kan ook gewoon naar het probleem zoeken:

- Nieuwste videokaart drivers, officiele van de Ati site
- Dat ding open gooien en er een fan voor zetten, dus kijken of het de temperatuur is
- Een andere voeding eraan hangen, als je hierover niet beschikt je cpu zover mogelijk underclocken en vcore verlagen (te lage vcore zorgt ook voor instabiele situaties maar dat kun je gewoon met cpuburn of beter prime95 testen) dit zorgt ervoor dat je cpu veel minder van de voeding vraagt en de videokaart eventueel meer stroom voorhanden krijgt.

veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen dat het eigenlijk niet de videokaart is die te heet is geworden maar de voeding die te heet is!

Nu moet ik speciaal aan nieuwe gaan kopen! :@
Pagina: 1