Toon posts:

Probleem met het flashen van BIOS...

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer wil niet meer opstarten. Hij herkent mijn harddisc niet meer. Ik denk dat dit komt vanwege een virus in de bios. XP opnieuw installeren lukt niet.

Ik heb geprobeerd mijn BIOS te flashen, in de hoop dat de oude bios, waarop het virus zou kunnen zitten, vervangen wordt.

Een probleempje... ik heb op dit moment het flashproces in zijn gang gezet en het lijkt erop dat hij vast is gelopen...

Btw het betreft een Asus A7N8X Deluxe mobo en de bios die ik probeer te installeren is versie 1008-D.bin.

Help...?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Dat kun je op verschillende manieren doen. Indien de PC nog floppyactiviteit vertoont na de reboot, dan kun je de BIOS herstellen met een speciale opstartflop:

AWARD BIOS
# Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
# Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
# Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
# Duw de flop in de gleuf en booten maar!

AMI BIOS
# Download de BIOS file en hernoem hem naar AMIBOOT.ROM
# Zet dit bestand op een maagdelijk lege flop.
# Duw de flop in de gleuf en booten maar!
# Bij sommige mobo's moet je ook nog ALT+F2 of CTRL+Home oid indrukken tijdens het booten, maar dat staat vast wel in de handleiding beschreven

In de beide gevallen zou de computer binnen 1 minuut na het lezen van de floppy automatisch moeten herstarten. Mocht dat helemaal niet lukken, dan zou je kunnen pogen om de BIOS op een ander moederbord te hotswappen/hotflashen. Als laatste hoop kun je de BIOS chip tegen een klein bedrag opsturen naar www.flashbios.org (die gast is een Nederlander) om hem te laten fixen
PMG FAQ :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Yup, is gewoon in de FAQ terug te vinden, dit omdat velen je zijn voorgegaan met deze vraag (vandaar de F in FAQ :+ ). Dus probeer het eerst eens met deze FAQ in de hand :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.